بیوگرافی و عکس های لیلا فروهر خواننده و بازیگر ایرانی

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/13
بیوگرافی و عکس های لیلا فروهر  خواننده  و بازیگر ایرانیلیلا فروهر متولد 4 اسفند 1337 خواننده پاپ و بازیگر سابق سینما و تئاتر ایرانی است که هفت سال پس از انقلاب در سال 1366 پس از وقفه در خوانندگی از ایران خارج شد و ابتدا از ترکیه به فرانسه مهاجرت کرد و سپس از سال 1988 تاکنون در لس آنجلس زندگی می‌کند. لیلا فروهر بی شک از بهترین خوانندگان تاریخ موسیقی ایران است.

وی از سن 3 سالگی بر روی صحنهٔ تئاتر به همراه پدر و مادر خود نقش آفرینی می‌کرد و در اکثر تئاترها با هنرمند بزرگ تئاتر ارحام صدر نقش آفرینی می‌کرد.

لیلا فروهر در 29 مرداد 1383 با فردی به نام اسماعیل نبی (اسی) ازدواج کرد و به شهرستان اورنج، کالیفرنیا نقل مکان کرد.
بیوگرافی و عکس های لیلا فروهر  خواننده  و بازیگر ایرانی
او در سال 1344 با فیلمهای «مراد و لاله» و «خروس جنگی» وارد سینمای ایران شد و با سن و سال کمی که داشت از پرکارترین هنرمندان ایران بشمار می‌رفت تا جایی که به او لقب «کودک خردسال سینمای ایران» را دادند. از درخشانترین فیلمهای لیلا فروهر می‌توان به فیلم سلطان قلبها به کارگردانی محمدعلی فردین اشاره کرد .

قبل از انتشار آلبوم مخمل ناز وی خواستار تهیه و تولید آلبومی سنتی بود ولی به پیشنهاد همکاران و کمپانی‌ها این پروژه را به تعویق انداخت و اولین آلبوم خود را با نام مخمل ناز به بازار عرضه کرد که موسیقی ترانهٔ «مخمل ناز» کار خود او بود. در پی عرضهٔ آلبوم‌های موفق کنسرتهای زیادی در کشورهای مختلف در سراسر دنیا برگزار کرد.

فیلم های لیلا فروهر


خروس جنگی
تشنه‌ها
پخمه
قمار زندگی
شاطر عباس
عقاب طلایی
نامادری
گربه کور
لیلی و مجنون
قفس طلایی
جاده تبهکاران
ایمان
چرخ و فلک
چرخ بازیگر
چهارخواهر
حقه بازان
دروازه تقدیر
ایمان
عصیان
سرنوشت
اضطراب
گل خشخاش
باغ بلور
شب آفتابی
سلطان قلب‌ها
میهمان
مراد و لاله
هم‌کلاس
رابطهٔ جوانی
گناه زیبایی
advertising