سلفی جالب ماهایا پطروسیان هنرپیشه ایرانی با عروس خوش قدم

مجلهسلبریتی ها

- 98/02/28
سلفی جالب ماهایا پطروسیان هنرپیشه ایرانی با عروس خوش قدمماهایا پطروسیان هنرپیشه ایرانی متولد 13 دی 1348 در تهران است. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است.
وی بعد از قبولي در رشته نمايش در دانشكده هنرهاي زيبا، به همراه دانشجویان دانشكده در يك تئاتر به نام خواستگاری چخوف بازی كرد و اين تئاتر توانست در تالار مولوی اجرا بگيرد و در همان اجرا بود كه به او پیشنهاد بازی در فيلم عشق و مرگ سال 1369 داده شد.
ماهایا پطروسیان به خاطر ازدواج با مردی مسلمان، تغییر دین داد و مسلمان شد؛ ولی به گفته خودش همچنان به هر دو دین اسلام و مسیحیت عشق می‌ ورزد
این هنرپیشه ایرانی در دهه هفتاد و هشتاد از بازیگران پرکار و فعال بود اما چند سالی است کم‌تر روی پرده سینما دیده می‌شود و کارهای کمتری از او دیده شده است. آخرین فیلمی که از او روی پرده سینما رفته است فیلم سینمایی لس آنجلس تهران می باشد.

ماهایا پطروسیان به تازگی سلفی خود با تصویر یکی از نقش‌های قدیمی‌اش در فیلم سینمایی عروس خوش قدم را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است. وی بازیگر اصلی زن در این فیلم بود.
او در توضیح کوتاه این عکس نوشت: «منزل مادری سلفی با عروس خوش قدم»
سلفی جالب ماهایا پطروسیان هنرپیشه ایرانی با عروس خوش قدم
«عروس خوش‌قدم» نام فیلمی از کاظم راست‌گفتار است که بازیگرانی همچون پارسا پیروزفر، ماهایا پطروسیان، امین حیایی، چنگیز وثوقی، محمدرضا شریفی‌نیا، حسام نواب‌صفوی، فرهاد آئیش و مرتضی زارع در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم سینمایی در سال 1381 روی پرده رفت.
advertising