انتقاد تند مسعود ده نمکی کارگردان سینما از بازی ایران و یمن

مجلهسلبریتی ها

- 97/10/20
انتقاد تند مسعود ده نمکی کارگردان سینما از بازی ایران و یمناین روزها بازار حاشیه ها حسابی داغ است و بازی فوتبال ایران و یمن هم در این مدت حسابی پر از شایعه و جنجال شده است. چند روز پیش تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم یمن در جام ملت های آسیا به پیروزی 5 بر صفر رسید و موجب خوشحالی مردم شد. جواد خیابانی هم بیان داشت که تیم ایران هوای تیم یمن را داشته وگرنه گل های بیش تری را می توانست به این تیم بزند.

اما مسعود ده نمکی کارگردان سینما نظر دیگری دارد. وی از تیم ملی ایران انتقاد کرد و در برنامه تلویزیونی فرمول یک که مهمان علی ضیا بود گفت:
ایران هنر کرد که به یمن 5 گل زد. می‌ دانید تختی و پوریای ولی چرا تختی و پوریای ولی شدند؟ تختی وقتی می‌ دید زانوی حریفش آسیب دیده از آن سمت زیر یک خم نمی‌ گرفت و حتی رقیبش متوجه جوانمردی او می‌ شد. آدم هایی داریم که از تختی مدال‌ های بسیار بیشتری دارد اما چرا نام تختی و پوریای ولی در یادها ماندگار شد؟ میان قهرمانی و پهلوانی فرق است. البته بچه‌ هایی که فوتبال بازی می‌ کنند خیلی از آن ها دوستان ما هستند و تماشاچیان فیلم‌ های خودمان هستند و در اکران ‌های خصوصی فیلم‌ هایم حاضر می ‌شوند. من اگر جای آن‌ ها بودم تلاش می‌ کردم این 5 گل را به تیم عربستان، امارات یا تیم دیگری بزنم.

مردم یمن در حال حاضر مشکلات زیادی دارند و در قحطی مطلق هستند. دندان‌ های استخوان‌ هایشان از گرسنگی بیرون زده است. تیم یمن را می شد با یک گل هم برد. این به بازیکن برنمی‌ گردد و به آن سیاست ‌گذاری و مدیریت برمی‌ گردد که بگویند شما که مطمئنید می‌ برید طوری ببرید که همراه با پهلوانی و جوانمردی باشد.

در ادامه علی ضیاء مجری برنامه خطاب به مسعود ده نمکی گفت این موضوع می‌ تواند تبعات سیاسی داشته باشد و ده نمکی در پاسخ گفت:
آن‌ ها هم مسائل سیاسی دارند. به ما که می رسند همه پاشنه ‌هایشان را ور می‌ کشند. عربستان یا عمان! می‌ خواهند انتقام خلیج فارس را از تیم ملی ما بگیرند. بچه‌های ما آن‌ جا زحمت می‌ کشند. در برابر این‌ تیم‌ ها 10 برابر تیم‌ های دیگر مایه می‌ گذارند. بین خودشان اینگونه نیست اما به ایران که می‌ رسند موضوع فرق می‌کند. در رابطه با سوال شما من از یک زاویه پهلوانی و اخلاقی به قضیه نگاه کردم و سیاسی نبوده است. فکر می‌ کنم می‌ شد یک جورهایی با مردم یمن مظلوم و ستم دیده مدارا کرد.
من مطمئنم بازیکن های فوتبال ایران از صحبت های من ناراحت نمی‌ شوند و می‌ گویند یک تماشاچی ما نظر داده است. چون آن‌ ها فیلم‌ های ما را نقد می‌ کنند ما هم در مورد آن‌ ها نظر می‌ دهیم. اگر پروین و قلعه نویی بودند به بازیکنان می‌ گفتند ببرید ولی طوری که دل آن‌ ها نشکند و بقیه هم خوشحال نشوند.

حال باید دید واکنش فوتبالیست ها و سرمربی تیم ایران در قبال این صحبت ها چیست. اگر به چشم رسم جوان مردی به این قضیه نگاه کنیم شاید دریابیم که صحبت های ده نمکی درست است.
advertising