غیبت فیلم زندانی ها ساخته مسعود ده نمکی در جشنواره فیلم فجر

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/10/09
غیبت فیلم زندانی ها ساخته مسعود ده نمکی در جشنواره فیلم فجربه تازگی خبر رسیده است که فیلم سینمایی زندانی ها که تابستان امسال کار فیلمبرداری خود را آغاز نمود در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور نخواهد داشت. این موضوع موجب تعجب و سوال شد که با وجود آماده بودن این فیلم چرا در جشنواره فجر غیبت می کند. چون پیش از این کارگردان فیلم گفته بود که تمام تلاش خود را خواهند کرد که فیلم زندانی ها در جشنواره فجر نمایش داده شود.
پس از این موضوع مسعود ده نمکی طی مصاحبه ای دلیل این غیبت را این گونه توضیح داد:
بعضی کارها و فیلم‌ها از جنس رقابت نیستند و در فضای رقابتی حرف اصلی آن ها گم می ‌شود. حرف از معنویت و مفاهیم اخلاقی و عرفانی و فیلم هایی از جنس رسوایی 1 و 2 و حالا هم زندانی ‌ها از این گونه ‌اند. وقتی فیلمی جلوتر زمان خودش باشد در چنین فضاهای رقابتی دیده نمی ‌شوند، حتی اگر قابلیت ‌های منحصر به فردی داشته باشند. مثل سکانس‌های زلزله «رسوایی2» که حالا تیم سازنده این تروکاژها برای شرکت ‌های معتبر خارجی کار می ‌کنند و در جشنواره خودمان تعمداً دیده نمی‌ شوند.
وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: جنس حرف ‌های این فیلم علی رغم تکرار تروکاژهای منحصر به فرد و بازی‌ های خوب همکارانم، از آن جنس حرف‌ه ایی است که مخاطب عام بدون پیش ‌داوری باید ببیند و تلاش ما بر این است که در اولین فرصت فیلم راهی اکران شود و در غیاب زندانی ‌ها، جوان ‌ترهای سینما فرصت حضور در بخش رقابتی جشنواره فجر را داشته باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید که : این عدم حضور به معنی گلگی از کسی نیست، فقط یک گام عملی است برای اکران فیلم برای عموم مردم.
غیبت فیلم زندانی ها ساخته مسعود ده نمکی در جشنواره فیلم فجر

ژانر فیلم سینمایی زندانی ها


این فیلم ژانر اجتماعی کمدی دارد.

داستان فیلم سینمایی زندانی ها


داستان این فیلم روایت تعدادی زندانی است که پس از آزادی دچار مشکلاتی می شوند.

بازیگران فیلم سینمایی زندانی ها


هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق نورد، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی زاده، رسول نجفیان، امیر نوری بازیگران این فیلم طنز هستند.

کارگردان فیلم سینمایی زندانی ها


مسعود ده نمکی کارگردان این فیلم است. او پیش از این فیلم های موفقی چون اخراجی ها و رسوایی را ساخته است.
advertising