روش های موثر برای برخورد و ملاقات با افراد جدید

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/10/03
روش های موثر برای برخورد و ملاقات با افراد جدید

چگونه با افراد جدید ملاقات کنیم


ملاقات با افراد جدید همیشه هیجان انگیز و البته چالش بر انگیز است. افرادی که ممکن است در محل کار، مجالس و مذاکرات کاری، سرکلاس، مهمانی و .. با آنها برخورد کنید و هیچ ایده ای در رابطه با آن ها نداشته باشید. برخوردی که هیچ آشناییتی نسبت به آنها، شخصیت و حتی نوع رفتارشان ندارید. وقتی به یک گردهمایی اجتماعی می روید و شروع به ملاقات با افراد جدید می کنید، به جای موضوع اصلی جلسه به دنبال چیزهایی باشید که با دیگری به صورت مشترک دارید.ارتباطات کمک می‌کند تا تأثیر بیشتری در زندگی دیگران داشته باشیم و زندگی خود را ارزشمند کنیم. همچنین باعث شکوفایی در شغل و حرفه‌ی ما می‌شود.برقراری ارتباط با دیگران و ساختن مجموعه‌ای از افراد مشوق، حامی و مهربان برای یک زندگی عالی ضروری است.ارتباط با افرادی که شبیه ما هستند آسان است. اگر شخصیت مشابه و علایق یکسانی داشته باشیم، یکدیگر را درک می‌کنیم.

روش های مختلفی برای برخورد اولیه با افراد جدید وجود دارد


موضوع، علاقمندی، سرگرمی یا ورزشی که به آن علاقه دارید را مشخص کنید.گروه های تبادل نظر یا گردهمایی هایی در آن زمینه را پیدا کنید.گروه های علاقمندی که ملاقات های منظمی برای بحث در مورد آن موضوع دارند را انتخاب کنید.در جلساتشان شرکت کنید.در مورد مسائلی از این قبیل صحبت کنید: چه موقع به این موضوع یا سرگرمی علاقمند شده اید، چند وقت یک بار آن را انجام می دهید، افرادی که می شناسید و به همین موضوعات و موضوعات مشابه علاقمند هستند.موضوعات گفتگو که ارتباطی با علاقمندی اصلی ندارند را حذف کنید.

توجه کنید. زمانی که کسی با شما حرف می‌زند به او گوش کنید. وقتی این کار را نمی‌کنید احساس می‌کند که اهمیتی به او نمی‌دهید. زمانی که به کسی گوش می‌دهید، با او ارتباط چشمی برقرار کنید. وقتی مدام به این طرف و آن طرف نگاه می‌کنید، تلفن خود را چک می‌کنید و…، به نظر می‌رسد که گوش نمی‌دهید و مکالمه را نابود می‌کنید.

اسامی افراد را به خاطر بسپارید.شاید همه‌ی ما افرادی را ملاقات کرده باشیم که می‌گویند “اسامی در ذهن من نمی‌مانند.” این روش خوبی برای شروع یک ارتباط نیست. تمام تلاش خود را برای به خاطر سپردن اسامی افرادی که ملاقات می‌کنید به کار ببندید. اسامی را بارها و بارها تکرار کنید، آنها را به چیزهای قابل یادآوری یا جالب (در ذهن خود) ربط دهید، آنها را به دیگران معرفی کنید، هرکاری که لازم است انجام دهید تا اسامی را به خاطر بیاورید. به خاطر آوردن افرادی که با آنها حرف می‌زنید کلیدی برای دادن احساس اهمیت به آنها و ارتباط با ایشان است.

همه افراد را به چشم دوستان خود ببینید. زمانی که وارد اتاقی می‌شوید به هرکدام از افراد به جای یک غریبه به دیده‌ی یک دوست بنگرید. این کار از فاکتورهای هراس‌انگیز می‌کاهد. با افراد همچون دوستان خود احوال‌پرسی کنید.

به دیگران اهمیت دهید.هیچ چیز مهم تر از این نیست که به اطرافیان خود اهمیت دهید. به زندگی آنها ارزش بیفزایید. برای کمک به آنان از مسیر خود خارج شوید. مشوق، مثبت، تعالی بخش و حامی باشید. برای کارهای کوچک و بزرگ بگویید متشکرم.

وانمود نکنید همه چیز را می‌دانید.زمانی که با دیگران حرف می‌زنیم، غالباً می‌خواهیم نشان دهیم تحصیلکرده و دانا هستیم. برای بعضی از انسانها پذیرفتن اینکه چیز جدیدی را برای اولین بار می‌ آموزند دشوار است. برای بسیاری از مدیران پذیرفتن نصیحت دشوار است، چون فکر می‌کنند باید همه چیز را بدانند، و کارمندان سخت تلاش می‌کنند تا خودشان را اثبات کنند و هیچکدام ضعف‌ های شخصی خود را بروز نمی‌دهند. وقتی با کسی گفتگو می‌کنید، وانمود نکنید همه چیز را می‌دانید. این کار اشتیاق دیگران و همچنین توانایی شما برای ارتباط با آنها را کاهش می‌دهد.
advertising