چگونه با دیگران احوالپرسی کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/14
چگونه با دیگران احوالپرسی کنیم

نحوه صحیح احوالپرسی با دیگران


نحوه احوالپرسی با دیگران یکی از موارد مهم برای شروع یک ارتباط است. در نظر اول هر شخصی که بتواند خیلی خوب احوالپرسی کند، انسان با اعتماد به نفسی به نظر می اید . کاری که روزانه بارها انجام می دهیم و می تواند در روابط اجتماعی ما تاثیر مهم داشته باشد. چه در منزل، چه با دوستان، ملاقات با افراد یک اتفاق روزمره است و مدیریت آن مهارت مهمی است.

چطور با اعتماد به نفس احوالپرسی کنیم


همونطور که خدمتتون عرض کردم، افرادی که در شروع صحبت و مخصوصا در هنگام احوالپرسی خیلی گرم، محکم و جذاب احوالپرسی می کنند در نگاه اول افرادی هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند و افراد دیگه هم وقتی با این رو به رو می شند، انرژی می گیرند. محکم و با اعتماد به نفس باشید. با آشنای جدید خود دوستانه، اما حرفه‌ای احوال پرسی کنید. سعی کنید تمام پرستیژ یک فرد متشخص و البته حرفه ای را داشته باشید. برای اینکه احوالپرسی با اعتماد به نفسی داشته باشید باید به چند تا نکته دقت کنید:
خیلی واضح احوالپرسی کنید
با صدایی رسا احوالپرسی کنید
زبان بدن قابل اعتمادی داشته باشید
لبخند بزنیم و ارتباط چشمی خوبی با دیگران برقرار کنید
موقع دست دادن خیلی شُل و بی حس و حال دست ندید
در زمان احوالپرسی از جملات مثبت استفاده کنید

در زمان احوالپرسی آگاه باشید


حواستان باشد اگر شخصی که با او صحبت می‌کنید مدام به شانه‌هایش یا ساعتش نگاه می‌کند، این نشانه نسبتا” خوبی است، چون نشان می‌دهد که علاقه‌ای به ادامه مکالمه ندارد. محترمانه عذرخواهی کنید و بروید.

در زمان احوالپرسی خلاقیت داشته باشید


خوبه که در احوالپرسی هایی که انجام میدیم کمی خلاقیت به خرج بدیم و هر روز و هر روز یک جمله رو برای احوالپرسی استفاده نکنیم، اگر که اینطور بشه بعد از مدتی برامون عادت میشه و دقیقا مثل یک ربات یا دستگاه پخش صوت احوالپرسی می کنیم. تا اونجا که میشه از کلمات و جملات کلیشه ای استفاده نکنیم و در احوالپرسی هامون خلاقیت داشته باشیم، خلاقیت هم واقعا کار خیلی پیچیده ای نیست، فقط کافیه که کمی روی موضوعی فکر کنیم و وقت بگذاریم تا موضوعات جدیدی به دست بیاد.

در زمان احوالپرسی پیش قدم شوید


شما کاربران هاو کن یو خوب می دانید در ما خانواده های ایرانی احترام به بزرگ تر چقدر با اهمیت و مهم است. دقت داشته باشید که همیشه در احوال پرسی ها در مقابل افرادی که از لحاظ سنی از شما بزرگ تر هستند جانب پیش قدم شدن را رعایت کنید.چه برای احوال پرسی و چه برای دست دادن.

در زمان احوالپرسی از موضوعات کوچک برای شروع گفتگو استفاده کنید


برای ادامه مکالمه، می‌توانید درباره موضوعاتی مانند هوا، خانواده، دوری مسافت، مکان مناسب برای صرف نهار، و موضوعات دیگری از علایق کلی صحبت کنید. لازم نیست که طرف مقابل را تحت تاثیر قرار دهید. خوشرو، موقر و قابل اعتماد برخورد کنید.

در زمان احوالپرسی خوب گوش بدهید


همونطور که خدمتتون عرض کردم خیلی از افراد دقیقه مثل یک ربات رو به روی هم قرار می گیرند و در زمان احوالپرسی کلمات و جملاتی که هیچ کدوم از طرفین منتظر پاسخش نیستند بیان می کنند. جملات و سوالاتی که نه ما منتظر پاسخش هستیم و نه طرف مقابل. بنابراین بهتره که ما موقع احوالپرسی شرطی نباشیم، یا مثل ربات نباشیم، خوبه که خوب گوش کنیم تا بشنویم طرف مقابلمون چی داره میگه، چی میپرسه و بعد جوابش رو بدیم، وگرنه ممکنه ما هم مثل اون بنده خدا ضایع بشیم.

در زمان احوالپرسی با روی خوش برخورد کنید


با روی خوش و گشاده با یک فرد احوال پرسی کردن شاید نیمی از راهی است که شما در ملاقات باید طی کنید. همیشه انرژی لازم و با لبخندی بر لب، جملات احوال پرسی را بیان می کند. حتی اگر حال خوشی ندارید سعی کنید این پر انرژی بودن را در ابتدای ملاقات رعایت کنید.

در زمان احوالپرسی ارتباط چشمی پیوسته موثر داشته باشید


ارتباط چشمی پیوسته و موثر هم در هنگام احوالپرسی یکی از مواردی هست که می تونه روی تأثیرگذاری در احوالپرسی های ما و با اعتماد به نفس صحبت کردن ما ارتباط مستقیم داشته باشه. به احتمال زیاد افرادی که موقع احوالپرسی چشمشون رو از دیگران می دزدند یا همش اینطرف و اونطرف رو نگاه می کنند، افراد خجالتی هستند و این رفتارها هم دقیقا با یک فرد با اعتماد بفس مغایرت داره. برای اینکه بتونید ارتباط چشمی خوبی با افراد موقع احوالپرسی با دیگران برقرار کنید، پیشنهاد می کنم که از مجلات یا روزنامه ها، عکس های بزرگ افراد رو در بیارید و موقع تمرین صحبت کردن عکس ها رو، رو به روی خودتون قرار بدید و تمرین کنید.

در زمان احوالپرسی ادب را رعایت کنید


با وجود این که این احوال پرسی صمیمانه و با دوستان و آشنایان است باید دقت کنید که احوال پرسی و ابتدای ملاقات زمان مناسب برای استفاده از هر لغت، یا هر نوع برخورد نیست هرچند شما با هم صمیمی باشید. اجازه دهید کمی از این ملاقات بگذرد و بعد سر شوخی را باز کنید.
advertising