آشنایی با روش هایی برای خوش اخلاق بودن با دیگران

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/09
آشنایی با روش هایی برای خوش اخلاق بودن با دیگران

چگونه با دیگران خوش اخلاق باشیم


اینکه همیشه با دیگران خوش اخلاق باشید، کار راحتی نیست، مخصوصا زمانی که روحیه‌ی خوبی ندارید یا با فردی که باعث آزارتان می‌شود، مواجه هستید. اما اگر تلاش کنید تا ابتدایی‌ترین کارها مثل لبخند زدن، نگه داشتن در برای رد شدن مردم یا احوالپرسی را انجام دهید، می‌توانید فضایی خوشایند برای خودتان و اطرافیان به وجود بیاورید. خوش اخلاقی با دیگران باعث می‌شود که آنها به شما بیشتر احترام بگذارند.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن همیشه لبخند بر لب داشته باشید


لبخند زدن باعث جذابیت شما شده و افراد را دعوت به دوستی و شادی می کند، پس برای این که خوش اخلاق شوید به افراد غریبه و آشنا لبخند بزنید. به خاطر داشته باشید که خنده بر لب داشتن شما را فردی خونگرم و صمیمی جلوه می دهد. حتی اگر وضع روحی خوبی ندارید باز هم لبخند بزنید تا انرژی آن را در روند زندگی خودتان و دیگران احساس کنید. ساده‌ترین کار برای اینکه فردی خوش اخلاق به نظر برسید، لبخند زدن است. وقتی به غریبه‌ها یا حتی افرادی که شما را می‌شناسند لبخند می‌زنید، آنها را تشویق می‌کنید تا متقابلا به شما لبخند بزنند.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن خود را به دیگران معرفی کنید


اگر در مکانی هستید که همه شما را نمی‌شناسند اما ظاهرا با یکدیگر آشنا هستند، زمانی را به معرفی خودتان اختصاص دهید. اگر قصد آغاز گفتگو با فرد کناری‌تان در کافی‌شاپ را دارید، در زمان مناسب خود را معرفی کنید. این کار رفتاری مطلوب و مؤدبانه است .افراد خوش اخلاق خودشان را به دیگران معرفی می‌کنند، چون برای آشنایی با افراد جدید اشتیاق دارند. افراد خوش خلق تمایل زیادی برای برقراری ارتباط با افراد جدید دارند. پس اگر در جمعی ناشناس و تازه قرار گرفتید، خودتان را معرفی کنید و بگویید که هستید. اگر مکالمه را شروع کنید افراد مقابل شما هم به ادامه آن کمک خواهند کرد.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن انرژی دهنده باشید


از چیزی که واقعا خوشتان آمده تعریف کنید و به انسان های اطراف خودتان بگویید که چه قدر از کار یا حتی از لباسشان خوشتان آمده است. اما مواظب رعایت حد و حدود خود باشید و چاپلوسی نکنید. از راهکارهای خوش اخلاقی این است که به دوستان و آدم های دور و بریمان انرژی مثبت بدهیم.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن دیگران را قضاوت نکنید


انسان خوب نباید قاضی کارهای دیگران باشد، پس اگر می خواهید خوش خلق باشید بهتر است دست از قضاوت کردن دیگران بردارید تا هم ذهن خودتان آرام گیرد و هم زندگی دیگران در آرامش باشد. این کار باعث خواهد شد روح و روانی سالم داشته و خوش اخلاقی تان تقویت گردد. یکی از چیزهایی که قطعا خوب نیست، قضاوت افراد قبل از شناختن‌ انها است. به افراد فرصت بدهید و فرض کنید آنها خوب هستند، مگر اینکه دلیلی برای شما به وجود آید که خلافش به شما ثابت شود. یاد بگیرید افراد را برای آنچه که هستند ببینید، نه اینکه آنها را بر اساس ظاهر انها قضاوت کنید. زمان زیادی می‌برد تا بتوانید بدون قضاوت به فردی که نمی‌شناسید نگاه کنید، اما قطعا این کار، راهی برای خوش اخلاقی است.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن مکالمه های کوتاهی داشته باشید


سعی کنید برای نشان دادن خوش اخلاقی تان در یک جمع و یا کنار شخصی از موضوعاتی صحبت کنید که آن فرد به آن ها علاقه مند است. اما اگر او شناخت کافی ندارید از مسائل مثبت روزمره سخن بگویید تا طرف مقابلتان هم مایل به گفت وگو شود. لبخند و شوخ طبعی را نیز هرگز فراموش نکنید.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن فردی مودب باشید


از راهکارهای خوش اخلاق شدن با ادب بودن و مودبانه رفتار کردن با دوستان و افراد غریبه است. سعی کنید با مودب تر شدن روابط اجتماعی تان را بهبود ببخشید. مثلا در اتوبوس دو صندلی را اشغال نکنید، در بیرون به ویژه مکان های بسته با تلفن بلند حرف نزنید. اگر نمی توانید به خاطر روز بدی که پشت سر گذاشته اید بخندید ، لااقل بگویید که حالتان خوب نیست و نمی خواهید حرفی بزنید یا کاری کنید.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن رفتار مهربانانه داشته باشید


انسان باید مهربان باشد و تا می تواند خوبی کند. وظیفه انسان خدمت به هم نوع خود است . پس اگر می خواهید مانند یک آدم رفتار کنید کارهای خوب انجام دهید چرا که خوش اخلاقی در گرو انجام کارهای خوب و رفتارهای مهربانانه است.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن در کمک کردن به دیگران داوطلب شوید


اگر در موقعیتی قرار گرفتید و مشاهده کردید که فردی نیازمند یاری است به او کمک کنید. لازم نیست کارهای چندان بزرگی انجام دهید فقط کافی است کمی مهربان و انسان گونه رفتار کنید همین. بسیار مهم است که وقتی می‌بینید دیگران نیازمند کمک هستند، به آنها پیشنهاد کمک دهید.یک روز ممکن است شما به مهربانی و کمک یک غریبه‌ی دیگر نیاز داشته باشید، پس بهتر است تا می‌توانید خوبی کنید. این کار قطعا یکی از راه‌های خوش‌اخلاقی با دیگران است و باعث می‌شود با انجام این کار، نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید. با انجام کمک های کوچک هم خودتان احساس بهتری خواهید گرفت و هم در نظر دیگران خوش اخلاقی تان ثابت خواهد شد.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن طوری با دیگران رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند


قانون طلایی این است که اگر با دیگران خوب برخورد کنید آنها نیز برخورد خوبی با شما خواهند داشت و اگر برخوردتان بد باشد، آنها فکر می‌کنند فردی بدذات هستید و از شما دوری می‌کنند. با این حال ممکن است در کنار فردی قرار بگیرید که رفتار بدی با شما دارد. آیا باید شما هم خود را در سطح او پایین بیاورید؟ قطعا نه. بالعکس، باید فرد را غرق مهربانی کنید و از آن موقعیت به هر نحوی که می‌توانید خارج شوید. البته این کار اصلا به این معنا نیست که بگذارید فرد بی‌ادب به رفتار زشت خود با شما ادامه دهد؛ باید به شکل مؤدبانه و با احترام برخورد کنید که فرد متوجه رفتار نامناسبش شود.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن هرگز از الفاظ زشت و دشنام استفاده نکنید


فحش و دشنام دادن شما را نزد دیگران یک فرد بی شعور، خشن و بد اخلاق جلوه گر خواهد کرد. اگر در شرایطی قرار داشتید که شما را عصبی می کند از راه های کنترل خشم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود شما به‌عنوان فردی بی‌نزاکت، خشن و بسیار بداخلاق به چشم دیگران دیده شوید. اگر افراد ببینند که شما عصبانی می‌شوید و دشنام می‌دهید، انرژی منفی‌تان را دریافت کرده و از شما دور خواهند شد.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن شنونده‌ ی خوبی باشید


یکی از بهترین راه‌ها برای خوش‌ اخلاقی با افرادی که می‌شناسید این است که زمانی را به شنیدن حرف‌های‌شان اختصاص دهید. دست از ارسال پیامک برای دوستی دیگر یا نگاه کردن به اطراف بردارید و کل توجه‌ خود را به فردی که در حال صحبت با شماست، معطوف کنید. میان کلام طرف مقابل نپرید و بگذارید صحبت خود را کامل کند. همچنین تا پیش از اینکه به خوبی مشکل یا موقعیت را نفهمیدید راهکار ارائه ندهید. این کار نشان می‌دهد که آن فرد چقدر برای شما مهم است.

برای خوش اخلاق و خوشرو بودن نام اشخاص را با اشتیاق بگویید


اگر با اشخاص جدیدی در زندگی تان آشنا شده اید، سعی کنید در پایان مکالمه هایتان اسم آن ها را نیز بگویید تا فرد بداند چه قدر برایش اهمیت دارید. برای نمونه بگویید: من کاملا امروز تو را درک کردم حسنا! امیدوارم زود تر مشکلت بر طرف شود. یا بگویید: چه کاری از دست من بر می آید حسنا؟
advertising