روانشناسی خنده از روی نحوه خندیدن اشخاص

پزشکی و سلامتروانشناسی

- 97/08/29
روانشناسی خنده از روی نحوه خندیدن اشخاصحالت های هر گوشه از چهره و هر تغییر کوچکی در آن، یک دنیا راز را فاش می‌کند. کارشناسان معتقدند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لب مان، همه و همه در گشودن این رازها موثرند. در این مطلب درباره شخصیت شناسی افراد از روی شیوه خندیدن توضیحاتی را بیان می نماییم.

لبخند شخص در حال دروغ گفتن


روانشناسی خنده از روی نحوه خندیدن اشخاص
هر لبخند می تواند معنای پنهانی داشته باشد که یکی از آنها فریفتن است. این مدل لبخند زمانی که افراد در حال دروغ گفتن یا گول زدن دیگران هستند، بر لبان شان ظاهر می شود که تا حدودی برای دیگران آزار دهنده است.

لبخند شخصی که شاد است



زمانی که شما دهان تان را تا حدی باز می کنید که دندان های بالا و پایین تان پیدا شود، نشاندهنده این است که شما سرشار از شادی هستید. این نوع خنده سلامت شما را نیز بهبود می بخشد.

لبخند شخصی که میخواهد به دیگران انرژی دهد



اکثر افراد دوست دارند که روابط اجتماعی خوبی داشته باشند. جدا از مهارت برقراری ارتباط، لبخند نیز می تواند تاثیر مثبتی بر دیگران بگذارد. تحقیقات نشان داده که زبان بدن بر دیگران تاثیری متقابل می گذارد. به بیان دیگر ما به طور ناخودآگاه حالات صورت دیگران را کپی می کنیم. مثلا به افرادی که به ما لبخند می زنند، لبخند می زنیم اما این کار را برای آنهایی که لبخندی بر لبانشان نیست، انجام نمی دهیم.

لبخند شخصی که احساساتش را پنهان می کند



برخی اوقات ما لبخند می زنیم تا احساسات خود را پنهان کنیم. به عنوان مثال زمانی که ترجیح می دهیم دیگران ناراحتی ما را نفهمند، لبخند می زنیم. اما مدل این لبخند با دیگر مدل ها فرق دارد که یکی از نشانه های آنها زود محو شدن آن از لبان مان است.

لبخند شخص عصبی



زمانی که شما لب هایتان را بهم می فشارید یا آنها را به گوشه لب تان می برید، در واقع در حال کنترل کردن عصبانیت تان هستید. در این شرایط شما به کمک ماهیچه های لبان تان می خواهید خنده تان را کنترل کنید که این حالت نشانه ای از عصبانیت پنهان شده در پشت لب هایتان است.

لبخند شخصی که زیر فشار هست



افراد زمانی که تحت فشار قرار می گیرند، عکس العمل های مختلفی از خود نشان می دهند که این حالت خنده یکی از آنهاست. به عنوان مثال زمانی که خبر بدی را می شنوند، با حالت عصبی و غیر عادی می خندند یا زمانی که در خطر هستند احساس سرما و یخ زدگی دارند… این رفتارهای متناقض عکس العمل مغز نسبت به موقعیت های گوناگون است.
بنابراین لبخند غیر طبیعی نیز می تواند نشانه ای از فشارهای وارده، به خصوص زمانی که اطراف مان افراد دیگری نیز حضور دارند، باشد. کارشناسان معتقدند که افراد در موقعیت های اجتماعی استرس زا، بیشتر از زمان های دیگر لبخند می زنند.

لبخند شخصی که احساس برتری می کند



لبخندها معانی مختلفی دارند. به عنوان مثل یک لبخند می تواند حس اهانت را به دیگری منتقل کند یا این که نشانه غرور و برتری باشد. گاهی ما از بیان احساسات مان عاجزیم اما در این شرایط لبخند می تواند حس درونی مان را آشکار کند. این حالت از لبخند نشانه برتری است. اگر دیدید که طرف مقابل تان با چنین حالتی به شما لبخند زد بدانید که او خودش را در اولویت و برتر از شما می بیند. اعتماد به نفس این افراد تا حد زیادی بالاست.

لبخند شخصی که عاشق است



آیا از روی خنده افراد می توان از راز دل شان باخبر شد؟ روان شناسان اجتماعی معتقدند که عشق واقعی در خنده افراد پیداست. هر چی بیشتر دو نفر عاشق هم باشند، خنده هاشان حقیقی تر است.

لبخند شخصی که استرس را از خود دور می کند



خنده در کاهش استرس موثر است. به بیان دیگر، افرادی که خنده های عمیق و حقیقی دارند، سطح استرس شان پایین تر از دیگران است. این حتی برای آنهایی که در شرایط سخت مجبور به خندیدن هستند، نیز صادق است.

لبخند شخصی که می خواهد شاد باشد



درست است که ما زمانی که خوشحالیم، لبخند می زنیم اما گاهی این لبخند است که می تواند در شادی ما موثر باشد. بنابراین اگر دیدید که فردی چنین لبخندی به لب داشت، بدانید که او می خواهد خودش را شادتر از همیشه نشان دهد.

لبخند شخصی که رابطه عاطفی مستحکمی دارد



شاید این مورد به نظرتان عجیب آید اما محققان پس از انجام آزمایشات مختلف ثابت کردند افرادی که در عکس ها چنین لبخندی روی لبان شان است، از رابطه عاطفی و ازدواج شان راضی ترند.
advertising