روش های برخورد با افراد مغرور

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/23
روش های برخورد با افراد مغرور

چگونه با افراد مغرور برخورد کنیم


افراد مغرور فکر می کنند که همه چیز را میدانند، بر همه چیز کنترل دارند و افراد دیگر از این نعمت ها محروم هستند. اگر به آنها فرصت دهید واقعاً می‌توانند روی اعصاب شما راه بروند و یا شما را ناراحت کنند. اما شما بجای ناراحت شدن بهتر است روشی پیدا کنید که در مواجهه با غرور و نظرات افرادی که به طور واضح پر از خودبینی و غرور هستند برخورد مناسبی داشته باشید و اطمینان یابید که این روش با توجه به شخصیت شما به خوبی جواب می‌دهد.

نحوه برخورد با افراد مغرور



هیچ وقت در برخورد با افراد مغرور تهاجمی رفتار نکنید


افراد مغرور سریع تحریک می شوند و عصبانی. آنها از این ابزار برای جلوگیری از آسیب پذیری استفاده می کنند. با شخصیت آنها آشنایی پیدا کنید و سعی نکنید که بخواهید رفتار آنها را درست کنید٬ زیرا نتیجه ی معکوس خواهد داشت.

شخصیت، رفتار و برخورد شما در مقابل فرد مغرور چگونه باید باشد


شما در برخورد با یک فرد مغرور طوری برخورد کنید که شما محکم و با اعتماد به نفس هستید، وقتی در درون خود احساس آرامش می کنید، وقتی اعتماد به نفس دارید و به خود مطمئن هستید یک شخص مغرور نمی‌تواند شما را تضعیف کند. حس اعتماد به نفس و خود ارزشی شما مانع از آسیب پذیری شما در مقابل یک فرد مغرور می‌شود. فرد مغرور ممکن است نتواند با شما ارتباط برقرار کند و حتی حرف آزاردهنده ای به شما بگوید، اما می توانید وقتی در خود احساس اطمینان می کنید به آنها توجه نکنید.

روش هایی که شما در برخورد با افراد دیگر انجام می دهید را در نظر بگیرید. آیا از خود دفاع می کنید؟ یا شما به دنبال رضایت دیگران هستید، لجباز یا خجالتی هستید؟ افراد مغرور به دنبال کسانی هستند که ادعا نمی کنند چون دوست دارند افراد را اطراف خود جمع کنند یا آنها را ناراحت کنند. اگر شما در این زمینه مشکل دارید پس بهتر است از خود دفاع کنید و همچنین یاد بگیرید چطور دیگران در پاسخ با انواع غرور واکنش نشان می دهند.

در برخورد با افراد مغرور باهوش باشید


بهترین کار این است که در کارانها کنجکاوی نکنیم ولی بد نیست که بدانیم که چه چیزهایی انها را تحریک می کند.و برای مقابله با ان راه حل پیدا کنید. به مکالمات انها گوش دهید. رفتارشان را زیر نظر داشته باشید. آیا همیشه در مورد آنها صحبت می شود؟ آیا زمانی که مرکز توجه به سمت کس دیگری می رود عصبانی یا بداخلاق می شوند ؟ لاف زدن و نفی کردن دیگران و رفتار به گونه‌ای که گویی آنها همه چیز را می‌دانند نشانه‌هایی مطمئن از یک نوع غرور است. قطع گفتگو به طور ناگهانی نشانه دیگری از غرور است .

موقعیت را بررسی کنید. چرا احساس می کنید که او یک فرد مغرور است؟ آیا او در مقابل شما متواضع بوده است؟ آیا تا به حال با شما صحبت کرده است؟ اگر اتفاق نیفتاده است که به شما نشان دهد که از شما برتر است پس اینطور فرض نکنید و زود قضاوت نکنید که او فردی مغرور است. ممکن است در مورد او اشتباه کرده باشید. اگر احساس می‌کنید که علایق و نیازهای شما اصلا مورد توجه قرار نگرفته اند می تواند نشانه ای از رفتار سر و کار داشتن با یک فرد مغرور باشد، به ویژه در شرایطی که آن فرد مغرور اصرار دارد که روش او تنها روش است.

ببینید آیا در تصمیم گیری های آن شخص نقش دارید یا خیر. افراد مغرور به ندرت کسی را در تصمیم گیری هایشان شرکت می دهند چون مطمئن هستند که کارشان درست است و همه پاسخ ها را می دانند. یا حتی نگرانی کمتر این است که آیا آن تصمیم بر شما تاثیر می گذارد یا خیر. مطلع باشید که افراد مغرور اغلب کاملا افراد نا مطمئنی هستند. از طریق مسلط شدن و کنترل کردن احساس کنترل می کنند، بازتابی از ترس بزرگ آنها از تحت تسلط و کنترل کسی بودن.

نگرانی می‌تواند حسی از غرور بیاورد بدون قصد واقعی برای رفتار با شما به عنوان یک انسان پایین تر. در این مورد شخص مضطرب به سادگی از طریق بی کفایت به نظر رسیدن در مکالمه دستپاچه میشود و تلاش می کند تا باهوش به نظر برسد این می‌تواند موجب شود که برتر به نظر برسد و اگر با تسلط بر گفتگو ترکیب شود می تواند مغرور به نظر برسد.

در برخورد با افراد مغرور لجبازی نکنید


لجبازی آنها نباید باعث شود که شما هم مثل خود انها رفتار کنید.به حرفهای انها گوش کنید انهایی که منطقی است را قبول کنید و ما بقی را نشنیده بگیرید.

در برخورد با افراد مغرور به طور موثر با غرور دیگران برخورد کنید


نگذارید شما را ناراحت کند. وقتی با شخصی جدید برای اولین بار ملاقات می کنید همیشه بهترین راه این است که به او فرصت دهید تا شخصیت واقعی خود را به طور کامل نشان دهد. این یعنی اینکه با دقت به او گوش کنید و به او اجازه دهید تا راحت صحبت کند، مودب باشید و بدون اینکه وارد صحبت شوید او را تایید کنید. همانطور که آن شخص صحبت می کند شخصیتش نشان داده می‌شود و می‌توانید متوجه شوید که می‌توانید رابطه ای دوستانه برقرار کنید یا شخص نامطمئن و غیرقابل اعتمادی است و از این رو احتمال دارد که رفتارهای غیرمنطقی زیادی نشان دهد.

موقع شناس باشید. با موقع شناس بودن می توانید به مواردی اشاره کنید که به خودی خود بدیهی هستند به جای اینکه راجع به اینکه چقدر در زندگی شانس آورده اید و مهربانی دیگران صحبت کنید.
موضوع گفتگو را عوض کنید. این می‌تواند حواس شخص مغرور را از صحبت کردن درباره موضوعی که احساس می کند راحت است را پرت کند. اگر همچنان می‌خواهد همان موضوع را ادامه دهد مودبانه اشاره کنید که شما دیدگاه های خودتان را دارید و به موضوع جدیدی بپردازید. این کار می‌تواند به روشن شدن این موضوع کمک کند که قرار نیست کل روز را به شو یک کمدین گوش دهید.

در برخورد با افراد مغرور از آنها بخواهید نظر بدهند


افراد خودشیفته و مغرور دوست دارند که کنترل اوضاع را در دست داشته باشند. همیشه نظرانها را راجع به موضوعات مختلف بپرسید. و به نظرانها احترام بگذارید. همه ی افراد این وضعیت را دوست دارند.

از تعامل و ارتباط زیاد با افراد مغرور خودداری کنید


زیاد لبخند بزنید، کم حرف بزنید، سر تکان دهید، سعی کنید زیاد وارد گفتگو نشوید. زمزمه ای طبق شرایط مانند اه، ها یا هوم می تواند مفید باشد، سپس تصمم بگیرید موقعیت را ترک کنید. در جایی که خنده درست و بجا نیست خیلی بلند به موضوع بخندید. این کار او را گیج می کند و موقعیتی برای موضوع صحبت بوجود می آورد. مودبانه مخالفت کنید. این حق را دارید که مودبانه نظر خود را بگویید. پس از فرصت استفاده کنید و به شیوه ای ساده بیان کنید که دیدگاههای دیگری نیز وجود دارد. موقع بیان کردن نظرخود مودب و آرام باشید.

در غرور او به دنبال شوخ طبعی باشید. این مورد بزرگی است. غالبا افراد مغرور بیش از حد به خودشان توجه دارند تا بفهمند که دیگران به آنها می خندند یا خیر. وانمود کنید که مفاهیم ساده را متوجه نمی شوید و ببینید آنها چطور ضایع می شوند، و سعی کنید برتر بودن آنها را ثابت کنید. اگر با یک شخص کاملا بی ادب و مغرور همکار هستید هر جا که می بینید دارد به سمت شما می آید، فوری مشغول کاری شوید. گوشی تلفن را بردارید و تظاهر کنید دارید با کسی صحبت می کنید. اگر می خواهد توجه شما را جلب کند او را تا جایی که می توانید منتظر نگه دارید. بطور مثال چیزی بگویید مانند “خب، چه کاری می توانم برایتان انجام دهم” وقتی که گوشی تلفن را برمی دارید. اغلب این شیوه خیلی موفق جواب می دهد چون شما شخص مغرور را در جای خودش می نشانید. این مخالف چیزی است که آنها می خواهند.
advertising