معرفی گل کلومنه آ

سبک زندگیباغچه

- 97/08/28
معرفی گل کلومنه آیکی از بهترین و زیباترین گیاهانی است که شما میتوانید به عنوان سبد آویز ازآن استفاده کنید. گیاه کلومنه آ (گیاه ماهی طلایی ) به خانواده بنفشه افریقایی تعلق دارد و خاستگاه آن جنوب و مرکز امریکا است. کلومنه ا دارای شاخه های بلند،افتاده و ظریف است . برگهای این گیاه نسبتا کوچک و کرکدار میباشند ، گلهای گیاه کلومنه آ زیبا ، باریک و کشیده به رنگهای قرمز، زرد ، نارنجی هستند. عمر تقربی گل کلومنه آ 10 سال است و در این زمان زیبایی خود را حفظ می کند.این گیاه دارای گلهای بسیار زیبا است.

آشنایی با روش نگهداری گل زیبای کلومنه آ



آبیاری مناسب گل زیبای کلومنه آ


گیاه کلومنه آ احتیاج به اب زیاد ندارد بنابراین باید ابیاری با دفعات کم صورت گیرد. هر زمان که خاک گلدان خشک شد گیاه به ابیاری احتیاج دارد. ابیاری بهتر است یک روز در میان صورت گیرد . ابیاری بیش از حد باعث از بین رفتن گیاه می شود.

نور مناسب گل زیبای کلومنه آ


گیاه کلومنه آ به نور غیر مستقیم احتیاج دارد.اشعه مستقیم افتاب باعث سوختگی برگهای گیاه می شود.برای گلدهی احتیاج به نور متوسط دارد نور خیلی کم باعث می شود که گیاه گل ندهد.

دمای مناسب گل زیبای کلومنه آ


دمای ایده آل برای گیاه کلومنه آ18 تا 24 درجه است ولی دقت داشته باشید که نوسان دما باعث قارچ زدن برگهای گیاه می شود و باعث ریزش برگ ها و گل های گیاه می شود.دمای اتاق یا راه پله برای رشد گیاه مناسب است.

رطوبت مناسب گل زیبای کلومنه آ


گیاه کلومنه آ به رطوبت زیاد احتیاج دارد و بهترین رطوبت برای گیاه کلومنه آ50 تا 55 % است .رطوبت در گلدهی این گیاه بسیار تاثیر داره به هیچ وجه غبار پاشی برای این گیاه انجام ندهید و حتی موقع آبیاری دقت کنید که آب بر روی برگهای گیاه نریزد. در جای گرم و مرطوب از این گیاه نگهداری کنید.
معرفی گل کلومنه آ

خاک مناسب گل زیبای کلومنه آ


خاک مناسب گیاه کلومنه آ خاک پیت سبک و غنی با ph حدود 6 ، بهتر است خاک خنثی و یا اسیدی باشد. برای رشد بهتر خاک باید مرطوب و خوب زهکشی شده یاشد .

کوددهی مناسب گل زیبای کلومنه آ


در کل سال گیاه را با کود تغذیه کنید ولی با شروع فصل بهار و بعد از دوره گلدهی حتما گیاه را با کودهایی که برای رشد گیاه مفید هستند تغذیه کنید و در فصل تابستان سعی کنید از کود هایی که دارای فسفر بالا و ازت کم هستند تغذیه کنید تا گیاه شروع به گلدهی کند، برای اینکه گیاه به سرما مقاوم باشد با کود پتاس گیاه کلومنه آ رو تغذیه کنید.

تکثیر مناسب گل زیبای کلومنه آ


تکثیر به روش قلمه ساقه : در بهار و یا تابستان چند شاخه که جوانه ندارند را انتخاب کنید و به طول 7 تا 10 سانتیمتر ببرید. قلمه های جدید را در یک منطقه روشن، گرم و مرطوب بکارید تا رشد کنن. توجه داشته باشید که گیاهان جدید تا تابستان سال آینده گل نمی دهند.

تعویض گلدان گل زیبای کلومنه آ


زمان تعویض گلدان گیاه کلومنه آ هر 2 الی 3 سال است هر زمان که ریشه ها از زیر گلدان خارج شود زمان تعویض گلدان است. استفاده از گلدان خیلی بزرگ زمان گلدهی را به تاخیر می اندازد.

آفت و بیماری گل زیبای کلومنه آ


گیاه کلومنه آ به کنه حساس است . گلدان را با اسیدهیومیک یا آسپیرین تغذیه کنید تا گیاه همیشه قوی و مقاوم باشد .

اگر روی برگ گیاه گرد و خاک دیده شود یا تار عنکبوت وجود داشته باشد یعنی گیاه کنه دارد و باید با استفاده از موم کنه کش سمپاشی شود.

از نشانه های افت شپشک دیدن پنبه لابه لای جوانه های برگ و ساقه گیاه است ، باید با استفاده از سم دور سبان سمپاشی شود.
advertising