بازاریابی محتوایی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/08/30
بازاریابی محتوایی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم

کانتنت مارکتینگ چیست


Content marketing یا بازاریابی محتوایی شاخه ای جدید از بازاریابی دیجیتال است و پیش بینی می‌شود در سال های روبرو روند رو به رشدی داشته باشد. موضوعی که به نظر می‌رسد ثبات نسبتا خوبی دارد آن است که این شاخه در حال طی کردن روند رو به رشد خود است. به عبارت دیگر میزان نیاز به کانتنت مارکتینگ روز به روز بیشتر می‌شود. از این رو افراد فعال در این زمینه روز به روز فعالیت خود را در حوزه تولید محتوا افزایش می‌دهند.

بازاریابی محتوا برنامه و رویکرد استراتژیک بازاریابی است که تمرکز و مرکزیت آن بر تولید، انتشار و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای مخاطبان هدف است به گونه ای که برای آنها جذاب باشد و منجر به بازگشت مخاطبان شده و نهایتا منجر به اقدام عمل از جانب مشتریان ارزشمند می شود. در واقع شما سعی می کنید از طریق به اشتراک گذاری محتوایی که ارزشمند بوده و مرتبط با حوزه ی کاری شما، به مخاطبان شما کمک کنید تا مشکلات انها را حل کنند.

مزایای استفاده از کانتنت مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی


بزرگترین امتیاز کانتنت مارکتینگ قرار دادن محتوای مالتی مدیا درسایت و بستر اینترنت است. در بازاریابی سنتی، شرکت ها مجبورند تنها به محتواهای متنی و چند قطعه تصویر اکتفا کنند. در حالی که در کانتنت مارکتینگ معرفی محصولات می تواند باروش‌های مختلفی انجام شود. با استفاده از کلیپ های تصویری و صوتی می توان به نحو موثرتری پیام خود را به مخاطبان منتقل و سریعتر به هدف خود دست پیدا کرد.

امکانات موتور های جستجو به ما در رسیدن به هدف و دستیابی به بازاریابی محتوایی کمک می‌کند. در روش سنتی باید حتما یک بازاریاب استخدام کرد و حقوق و مزایا برای او در نظر گرفت اما در کانتنت مارکتینگ این نیاز ما را برآورده کرده و بر اساس محتوای سایت ما کار بازاریابی محتوایی را برایمان انجام می‌دهند.

در کانتنت مارکتینگ هیچ گونه محدودیتی از لحاظ کمی وجود ندارد ، شما نویسنده سایت خود هستید، این سایت می تواند به اندازه یک دایره المعارف و یا یک کتاب کوتاه مطلب داشته باشد. در صورتی‌که در بازاریابی سنتی محتوا در چند خط، جمله و یا بند گفته می شد. حتی در کاتالوگ ها نیز که نهایت استفاده از محتوا صورت می‌گیرد، امکان انتشار بیش از حد متن و نوشته نیست. زیرا مصرف کننده علاقه ای به متن های طولانی ندارد. ولی در content marketing هر یک از صفحات سایت محتوایی جداگانه با تعداد کلمات بهینه می تواند داشته باشد.

بازاریابی محتوایی یا (content marketing) با تاکتیک های اجرایی و نحوه اجرای آنها سروکار دارد و ایجاد و انتخاب محتوای درست که نیاز مشتریان را برآورده می‌کند و ویرایش محتوا که به طور خاص برای مقاصد بازاریابی ایجاد شده اند از الزامات بازاریابی محتوایی هستند .

دلیل اهمیت بازاریابی محتوا در کسب و کار


آگاهی : مخاطبان از وجود محصول یا خدمتی خاص آگاهی می یابند.
جستجو : وقتی مخاطبان از وجود محصولی آگاهی می یابند به جستجو در مورد آن می پردازند، تا بر اطلاعات خود بیافزایند.
ملاحظات : مشتریان شروع به مقایسه کالا و خدمات با سایر محصولات مشابه می کنند.
خرید : با در نظر گیری تمام موارد مهم، کالای مورد نظر را انتخاب کرده و اقدام به خرید می کنند.

اصولی و قوانینی که رعایت آنها در کانتنت مارکتینگ الزامی است


در کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی هدف خود را مشخص کنید
در هر پروژه ای قبل از آغاز آن بایستی با هم فکری ، هدف خود را به درستی و بصورت شفاف مشخص کنید.
سپس سایت را متناسب با هدف خود طراحی کرده و محتوای مورد نظر بر اساس هدف تعیین شده را در سایت قرار دهید.
این به آن معناست که موضوعات محتواهای قرار گرفته شده باید متناسب با هدف اصلی سایت باشد.

3 مزیت بازاریابی محتوایی که باعث جذابیت برای شرکت های استفاده کننده می شود


افزایش فروش
صرفه جویی در هزینه
دستیابی به مشتریان بهتری که وفاداری بالایی دارند
advertising