واژه هایی که مشتریان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/22
واژه هایی که مشتریان شما را تحت تاثیر قرار خواهد دادهنگامی‌که با مشتریان و یا مشتریان بالقوه در تعامل هستید، شما باید بسیار حساب‌شده از کلمات‌تان استفاده کنید. کلمات یا عبارات خاصی که استفاده می‌کنید ممکن است غیرحرفه‌ای، بیش از حد طولانی و یا گیج‌کننده باشد. برای تحت‌تاثیر قرار دادن مشتریان، لازم نیست فرهنگ لغت پیچیده‌ای داشته باشید، فقط باید بتوانید به طور متعادل و حرفه‌ای از کلمات مناسب استفاده کنید.هنگامی که با مشتریان تعامل می‌کنید، برای حفظ مکالمات بر نیازهای آن‌ها متمرکز شوید، اما شما باید آگاهی‌هایی در مورد صنعت خود به مشتریان بدهید و نباید از ارائه تخصص و توصیه‌های‌تان به مشتری یا مشتریان بالقوه بترسید. این نشان‌ می‌دهد که شما در این زمینه یک متخصص هستید و کمک می‌کنید تا مشتریان تجارب بهتری را با شما تجربه کنند.

استفاده از واژه همکاری مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


تعاملات با مشتری نباید یک‌طرفه باشد، شما باید در مورد روابط خود با مشتریان فکر کنید و تنها ارائه‌کننده‌ی محصول به آن‌ها نباشید. این بدین معنی است که شما باید ایده‌ها و نظرات آن‌ها را در سراسر فرآیند ارتباط بپرسید. اگر شما ارتباط برقرار کنید و این حس همکاری را در سراسر فرآیند ایجاد کنید، مشتریان احساس راحتی با شما خواهند داشت.

استفاده از واژه رایگان ، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


واژه ی "رایگان" تنها مربوط به قیمت نیست – بلکه یک ابزار قدرتمند برای تحریک احساسات مشتریان محسوب می شود. حسی که هنگام استفاده از سلف سرویس دارید را به خاطر بیاورید، جایی که ممکن است کاملا سیر باشید اما هنوز به خوردن ادامه دهید چون رایگان است؟ یا خودکارهای رایگانی که در بعضی نمایشگاه ها می گیرید و هرگز از آنها استفاده نمی کنید اما باز هم آنها را بر می دارید؟ اینها همگی جنبه های قدرت واژه ی "رایگان" هستند.

استفاده از ارائه ارزش ، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


اگر شما می‌خواهید مشتریان همواره با شما تجارت کنند، باید به آن‌ها نشان دهید که چگونه به آن‌ها ارزش ارائه خواهید کرد. از این واژه استفاده کنید و به تجاربی که تا به حال داشته‌اند اشاره کنید.

استفاده از شاخص عملکرد(KPI) ، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


KPI شاخصی است که موفقیت یک اقدام را اندازه‌گیری می‌کند. بسیار مهم است که در تعامل با مشتریان به طور مرتب به آن‌ها ثابت کنید که محصولات و خدمات شما برای آن‌ها مفید واقع می‌شود. داشتن یک شاخص به مشتریان نشان می‌دهد که مراقب هستید و به محصولی که ارائه می‌کنید اعتماد دارید.

استفاده از واژه گارانتی ، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


واژه ی "گارانتی" نیز یکی از واژه های قدرتمند در دنیای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات محسوب می شود. "گارانتی" احساساتی نظیر نیاز به امنیت و اطمینان را در مشتریان تحریم می کند. این واژه حس اطمینان را به شما منتقل می کند – "گارانتی" به این معنی است که فروشنده به خریدار اطمینان بدهد که از خریدش راضی خواهد بود. تحقیقات در زمینه ی رفتار های انسان ها نشان می دهد که آنها از شکست و از دست دادن داشته هایشان می ترسند. وقتی محصولی را خریداری می کنید ممکن است به هر دلیلی از محصول خریداری شده لذت نبرید و حتی از آن متنفر شوید. "گارانتی کردن" به معنی کاهش احتمال شکست و از دست دادن چیزها می باشد. در این صورت اگر از چیزی خوششان نیاید، می توانند آن را پس بدهند. صاحبان فروشگاه باید از عبارت هایی نظیر "گارانتی" ، "گارنتی با تضمین برگشت پول" ، "برگشت پول" در صفحه ی محصولات استفاده کنند. در ضمن تنظیم قوانین مربوط به برگشت محصولات اهمیت زیادی دارد و لازم به گفتن نیست که در هر بخش از مسیر باید به گفته های خود پایبند باشید.

استفاده از مقیاس پذیری ، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


هنگامی که روابط بلندمدت خود را با مشتریان توسعه می‌دهید، نیازهای شما به احتمال زیاد در طول زمان تغییر می‌کند. این بدین معناست که ارائه‌ی شما نیاز به تغییر و تکامل دارد، اگر می‌خواهید آن‌ها را همواره به عنوان مشتری نگه دارید. به مشتریان‌تان نشان دهید که شما قادر به برطرف کردن نیازهای آن‌ها در بلندمدت هستید.

پیگیری نتایج، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


پس از این‌که با یک مشتری در یک پروژه کار کردید، شما باید برخی نتایج را به‌دست آورید. این‌که برای پیگیری نتایج از چه روشی استفاده می‌کنید مهم نیست. شما باید یک راه مشخص پیدا کنید تا به مشتریان نشان دهید که ارائه شما تا چه اندازه برای آن‌ها موثر بوده است.

استفاده از واژه شما (تو) ، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


این کلمه قدرتمندترین واژه در زبان انگلیسی است. این کلمه قدرتمند از هر واژه دیگری است، حتی از کلماتی مثل "پول". مشتری ها دوست دارند که مخاطب صحبت های شما قرار بگیرند و کلمه ی "شما" این کار را بهتر از هر کلمه ی دیگری انجام می دهد. همه ی ما تا حدودی خودپسند هستیم. وقتی تبلیغات به طور مستقیم ما را هدف قرار می دهند، یک رابطه ی ذهنی قوی بین دو طرف ایجاد خواهد شد.با این توضیحات فکر می کنم وقت آن رسیده باشد که یک بار دیگر بخش توضیحات محصول را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشتری ها به طور مستقیم مورد خطاب قرار می گیرند. با استفاده از کلماتی نظیر "شما" یا "مال شما" یک رابطه ی دو طرف با مشتری ها برقرار کنید و به این ترتیب فروش بیشتر را برای خود تضمین کنید.

استفاده از واژه (جدید)، مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهد داد


وقتی کلمه ی "جدید" را می بینید ذهن شما به طور خودکار روی کلمه های دیگری نظیر " بهبود"، "جذاب" و ... متمرکز می شود. طبق تحقیقاتی که روی رفتار انسان ها انجام شده، راه حل های خلاق و حس ماجراجویی مشتری های بیشتری را جذب می کند و این حس تنها با استفاده از واژه ی "جدید" به وجود می آید. مشتری ها همیشه دید مثبتی نسبت به محصولات جدید دارند. ما همیشه دنبال ماشین جدید، لباس های جدید و تکنولوژی های جدید هستیم. شما به عنوان صاحب کسب و کار باید همیشه این مورد را در ذهنتان داشته باشید. اگر فرضا قصد فروش اینترنتی لباس را دارید بهتر است بخشی را تحت عنوان "محصولات جدید" در وبسایت تان تعریف کنید. مطمئن شوید که در توضیحات محصول، پست های وبلاگ و ... از واژه ی "جدید" به تکرار استفاده شود.
advertising