با خواص میوه انبه آشنا شویم

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/05
با خواص میوه انبه آشنا شویم

خواص انبه برای افزایش میل جنسی


انبه سرشار از ویتامین E است که برای بهبود عملکرد هورمون‌ های جنسی و افزایش میل جنسی بسیار موثر است. اگر مدتی است که دچار بی‌میلی شده‌اید بهتر است کمی انبه میل کنید. انبه حاوی فیبرهایی است که حرکات روده‌ها را تنظیم کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند. این میوه برای کاهش التهاب مخاط معده فوق‌العاده است.

فواید انبه جهت سرطان سینه


با مخلوط یک فنجان انبه خرد شده (250میلی لیتر) کاروتنوئیدهای مورد نیاز روزانه را دریافت کنید. مصرف این میزان کاروتنوئیدها باعث میشود دوره ماهانه منظمی داشته باشید و همین منظم شدن دوره ماهانه از ابتلا به پوکی استخوان و بروز سرطانها بخصوص سرطان سینه در زنانی که عات ماهانه شان منظم نیست پیشگیری میکند.
خانم هایی که به طور مرتب از انبه در رژیم غذایی خود استفاده می کنند می توانند در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد مقاوم تر شده و خطر ابتلا به سرطان سینه را در آن ها کاهش دهد.. تحقیقات نشان داده است انبه حاوی انواع مختلفی از مواد پلی فنول است که تصور می شد از رشد سلول های سرطانی در سینه جلوگیری می کند.

خواص انبه برای هضم غذا


انبه سرشار از آنزیم‌های گوارشی است که به هضم غذا و به تجزیه‌ی پروتئین‌ها کمی می‌کند. به همین دلیل است که برای مقابله با حالت اسیدی معده مفید بوده و به هضم راحت غذا کمک می‌کند.

خواص انبه و چشم‌


100گرم انبه 15درصد نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A را تامین می‌کند که برای تضمین سلامت چشم‌ها و تقویت قوه‌ی بینایی لازم است. افرادی که می‌توانند روزانه از این میوه مصرف کنند کمتر در معرض مشکلات بینایی مانند کاهش دید شبانه، خشکی چشم، سوزش چشم و غیره قرار می‌گیرند.
انبه برای خانم‌های باردار و افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید است. به خاطر اینکه سرشار از آهن است. از این گذشته میزان بالای ویتامین C موجود در آن باعث جذب حداکثری آهن می‌شود

فواید انبه برای کم‌ خونی


انبه برای خانم‌های باردار و افرادی که از کم‌ خونی رنج می‌برند بسیار مفید است. به خاطر اینکه سرشار از آهن است. از این گذشته میزان بالای ویتامین C موجود در آن باعث جذب حداکثری آهن می‌شود. توجه داشته باشید خانم‌هایی که در دوره‌ی پیش از یائسگی قرار دارند نیز در معرض کم‌خونی هستند. به همین دلیل مصرف این میوه را به خانم‌ها توصیه می‌کنیم.

خواص انبه : بهبود حافظه


این میوه یکی از میوه‌ های فوق‌العاده برای مغز کودکان است. نتایج پژوهش‌ ها نشان می‌دهند که این میوه حاوی اسید گلوتامیک می‌ باشد و برای بچه‌ هایی که مشکل تمرکز دارند فوق‌العاده است. این ترکیب به بهبود حافظه و تحریک سلول‌های مغز کمک می‌کند.

خواص انبه برای مقابله با کم‌ خونی


انبه برای خانم‌ های باردار و افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید است. به خاطر اینکه سرشار از آهن است. از این گذشته میزان بالای ویتامین C موجود در آن باعث جذب حداکثری آهن می‌شود. توجه داشته باشید خانم‌هایی که در دوره‌ی پیش از یائسگی قرار دارند نیز در معرض کم‌ خونی هستند. به همین دلیل مصرف این میوه را به خانم‌ها توصیه می‌کنیم.

خواص انبه : ضد سرطان


انبه سرشار از فنول‌هایی مانند کرستین، ایزوکرسیترین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و گالات متیل و همچنین آنزیم‌های فراوان است. این فنول‌ها و آنزیم‌ها باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. این میوه حاوی میزان زیادی فیبر پکتین است که خطر تشکیل سلول‌ های سرطانی در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد. 100گرم از این میوه 46درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C را تامین می‌کند. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که سلول‌های بدن را از آسیب‌ های رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. از این گذشته انبه حاوی ترکیب دیگری به نام لوپئول می‌باشد که مانع از رشد سلول‌ های سرطانی پروستات می‌شود. این ترکیب همچنین رشد تومور های سرطانی در سر و گردن را کاهش می‌دهد.

خواص درمانی انبه برای دیابت:


دیابت حاملگی یک بیماری است که تنها در طول دوره بارداری بوجود می آید. در این وضعیت، سطح قند خون بیش از حد بالا می شود. اگر انبه بخورید، سطح قند بالا می رود. همچنین، انبه سطح گلوکز در بدن در طول دیابت حاملگی کنترل نمی کند، این نوع دیابت وقتی کودک به دنیا آمد از بین می رود.
بیماران مبتلا به دیابت می توانند هم انبه و هم برگ آن را استفاده کند. مصرف برگ انبه، نوشیدن آب 2-3 عدد برگ آن است. این به خوبی سطح قند را کنترل میکند. در حالی که تحقیقات بی ضرر بودن آن را ثابت کرده است ولی بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد مقدار انبه با پزشک مشورت کنید.

خواص انبه برای پیشگیری از آسم:


خطر پیشرفت آسم در افرادی که مقدار فراوانی از مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌کنند بسیار پایین است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه، پاپایا، زردآلو، بروکلی، طالبی، کدو حلوایی و هویج یافت می‌شود.

سلامت استخوان‌ها با مصرف انبه:


جذب ویتامین K ناکافی خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد. جذب ویتامین K به میزان کافی با مصرف به موقع میوه‌ها و سبزیجات تامین می‌شود و برای بهبود جذب کلسیم بدن که برای سلامت کامل استخوان‌ها ضروریست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
advertising