با خواص حلزون آشنا شویم

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/11/14
با خواص حلزون آشنا شویمکمک به توسعه مغز و حافظه کودکان. امگا 3 سلامت مغز ما را بهبود می بخشد، زیرا بر رشد غشاهای سلولی در سیستم عصبی مغز تأثیر می گذارد، علاوه بر این امگا 3 می تواند حافظه را تقویت کند.

جلوگیری از بیماری قلبی: امگا 3 برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با قلب بسیار مفید است زیرا امگا 3 می تواند ارگان شریان خون را تسریع کند تا امگا 3 بتواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.

کاهش سطح کلسترول بالا: مطالعات انجام شده امگا 3 موجود در آبزیان همچنین نشان می دهد که سطح تريگلیسیرید و LDL کلسترول در خون کاهش می یابد. اما به یاد داشته باشید، حلزون دارای کلسترول بالاست.

حلزون دارای مقدار پروتئین بسیار بالا و مفید برای ساخت عضلات و کاهش چربی های بدن می باشد.

حلزون حاوی ویتامین A، ویتامین E، ویتامین B1، B3، B6 و B12 است. ویتامین A برای سلامت چشم مفید است، در حالی که ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. سپس ویتامین B1، B3، B6 و ویتامین B12 ویتامین ضروری است که برای جلوگیری و کنترل دیابت مورد نیاز است.

حلزون علاوه بر داشتن ویتامین های غالب شامل ویتامین A، E، نیاسین و فولات نیز هستند. ویتامین A برای چشم ها مفید است، ویتامین E برای بازسازی سلول ها و مراقبت از پوست مفید است، نیاسین نقش متابولیسم کربوهیدرات ها در تولید انرژی دارد و فولات برای زنان باردار مناسب است.

حلزون علاوه بر حاوی ویتامین E، موکوس می تواند برای درمان جوش های التهابی استفاده شود. کشورهای توسعه یافته دارای مکان هایی برای پرورش حلزون با تکنولوژی پیشرفته و به عنوان مواد پایه برای محصولات زیبایی است. علاوه بر این، لجن حلزون می تواند به بازسازی پوست و چین و چروک صورت کمک کند.

حلزون حاوی کولین است. کولین ویتامین های محلول در آب است که اغلب توسط گروه ویتامین B طبقه بندی می شوند. کولین دارای خواص بسیار مهمی می باشد، از جمله بخش جدایی ناپذیری از غشای سلولی، انتقال دهنده عصبی و اهدا کنندگان گروه متیل، با تعدادی از پروسه های حیاتی بدن.
advertising