مصرف کیوی ضامن سلامتی

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/09
مصرف کیوی ضامن سلامتی

آیا می شود کیوی را با پوست خورد؟


بله، پوست کیوی ارگانیک حاوی مقادیر بالاتری فیبر و ویتامین C بوده که برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان یبوست و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

خواص کیوی برای پوست صورت و مو


1-جوان سازی پوست صورت
ویتامین C موجود در کیوی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده که چین و چروک پوست صورت را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست می شود.
ماسک کیوی برای جوان سازی پوست صورت
یک عدد کیوی له شده را با نصف آووکادو و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

2- آکنه و جوش صورت
کیوی دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده که چربی پوست را کنترل می کند و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.
ماسک کیوی برای جوش صورت
یک کیوی یه شده را با یک قاشق چای خوری آب لیموترش تازه مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه و سپس با آب سرد بشویید.

3- ضد آفتاب طبیعی
کیوی غنی از اسیدهای آمینه و ویتامین C بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، همچنین کیوی یکی از روش درمان طبیعی آفتاب سوختگی می باشد.

4- درمان سیاهی دور چشم
کیوی یکی از بهترین درمان های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم می باشد. کیوی را حلقه حلقه ببرید و 10 تا 15 دقیقه بر روی چشم های خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

5-جلوگیری از ریزش مو
کیوی غنی از ویتامین های C و E بوده و می تواند برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد، همچنین کیوی دارای منیزیم، روی و فسفر است که باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

6- درمان موهای خشک و آسیب دیده
محتوای بالای اسید های چرب امگا 3 موجود در دانه های کیوی برای درمان مو های خشک و آسیب دیده و همچنین درمان شوره سر مفید هستند.

فواید دارویی و درمانی کیوی برای سلامت بدن


1- سرماخوردگی، گلودرد و سرفه
کیوی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.
همچنین کیوی خواص ضد باکتریایی در برابر استافیلوکوک اورئوس و استافیلوکوکوس پیتوژنز دارد و برای درمان گلودرد و سرفه مفید می باشد.

2- دیابت و قند خون
کیوی شاخص گلیسمی پایینی دارد و پس از خوردن قند خون افراد را افزایش نمی دهد و به عنوان یکی از میوه های مفید برای دیابت و کاهش قند خون محسوب می شود.

3- فشار خون
کیوی یکی از میوه های مفید برای فشار خون بالا محسوب می شود، پتاسیم موجود در کیوی با کاهش میزان سدیم خون می تواند باعث کاهش فشار خون بالا شود.

4-مردان
کیوی منبع خوبی از روی است که باعث افزایش تستوسترون در مردان شده و چون حاوی اسید آرژینین است برای درمان ناتوانی جنسی در مردان مفید می باشد.

5-معده و دستگاه گوارش
تحقیقات نشان داده که کیوی سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر بوده و برای بهبود هضم غذا و درمان بیماری های روده و دستگاه گوارشی مفید می باشد. کیوی سندرم روده تحریک پذیر و همچنین بیماری التهابی روده را درمان می کند.

6-بی خوابی
کیوی میزان سروتونین بالایی دارد که می تواند باعث تقویت حافظه، درمان افسردگی و همچنین درمان بی خوابی شود. مطالعات نشان داده که پوست کیوی هم برای درمان بی خوابی بسیار مفید می باشد.

7-کم خونی
کیوی دارای مقادیر بالایی ویتامین C و لوتئین و زاکسنتین می باشد که توانایی جذب آهن در بدن را بهبود می بخشد و به همین دلیل برای درمان کم خونی و آنمی مفید می باشد.
advertising