علائم لخته شدن خون و انواع لخته های خطرناک

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/09/13
علائم لخته شدن خون و انواع لخته های خطرناک

علائم خطرناک لخته خون که سریعا باید اورژانس را با خبر کنید


ورم: ورم دقیقا در نقطه‌ای که لخته خون پدید آمده خود را نشان می‌دهد. ممکن است که تمام دست یا پای شما هم ورم متورم شود.

تغییر رنگ پوست: اگر متوجه شدید که بازو یا پایتان اندکی رنگ قرمز یا آبی به خود گرفته‌است یا حتی گرم‌شده و سوزن‌سوزن می‌شود بهتر است به وجود لخته خون در آن شک کنید.

درد: با بحرانی‌شدن وضعیت لخته خون و بزرگ‌شدن آن احساس درد می‌کنید. این درد ممکن است به شکل دردی مبهم و گذرا یا دردی شدید خود را نشان دهد.

اشکال در نفس‌کشیدن: در صورتی که چنین نشانه‌ای دارید پس لخته خون دیگر از رگ پا و دست‌تان حرکت کرده و به ریه‌ منتقل شده‌است. ممکن است سرفه‌ی معمولی و حتی سرفه خونی هم داشته باشید. از علائم دیگر آن درد قفسه سینه و سرگیجه است. در صورت دیدن چنین علامتی هرچه سریع‌تر به اورژانس زنگ بزنید.

لخته خون در بازو و پا


زمانی که لخته‌ خونی در یکی از رگ‌های عمیق بازو یا پای شما شکل می‌گیرد (منظور رگی است که زیر پوست قرار دارد)، به آن ترومبوز عمیق رگی (DVT) می‌گویند. این وضعیت خطرناک است، چون لخته خون ممکن است به سمت قلب یا ریه‌تان حرکت کند با وضعیت خطرناکی روبه‌رو هستید.

گرمی و حرارت بالا نشانه لخته خون


یکی دیگر از نشانه ها افزایش دما و داغ شدن در ناحیه آسیب دیده می باشد .علاوه بر این ،این ناحیه با خارش و درد همراه است .اگر برای درمان این مشکل در خانه ناکام ماندید، قطعاً نشان دهنده وجود یک لخته است. درک این مسئله به افراد اجازه می دهد تا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

خستگی ناگهانی نشانه لخته شدن خون


اگر همیشه بیقرار هستید و هرگز آرامش ندارید، قابل درک است که این موضوع سیستم خستگی را از بین میبرد. از آنجایی که رژیم های سنگین فرسودگی لخته های خون ایجاد می کند و درد باید آنها را نابود کند برای انجام این کار قلب باید بیش از حد کار کند که این خود باعث خستگی های مداوم می شود.

نفس کم آوردن علامت لخته قلب و ریه


اگر قلب و ریه ها به علت لخته شدن تحت تاثیر قرار بگیرد ممکن است ضعف تنفسی تجربه شود.این وضعیت به علاوه علائم دیگری که با لخته شدن خون همراه هست از نشانه های بسیار مهمی می باشند و باید فوراً مورد توجه و بررسی قرار بگیرند. به دکتر خود مراجعه کنید و قطعاً راههای بسیاری برای درمان و بازگشت شما به سلامت وجود دارد.

درد قفسه سینه نشانه لخته خون


وقتی که لخته خون به ریه ها می رسد ،فرد دردهای شدیدی در سینه احساس می کند.درد شدید و همراه با سوزش خواهد بود و در آن منطقه احساس سنگینی خواهد کرد.

سرفه های غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره نشانه ای از لخته شدن خون


سرفه هایی که از هیچ جا تخلیه نمی شوند و تشدید می شوند، می توانند نشانه ای از لخته شدن خون باشند.نشانه هایی که جدی هستند عبارتند از:سرفه های خونی یا ایجاد مخاطی که حاوی خون .این یک علامت هشدار دیگری است که باید بررسی شود.
advertising