از فواید هل چه می دانید

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/08/23
از فواید هل چه می دانید

هل برای سلامتی


هل به بهبود سلامت گوارشی کمک می کند و مانع برخی بیماری های جدی مانند سرطان می شود ، همچنین به درمان دیابت و درمان افسردگی نیز کمک می کند اما این تنها خواص هل سبز نیست و فواید قابل توجهی در این ریز خوش عطر وجود دارد

1- بهبود سلامت گوارشی با هل :


می توان از هل در آشپزی ها علاوه بر عطر و طعمش، برای افزایش هضم نیز استفاده کرد. هل نیز متابولیسم را تحریک می کند، و خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد.هل باعث تحریک ترشح اسید صفراوی در معده می شود که به هضم کمک می کند و همچنین از بیماری های دستگاه گوارش مانند رفلکس اسید، سوزش سر دل، اسهال، و غیره جلوگیری می کند.

2-هل برای کمک به پیشگیری از سرطان:


هل به عنوان یک درمان سرطانی طبیعی شناخته شده است ؛ این ادویه را می توان برای جلوگیری، تاخیر و حتی معکوس سرطان استفاده کرد.هل همچنین باعث کاهش التهاب کلیه می شود که رشد سلول های سرطانی را مهار می کند و باعث از بین رفتنشان می شود.

3- تقویت سلامت قلب از خواص هل:


خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند سلامت قلبی را تقویت کند. هل همچنین حاوی فیبر است، مواد مغذی که می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند و می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد و این برای قلب مفید است ، در این مورد هل سیاه مفید تر از هل سبز است.

4- دارا بودن خواص دیورتیکی از خواص هل :


هل دارای خواص دیورتیکی است که برای فشار خون و صرع مفید می باشد. این خواص دیورتیک هل نیز به سم زدایی کمک می کند.

5- هل برای کمک به مبارزه با افسردگی:


طبق گزارش بهداشتی، هل واقعا می تواند به افراد در مقابله با افسردگی کمک کند فقط چند دانه هل را پودر کنید و در آب بجوشانید، و این چای را هرروز بنوشید.

6-هل برای مبارزه با آسم:


هل نقش مهمی در مبارزه با علائم آسم مانند خس خس، سرفه، تنگی نفس و تنگی در قفسه سینه دارد. این ادویه باعث می شود تنفس با افزایش گردش خون در ریه ها آسان تر شود و همچنین درباره التهاب غشاهای مخاطی، التهاب مربوطه را از بین می برد. می توان از هل سبز برای درمان آسم، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی استفاده کرد.

7-هل برای کمک به درمان دیابت:


هل فوق العاده غنی از منگنز می باشد - ماده معدنی که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

8- بهبود سلامت دهان از خواص هل:


هل دارای خواص ضد میکروبی است که باعث افزایش سلامتی دهان می شود ؛ هل می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند و در درمان تنفس بد کمک می کند.

9- افزایش اشتها با استفاده از هل:


استفاده از هل برای درمان کمبود اشتها تأکید می شود و حتی روغن هل می تواند به عنوان یک محرک اشتها استفاده شود. هل می تواند در درمان هیستوپلاسموز کمک کند - یک بیماری که یکی از علائم آن عدم اشتها است.

10- پایین آوردن فشار خون با هل:


هل به طور موثری فشار خون را کاهش می دهد ؛ می توانید هل را در سوپ و خورش ها و حتی خوراکی های پختنی بریزید تا سطح فشار خون شما را کنترل کند.

11- تقویت سلامت یکی از خواص هل:


هل یک داروی مقوی غرایز جنسی اثبات شده است این ادویه غنی ​​از سینوئل است و فقط یک قاشق کوچک پودر هل می تواند محرک های عصبی را آزاد کند و احساسات شما را برانگیزد.

12- درمان سکسکه از خواص هل:


هل دارای خواص آرامش بخش عضلانی است و این می تواند به کاهش سکسکه کمک کند.یک قاشق چای خوری پودر هل را به آب گرم اضافه کنید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس صافش کنید و بنوشید.

13-هل برای کمک به درمان گلودرد:


مخلوطی از هل، دارچین و فلفل سیاه می تواند برای درمان گلودرد شگفت انگیز باشد. هل گلو را نرم می کند و دارچین خاصیت آنتی باکتریایی را ارائه می دهد. و فلفل سیاه قابلیت زیستی دو عنصر دیگر را افزایش می دهد. می توانید 1 گرم از پودر هل و دارچین، 125 میلی گرم فلفل سیاه، همراه با 1 قاشق چای خوری عسل را استفاده کنید. تمام مواد را مخلوط کنید و سه بار در روز بنوشید. هل نیز برای کاهش تهوع و جلوگیری از استفراغ معروف است.

14-هل از لخته شدن خون جلوگیری می کند:


هل حاوی اجزای متعددی است که لخته شدن خون را کاهش می دهد.

15- درمان آلرژی های پوستی با هل:


هل، به ویژه هل سیاه، خواص ضد باکتریایی دارد.
از ماسک هل و عسل (ترکیبی از پودر قلع و عسل) استفاده کنید و آن را به منطقه آسیب دیده برای بهبودش بزنید.
advertising