13 خاصیت انگور سیاه

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/13
13 خاصیت انگور سیاهانگور، میوه درخت تاک که بسیار خوشمزه و پرخاصیت است انواع مختلفی دارد مانند انگور قرمز، سبز و سیاه. انگور به خانواده بری‌ها تعلق دارد و حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری است که آن را به میوه‌ای مفید برای سلامتی تبدیل می‌کند. در این نوشتار با ما همراه شوید تا مهمترین خواص انگور سیاه را بدانید.
نوعی انگور که کاملا شناخته شده است و به راحتی در بازار یافت می‌شود، انگور سیاه است. انگور سیاه، همان‌گونه که از نامش پیداست، رنگ سیاه یا بهتر است بگوییم بنفش تیره دارد و اندازه آن به اندازه انگورهای معمولی است. همین رنگ بنفش تیره یا مایل به سیاه در خدمت مهم ترین خواص انگور سیاه است.
انگور سیاه نسبت به انگور معمولی، طعمی شیرین‌تر دارد و آب موجود در آن از انگورهای دیگر بیشتر است. بنابراین، به یکی از محبوب‌ترین انواع انگور تبدیل شده و قیمت آن از انگورهای دیگر بیشتر است.

خواص انگور سیاه


۱-ماده اصلی تولید کشمش
انگور سیاه، ماده خام تولید کشمش است. کشمش، یکی از محصولات انگور است که از طریق فرآیند خشک کردن انگور به وجود می‌آید. بنابراین رطوبت موجود در آن از انگور کمتر است. کشمش معمولا در تهیه نوشیدنی‌ها و غذا به کار می‌رود.

2- تسکین میگرن
انگور سیاه، خاصیت تسکین میگرن یا سردرد را دارد. بنابراین وقتی میگرن دارید، سعی کنید انگور سیاه بخورید زیرا می‌تواند سردرد ناشی از میگرن را درمان کند.

3- کاهش علائم آسم
انگور سیاه، خاصیت کاهش و جلوگیری از علائم آسم و مشکلات نفسی را دارد. آسم و مشکلات تنفسی، معمولا به دلیل عفونت ناشی از گرد و غبار و آلاینده‌هایی که وارد دستگاه تنفسی می‌شوند، به وجود می‌آیند.

4- جلوگیری از سرطان
یکی از خواص انگور سیاه برای سلامتی، جلوگیری از ایجاد و رشد سلول‌های سرطانی است. یکی از سرطان‌هایی که انگور سیاه در جلوگیری از آن نقش دارد، سرطان سینه است.

5-ضد باکتری
انگور سیاه خاصیت ضد باکتری نیز دارد. با خوردن انگور سیاه، می‌توان از ورود باکتری‌ها به بدن جلوگیری کرد. به علاوه، انگور سیاه به کشتن باکتری‌های بیماری‌زا نیز کمک می‌کند.

6-سلامتی کلیه
انگور سیاه، برای حفظ سلامتی کلیه‌ها نیز مفید است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن منظم انگور سیاه باعث سلامت کلیه‌ها و عملکرد درست آنها می‌شود.

7- حفظ سلامت دستگاه گوارش
یکی دیگر از خواص انگورسیاه، داشتن فیبر بالاست. فیبر بالای انگور سیاه با آب زیاد همراه شده است. بنابراین انگور سیاه برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از مشکلات گوارشی مانند یبوست، هموروئید و اسهال مفید است.

8- افزایش بنیه
آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در تمام انواع انگور از جمله انگور سیاه، نقش مهمی در افزایش بنیه ایفا می‌کنند و همچنین می‌توانند از بیماری‌هایی که بر سیستم ایمنی اثر می‌گذارند جلوگیری کنند.

9- درمان برفک
یکی دیگر از خواص انگور سیاه این است که می‌تواند از ایجاد زخم‌های دهانی جلوگیری کرده و آنها را درمان کند.

10-جلوگیری از کم خونی
انگور سیاه، حاوی آهن نیز هست. آهن می‌تواند از کم خونی جلوگیری کند. علائم کم خونی، خستگی، ضعف، سرگیجه، سردرد، آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌ها و همچنین خواب‌آلودگی هستند.

11- جلوگیری از حمله قلبی
نیتریک اکسید موجود در انگور سیاه از سلامت قلب محافظت کرده و می‌تواند از حمله‌های قلبی نیز جلوگیری کند. به علاوه، انگور سیاه می‌تواند با افزایش گردش خون، از انسداد عروق خونی نیز جلوگیری کند.

12- کاهش قند خون
انگور سیاه، برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است زیرا توانایی پایین آوردن قند خون را دارد. بنابراین مصرف آن برای بیماران دیابتی بسیار مفید و بی‌خطر است.

13 حفظ سلامت چشم
یکی از خواص انگور سیاه ، سرشار بودن از ویتامین A است. فایده مهم ویتامین A حفظ سلامت چشم است. همچنین می‌تواند از برخی مشکلات چشمی مانند آب مروارید و نزدیک بینی نیز جلوگیری کند.
advertising