انحراف شست پا و درمان آن

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/12/18
انحراف شست پا و درمان آن

انحراف شست پا


بهتر است بدانید که بر خلاف بیشتر مشکلات پا که احساس می شوند اما دیده نمی شوند، انحراف شست پا را می توان به سادگی مشاهده کرد. این انحراف به خاطر مکانیک معیوب پا ایجاد می شود که روش راه رفتن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. سال ها حرکت ناهنجار و فشار بر روی مفصل شست پا می تواند شکل آن را تغییر دهد. با خارج شدن تدریجی استخوان ها از تراز اصلی شان، این برآمدگی ها نیز ظاهر می شود.
افرادی که نوع خاصی از پا را دارند( قوس اندک یا پای صاف)، بیشتر در معرض خطر توسعه این برآمدگی ها و انحراف ها هستند. از آنجایی که ساختار مکانیکی پا اغلب ارثی است، انحراف شست پا را می توان در اعضای خانواده نیز مشاهده کرد. زمانی که راه می روید مفصل انگشت شست بیشترین وزن را تحمل می کند. به همین خاطر اگر انحراف شست پا درمان نشود می تواند درد شدید و دائمی را به همراه داشته باشد.
کیسه پر شده از مایع در اطراف مفصل می تواند ملتهب شود و مشکلات بیشتری را ایجاد نماید. نشانه ها اغلب زمانی دیده می شود که کفش نامناسب می پوشید. معمولا زنان بیشتر از مردان در معرض توسعه این شرایط قرار دارند و این موضوع به خاطر کفش های نامناسب است.

درمان و کاهش درد نحراف انگشت


در نظر داشته باشید که برای کاهش درد از کفش هایی استفاده کنیدکه فضای بیشتری برای انگشتان پا و پاشنه داشته باشد. پدهای ژلی که بر روی انگشت پا قرار می گیرد می تواند ناحیه را بپوشاند و از درد آن بکاهد. استفاده از یخ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و اجتناب از فعالیت خایی که باعث ایجاد درد می شود نیز مفید خواهد بود.
برای انحراف هایی که به شدت ملتهب شده اند، پزشک می تواند کورتیزون تزریق کند تا تورم و ناراحتی آن کمتر شود. اگر انحراف شست پا در حال بدتر شدن بود، درد زیادی داشت یا بر روی حرکت شما تاثیر گذاشت می توان از گزینه جراحی استفاده کرد.
advertising