التهاب رباط کف پا

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/12/18
التهاب رباط کف پاپاها معمولا بنیان و اساس کل بدن هستند و می توانند به ما کمک کنند کیلومترها پیاده روی کنیم. با وجود ۲۶ استخوان، ۳۳ مفصل و شبکه ای از ۱۰۰ تاندن، عضله و رباط ممکن است این عضو به راحتی دچار مشکل شود. اینکه پاشنه شما درد می کند یا مشکلی در انگشت پای خود دارید زیاد مهم نیست. مسئله مهم تشخیص مکان درد و استفاده از گزینه های درمانی برای کاهش آن است.
درد پاشنه یکی از رایج ترین مشکلاتی است که پا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. التهاب رباط کف پا نیز رایج ترین علت درد پاشنه است. اگر به هنگام پایین آمدن از تختخواب در صبح و قدم برداشتن احساس درد شدیدی زیر پاشنه دارید، ممکن است به التهاب رباط کف پا مبتلا شده باشد.

التهاب رباط کف پا


در نظر داشته باشید که التهاب رباط کف پا که معمولا از استرس و فشار تکراری بر روی پا ناشی می شود اغلب بعد از دوره های طولانی غیر فعال بودن بدتر می شود. این نوع التهاب زمانی که استراحت می کنید و می خوابید آرام می شود و تورم کمتر می گردد. زمانی که بر روی پای خود می ایستید، وزن بدن را بر روی بافت ملتهب وارد می کنید. التهاب رباط کف پا به خاطر عضلات تنگ پا و ساق پا بدتر می شود.

درمان کاهش التهاب


استراحت کردن (اجتناب از انجام فعالیت هایی است که درد را بدتر می کند)، استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، استفاده از یخ و ماساژ دادن است. پوشیدن کفش هایی با قوس خوب نیز می تواند یک نکته کلیدی برای کاهش درد باشد. افزایش وزن نیز در این شرایط می تواند فشار بیشتری بر روی پا وارد کند.

در یکی از مطالعات انجام شده مشخص شد افرادی که التهاب رباط کف پای مزمن دارند سه برابر بیشتر از سایر افراد چاق هستند. کاهش وزن می تواند فشار بر روی پا را کاهش دهد. اگر درد پا بیش از دو هفته طول کشید حتما با یک پزشک مشورت کنید. او می تواند درمان فیزیکی، تزریق کورتیزون یا سایر موارد را پیشنهاد کند.
advertising