معرفی ورزش سی ایکس ورکس CXWorx و فواید آن

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/11/10
معرفی ورزش سی ایکس ورکس CXWorx و فواید آن

ورزش سی ایکس ورکس چیست؟


شاید شما هم تابحال اسم ورزشی به نام سی ایکس ورکس را نشنیده باشید و یا اسم این ورزش به گوشتان خورده است اما درباره آن اطلاعاتی ندارید. ما در این مطلب میخواهیم شما را با ورزش سی ایکس ورکس و چگونگی انجام تمرینات آن در کلاس و فواید این ورزش برای بدن آشنا کنیم.

معرفی ورزش سی ایکس ورکس


یک کلاس گروهی تناسب اندام عالی که در 30 دقیقه برگزار میشود و امروز میخواهیم در ادامه بحث بررسی رشته های ورزشی در نمناک درباره آنچه که شما در اولین دوره این کلاس میتوانید انتظار داشته باشید، به شما بگوییم.بر طبق گفته متخصصان این ورزش:"یک تمرین 30 دقیقه ای است که به شدت شما را به چالش میکشد و میتوانید نتیجه فوق العاده ای را در این مدت زمان کم ، بدست آورید"یکی از ورزش های جدید است که فقط حدود چند ساله اخیر انجام میشود.اما به سرعت از نظر محبوبیت در بین مردم رشد کرده است و به عنوان یک برنامه در زندگی روتین خود گنجانده اند.

فواید ورزش سی ایکس ورکس


از مهم ترین فواید CXWorx سی ایکس ورکس اثر بخشی بسیار سریع این رشته ورزشی است که بدون توجه و در نظر گرفتن وضعیت بدنی شما برای دستیابی به اندام قوی و بهتر و ماهیچه ای شما را یاری می کند.

عضلات شما را برش و شکل میدهد و قسمت بالایی بدنتان را با قسمت پایینی بدن به تناسب می رساند. یک گزینه ایده ال برای سفت کردن شکم میباشد و به افزایش استقامت و پیشگیری از آسیب دیدگی کمک قابل توجهی میکند.

ورزش سی ایکس ورکس چه نوع کاری را بر روی بدن انجام می دهند؟


نوعی تمرین برای تقویت عضلات مرکزی است و آمادگی عضلات ناحیه باسن ، شکم ، بالای شکم تا شانه ها را افزایش میدهد.این ورزش بیشتر به تقویت عضلات بالا تنه میپردازد و هدف اصلب آن تقویت عضلات مرکزی بدن است.

این ورزش چیزی بین ورزش های هوازی و قدرتی است و در حال حاضر کلاس های آن در 80 کشور در سراسر جهان برگزار میشود و معمولا کمتر از 30 دقیقه طول میکشد و تمریناتش در 6 گام انجام میشود.

برای انجام ورزش سی ایکس ورکس به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟


برای انجام این ورزش، به تشک ، حوله و کش مخصوص نیاز دارید. برای سنگین کردن و حرفه ای کار کردن این ورزش میتوانید از هالتر های کوچک، متوسط یا بزرگ نیز استفاده کنید.مهم است که زنان و مردان از شلوارک های بسیار کوتاه استفاده نکنند، زیرا ممکن است باعث آسیب به پاهایشان شود.

حرکات معمول در یک کلاس سی ایکس ورکس


شما ترکیبی از حرکات جداگانه اما پشت هم مانند لیفت، کرانچ،کراس کرال، پل زدن، کرانچ از پهلو، هوور، فیله خوابیده روی زمین،پلانک،حرکات کوهنوردی، اسکات با کش قدرتی و غیره را انجام میدهید.شما نیازی نیست که هر کدام از این حرکات را بلد باشید، زیرا مربی شما راهنمایتان خواهد کرد.

مراحل انجام ورزش سی ایکس ورکس


گرم کردن: انجام حرکات مختلف کششی تا موجب آماده سازی عضلات شوند.
حرکات قدرتی و استقامتی مربوط به عضلات مرکزی یک: این حرکات معمولا در حالت دراز کش یا معلق بر روی دست ها انجام شود.
حرکات استقامتی ایستاده یک: حرکاتی که در حالت ایستاده انجام میشوند و قسمت بالایی و پایینی بدن را درگیر میکند.
حرکات استقامتی ایستاده دو: این حرکات هم در حالت ایستاده انجام میشوند و بر روی ماهیچه های سرینی ،باسن و پا تاثیر میگذارند.
حرکات قدرتی و استقامتی مربوط به عضلات مرکزی دو: این حرکات بر چرخش و تقویت ماهیچه های بیرونی شکم کار میکند.
حرکات قدرتی و استقامتی مربوط به عضلات مرکزی سه: این حرکات بر روی عضلات کمر متمرکز میشوند و باعث تقویت آن نیز میشوند.

در اولین روز کلاس چه چیزهایی را باید بدانید؟


اگر بخواهیم صادق باشیم،اولین جلسه آن حتی برای نربی بسیار دشوار و طاقت فرسا است. از معلق ماندن پاها و باسن در حالت دراز کش گرفته تا انجام حرکات با کش مخصوص ، و مهمترین چیز این است که احساس ضعف نکنید و به یاد داشته باشید که همه افراد در اولین جلسه چنین حالتی را داشته اند.
فقط کافی است که چند نکات زیر را رعایت کنید:
زودتر به کلاس بروید و با مربیتان صحبت و مشورت نمایید.
تا حد ممکن در کلاس نزدیک مربی باشید تا حرکات آن را دقیق ببینید.
در صورت ناتوانی در بلند کردن وزنه ناامید نشوید.
سعی کنید کش های سبک تر را بردارید.
اگر با نحوه کار کردن با کش ها آشنا نیستید، اشکالی ندارد که در جلسه اول بدون ابزار ورزش کنید.
به تذکرات مربیتان به دقت گوش دهید تا بدانید که در هر لحظه و با انجام هر حرکت چه احساسی را باید در بدنتان داشته باشید.
چند جلسه ای طول میکشد تا با انجام حرکات احساس راحتی کنید، بنابر این پس از اولین جلسه تصمیم به ترک کلاس نگیرید.اجازه دهید چند جلسه از آن بگذرد تا ببینید که چه احساسی دارید.
advertising