بهترین وزش ها برای کالری سوزی و لاغر شدن سریع

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/10
بهترین وزش ها برای کالری سوزی و لاغر شدن سریعبرخی ورزش‌ها میزان کالری سوزی بالایی دارند. برای کم کردن نیم کیلو وزن باید حدود 3500 کالری بسوازند. در این مطلب ورزش هایی که کالری سوزی و چربی سوزی سریعی دارند و باعث لاغری و کاهش وزن بالایی می شوند را به شما معرفی می کنیم.پس با ما همراه باشید.

کدام ورزش ها کالری سوزی و چربی سوزی بالایی دارند؟


طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی افراد بین 18 تا 62 سال باید حداقل در طول هفته 150 دقیقه ورزش کنند. اگر شدت ورزش بیشتر باشد می‌توان هفته‌ای 75 دقیقه ورزش کرد.هدف بسیاری افراد از ورزش کردن سوزاندن چربی‌های بدن و کاهش وزن است. این سوال برای این افراد پیش می‌آید که چه ورزشی انجام دهند تا کالری سوزی سریع تر انجام شود و زودتر به نتیجه مطلوب برسند یا میزان ورزش کردن آن‌ها باید چقدر باشد. بهترین ورزش‌های برای سوزاندن کالری عبارتند از:

1. ورزش دوی سرعت برای کالری سوزی و لاغری سریع


یک ساعت دوی سرعت تا 700 کالری می‌سوزاند.دوی سرعت عضلات را پرورش می‌دهد. ضربان قلب و دریافت اکسیژن را افزایش می‌دهد و سم‌زدایی از بدن را بهبود می‌بخشد.

2. ورزش دوچرخه‌سواری برای چربی سوزی و لاغری سریع


در فضای باز می‌توان بسیار به کاهش وزن کمک کند. این ورزش عضلات پا را بسیار قوی می‌کند. یک ساعت دوچرخه‌سواری 5000 تا هزار کالری می‌سوزاند. سرعت دوچرخه‌سواری نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

3. ورزش شنا برای کالری سوزی و لاغری سریع


با نیم ساعت شنا کردن می‌توان تا 5500 کالری سوزاند.شنا نه تنها مفرح است بلکه بر روی عضلات زیاد کار می‌کند و باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شود.

4. ورزش پیاده‌ روی برای چربی سوزی و لاغری سریع


پیاده روی کالری سوزی بالایی دارد. پیاده‌ روی برای سلامت قلبی - عروقی بسیار مفید است و همه ارگان‌ های بدن را درگیر می‌کند.

5. ورزش تنیس برای کالری سوزی و لاغری سریع


تنیس ترکیبی از دویدن و لانژ است.از دیگر ورزش‌ هوازی که باعث قدرتمند شدن عضلات می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند تنیس است. این ورزش یک ورزش هوازی و استقامتی به شمار می‌رود. هر ساعت تنیس 400 تا 500 کالری می‌سوزاند.

6. ورزش بسکتبال برای چربی سوزی و لاغری سریع


انجام یک ساعت بسکتبال 600 کالری می‌سوزاند.بسکتبال ورزشی است که می‌توان گروهی و یا با خانواده و روستایی انجام داد. این ورزش بسیار مفرح است و علاوه بر این باعث افزایش قدرت استخوان‌ها و افزایش هماهنگی اعضای بدن می‌شود.

7. ورزش‌ صخره نوردی برای کالری سوزی و لاغری سریع


این ورزش‌ها می‌تواند در یک ساعت 600 تا 900 کالری بسوزانند.صخره‌ نوردی و سنگ‌نوردی فعالیت‌هایی است که باعث افزایش سلامت قلب می‌شود.

8. ورزش اسنوبرد برای چربی سوزی و لاغری سریع


این ورزش می‌تواند 400 تا 600 کالری بسوزاند.اسنوبرد یکی از محبوب‌ ترین ورزش‌ های زمستانی است. بسیاری افراد تصور نمی‌کنند که این ورزش باعث کاهش وزن شود اما واقعیت این است که این ورزش چربی‌سوزی زیادی دارد.

9. ورزش گلف برای کالری سوزی و لاغری سریع


معمولا میزان فعالیت ورزش دو گلف کمتر از حدی که هست تخمین زده می‌شود. اما یک ساعت گلف 400 کالری می‌سوزاند.

10. ورزش رویینگ برای چربی سوزی و لاغری سریع


در صورتی که رویینگ با سرعت متوسط انجام شود در یک ساعت 400 کالری می‌سوزاند. اگر شدت ورزش بیشتر شود تا 700 کالری در ساعت کالری‌سوزی دارد.
advertising