تمرینات ورزشی اینتروال و فواید و مزایای آن

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/25
تمرینات ورزشی اینتروال و فواید و مزایای آن

تمرینات اینتروال چیست


تمرینات اینتروال شامل یک دوره تمرین در یک زمان مشخص استکه با یک دوره بازگشت به حالت اولیه یا اعمال نیروی کم ادامه می یابد.تناوب بین تمرین و دوره های بازگشت به حالت اولیه نه تنها باعث افزایش فشار تمرین می شود بلکه باعث تناسب اندام در زمان ککمی می شود.

منظور از ورزش اینتروال این است که یک فعالیت ورزشی کوتاه و شدید انجام داده، سپس یک فعالیت آرام و کوتاه داشته باشید. یعنی مثلاً یک دقیقه با شدت بدوید و ۳۰ ثانیه پیاده روی کنید. مجدداً به سرعت بدوید و بعد پیاده روی کنید. این چرخه را باید به مدت ۲۰ تا دقیقه تکرار شود، البته این مورد مثال بود.

شاید کسانی باشند که تا کنون اسم تمرینات اینتروال را نشنیده باشند، تمریناتی که اثری فوق العاده در بازه‌ی زمانی کمی دارد. اعتقاد بر این است که ورزش اینتروال خیلی بیشتر از ورزش‌های یکنواخت بر کاهش وزن تأثیر داشته و اثر فعالیت ورزشی ما را نیز بیشتر می‌کند.

فواید ورزش اینتروال


همانطور که در اینفوگرافی اینتروال پیداست، فواید آن تنها به بعد جسمی خلاصه نمی‌شود، هر چند که بخش اعظم آن بر توانایی جسمی اثر گذار است، اما حتی در بُعد روان نیز مفید واقع می‌شود. تمرینات اینتروال یا HIIT عالی ترین روش تمرینی برای سوزاندن چربی با کمترین فعالیت قلبی است. اینتروال تکنیک تمرینی بسیار مؤثری برای کاهش چربی بدن، افزایش سرعت و افزایش VO2MAX می باشد و بهتر از این موارد تنها ۲۰ دقیقه از وقت تمرین شما را نیاز دارد.

1. افزایش قدرت اراده


نتایج تحقیقات نشان می دهد افراد زمانی که با یک برنامه اینتروال تمرین می کنند علی رغم شده آن، به دلیل وقفه های بازگشت به حالت اولیه احتمال اینکه بیشتر تمرین کنند وجود دارد.

2. افزایش متابولیسم بدن


فعالیت ورزشی با شدت بالا سبب کالری سوزی بیشتر تا 24 ساعت بعد ورزش می شود.

3. افزایش شادی و نشاط


مانند تمامی فعالیت های ورزشی،تمرینات اینتروال نیز باعث شاد شدن و خلق و خوی خوب می شود. بر اساس تحقیقات اگر ورزش خیلی شدید و طولانی مدت باشد،اثر شادی بخش آن از بین می رود.

4. افزایش توانایی بدن


اضافه کردن فقط یک جلسه تمرین در هفته به برنامه تمرینی می تواند 10 درصد vo2max را افزایش دهد.که در نتیح انجام هر فعالیتی برای شما آسان می شود.

5. استفاده بهینه از زمان


تناسب اندام با تمرینات اینتروال آسان تر است.شما می توانید همان فواید سلامتی را در یک سوم زمان به دست آورید.
advertising