بررسی فواید و عوارض ورزش تی آر ایکس TRX برای بدن

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/05
بررسی فواید و عوارض ورزش  تی آر ایکس TRX برای بدنتی آر ایکس مخفف کلمه‌ی Total Resistance eXercise می‌باشد که به معنی تمرینات کلی استقامت می‌باشد.تی آر ایکس یا همان TRX یکی از انواع ورزش‌ها و فرم‌های تمرینی و از زیرشاخه‌های بدنسازی می‌باشد که بر روی عضلات بدن تاثیر می‌گذارد و باعث کسب قدرت، آمادگی و تناسب اندام می شود. این ورزش Sport در واقع به تمریناتی استقامتی و کششی گفته می‌شود که توسط لوازمی (معمولا کش و یا سیم تی آر ایکس) که به دست رندی هتریک افسر سابق نیروی دریایی آمریکا ساخته شده بودند انجام می‌شود. در تی آر ایکس سعی بر آن است تا با استفاده از وزن بدن جهت افزایش استقامت بدن، تعادل، انعطاف‌پذیری، استحکام و ثبات بدن و همچنین چربی سوزی استفاده کرد. این تمرینات باعث می‌شوند تا بدن در شرایط مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با بسیاری از رشته های ورزشی دیگر قرار گیرد. بهبود استقامت عضلات را می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های مثبت در این سیستم تمرینی معرفی کرد

تمرینات تی آر ایکس یا TRX علاوه بر افزایش میزان انرژی مصرفی، باعث می‌شوند تا فرد از نظر تعادلی و همچنین از نظر عضلانی در یک وضعیت مناسب و مطلوب قرار بگیرد که در نهایت باعث سوق دادن فرد به یک شرایط فیزیکی ایده‌آل خواهد شد. در ادامه این مطلب به بررسی فواید و عوارض این ورزش می پردازیم.پس با ما همراه باشید.

فواید ورزش تی آر ایکس trx


- فرم دهی مناسب به عضلات
- افزایش انعطاف پذیری بدن
- افزایش قدرت بدنی
- بهبود عملکرد سیستم ایمنی
- کاهش آسیب دیدگی
- افزایش استقامت و تعادل عضلانی
- افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن

عوارض ورزش تی آر ایکس trx


این نوع تمرینات تعادل ورزشکار را به چالش کشیده که هیچ راهی بجز حفظ تعادل ندارد، به این معنی که تمرینات تی آر ایکس سمت های میانی بدن، پشت، شانه ها و لگن را برای کنترل بدن در حین تمرینات درگیر می کند. از آنجایی که این تسمه قابل حمل و جابجایی هستند می توانید هر جایی و هر زمانی هر نوع تمرینی که دوست دارید، انجام دهید.

برخی کارشناسان در مورد کش‌های تی آر ایکس نظر خوبی ندارند و می‌گویند احتمال دارد این کش‌ها به بدن آسیب وارد کنند به ویژه برای افرادی با سابقه‌ی آسیب‌های مفصلی و یا افراد با قدرت بدنی ضعیف. یک موسسه‌ی تحقیقاتی ورزشی در آمریکا می‌گوید افرادی که دارای قدرت بدنی بالایی نیستند و سابقه‌ی ورزش کردن هم ندارند بهتر است برای شروع از سایر ورزش‌های سبک شروع کنند و زمانی‌که به یک استحکام و تعادل و قدرت بدنی مناسب دست یافتند به تی آر ایکس بروند.
advertising