چرا تمرینات با وزنه باعث چربی سوزی بیشتری می شود

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/08/05
چرا تمرینات با وزنه باعث چربی سوزی بیشتری می شودتمرینات هوازی در مقایسه با تمرینات با وزنه به شما کمک می کند تا کالری بیشتری را در طی دوره های تمرینی با شدت متوسط تا شدت بالا بسوزانید .اما تأثیر تمرینات با وزنه برای سوزاندن کالری بعد از تمرین بیشتر است. تمرینات با وزنه ظرفیت متابولیک شما را افزایش خواهد داد و شما را قادر می سازد بطور طبیعی کالری بیشتری را بسوزانید.
علت این امر اثر متابولیک تمرینات با وزنه است، یعنی تمرینات با وزنه گذشته از اینکه با افزایش حجم عضلانی متابولیسم بدن را افزایش می دهد، باعث افزایش سوخت و ساز بدن در حالت استراحت نیز می شود و بعد از تمرین باز هم کالری مصرف می کنید! تمرینات با وزنه بطور بالقوه مصرف کالری بعد از تمرینات را به مدت 36 ساعت افزایش می دهد.

تأثیر متابولیکی چیست؟


تأثیر متابولیکی استفاده از وزنه ها به چندین فاکتور کلیدی بستگی دارد.برخی از این فاکتورها مانند: انواع تمریناتی که با وزنه انجام می دهید، قابل کنترل هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده بوسیله هافینگتون پست، انجام تمرینات با اندام تحتانی مانند اسکوات و ددلیفت نسبت به تمریناتی مانند جلو بازو،کمک بیشتری به سوختن کالری خواهد کرد.
advertising