چطور باید رانر را به پله وصل کنیم

مد و زیباییسایر

- 97/11/29
چطور باید رانر را به پله وصل کنیم

تزئین راه پله با رانر:


اگر برای تزیین پله های منزل خود به دنبال ایده تزیینی می گردید فرش کردن سطح پله ها یکی از مناسب ترین انتخاب ها است و رانر همان فرش و موکت های عریض و بلند است که بتوان با آنها روی سطح پله های منزل را پوشاند واز سر خوردن افراد در هنگام تردد بر روی راه پله جلوگیری می نماید و باعث ایجاد جلوه ای زیبا و هنری در دکواراسیون داخلی خانه می شود.

چطور باید رانر را به پله وصل کنیم
دلایلی که باعث می شود از رانر پله استفاده کنیم:


- برای هماهنگی با کاغذ دیواری یا رنگ دیوار راه پله در دکوراسیون داخلی، رانر راه پله ، جلوه ی خاصی به این قسمت از منزل می دهد و حس تشریفاتی در صورت مفروش شدن راه پله ی ورودی خانه به میهمان ها القا می کند.
- برای مفروش کردن راه پله لزومی به استفاده از فرش نیست می توانید از موکت با رنگ دلخواه و یا گلیم با نقوش زیبا برای تزئین و هماهنگی با دکوراسیون داخلی خانه استفاده نمایید.
مفروش کردن راه پله ها یکی از بهترین روش هایی که می تواند کمک کند تا فرسودگی پله های خانه را پوشش دهید، سطح پله های خانه چه سنگی باشد و چه چوبی بعد از مدتی دچار شکستگی ، ترک یا رنگ پریدگی می شوند از طرف دیگر رنگ و مدل های فرش و موکت های موجود در بازار آنقدر زیاد است که می توانید یک طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود را انتخاب وسپس خریداری نمایید.
- استفاده از گلیم ، موکت و یا فرش برای رانر از آسیب دیدن نوزادان و کودکان روی پلکان منزل جلوگیری و در صورت زمین خوردن آنان باعث می شود صدمه کمتری به فرزندان دلبندتان واردشود.


چطور رانر را به پله دکوراتیو نصب کنیم:


وقتی فقط کف پله وجود دارد و پلکان فاقد پیشانی است، آن وقت شما می توانید فرش را دور تا دور کف پله بپیچانید،دقت داشته باشید که به جای تمام کردن آن روی پله ها، همانطور که می بینید فرش کف تا بیرون پله ها، روی پاگرد نیز ادامه پیدا کرده است.


عرض رانر پله باید چه اندازه باشد؟


بطور معمول حدود ۱۰ سانتیمتر چوب از دو طرف رانر پیداست و زیبایی خاصی جلوه می کند و آنقدر عریض هست که مسیر راحتی برای راه رفتن در اختیار شما بگذارد. اما این به سلیقه شما و به ظاهری که برای پله های منزلتان می پسندید بستگی داردومیتوانید این اندازه را تغییر دهید.


با نحوه ی نصب رانر راه پله بیشتر آشنا شویم :


ابتدا عرض پله ها را اندازه گیری کنید زیرا اگر عرض موکت یا فرش خیلی زیاد تر باشد، مجبورید موکت و فرش را مرتب با راه پله هماهنگ کنید و در صورتی که فرش شما دارای رنگ و طرح باشد برای چیدن آن ها دچار مشکل می شوید، پس موکت یا فرش را به گونه ای خریداری کنید که عرض آن ها با عرض راه پله شما هم خوانی داشته باشد.


- گلیم یا فرش برای رانر راه پله:


گلیم های سنتی، زیبایی خاصی دارد که می توانید با یکی روش هایی که پیشنهاد می کنیم پلکان را پوشش دهید و از دیدن هارمونی جذابی که در دکوراسیون دوبلکس ایجاد می کند لذت ببرید.برای فیکس شدن فرش و یا گلیم به پله ها ، رانر را به پله میخ کنید، می توانید بست و گیره های مخصوص و یا از میله استفاده نمایید ، که میخ کردن محکم تر است زیرا رانر ممکن است از زیر میله سر بخورد. بست و گیره هم گزینه ی مناسبی است، اما اگر مایل باشید می توانید از میله به صورت تزئینی اضافه نمایید ،میله عالی به نظر می رسد و نمای زیبایی به دکوراسیون منزل شما می دهد.

موکت برای رانر پلکان:


اگر از موکت استفاده می نمایید، موکت هایی با عرض کم ،در مدل ، طرح و رنگ های مختلف در بازار به فروش میرسد میتوانید آن را با چسب موکت به راه پله بچسبانید که ثابت شود، ولی اگر می خواهید موکت راه پله را به راحتی قابل شستشو باشد حتما برای نصب موکت به پلکان، همانطور که برای گلیم گفته شد، بست و یا گیره های مخصوص این کار تهیه کنید.
advertising