تاثیر استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/24
تاثیر استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلیبه طور کلی اغلب افراد کاغذ دیواری ها را دوست دارند.کاغذ دیواری اگر به درستی انتخاب شود بر همه تاثیر می گذارد و اقدامات مناسب برای نصب آن صورت گیرد، می توانید به راحتی و برای مدت طولانی با آن ارتباط مناسبی برقرار کنید و احساس خوبی از آن بگیرید حتی روزی که می خواهید آن را جدا کنید.مهم نیست چه شغلی دارید، سلیقه یا سبک خانه شما چیست، زیرا حتماً یک کاغذ دیواری مناسب برای آن وجود دارد، چیزی که خانه شما را آن طور که دوست دارید نما ببخشد. برای طراحی فضا های داخلی ابتدا طیف رنگی مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و پس از آن خرید را انجام بدهید. هنگام انتخاب کاغذ دیواری بهتر است به دیگر وسایل و اجزا فضا هم فکر کنید. طیف رنگی، سبک دکوراسیون، نورپردازی و نورگیری فضا از عوامل تاثیر گذار در انتخاب کاغذ دیواری هستند. لازم نیست که قبل از شروع کار دقیقا بدانید که چه چیزی را مد نظر دارید اما دانستن کلیت آن کاملا ضروری است.
تاثیر استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری احساسات شما را نشان می دهد.


کاغذ دیواری بیانگر حالت روحی شماست، ولی برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. بسیاری از ما عادت نداریم آن را در طراحی خانه مان بگنجانیم و این کاملاً طبیعی است ، زیرا همه ما می خواهیم در خانه هایمان راحت باشیم و احساس آسودگی کنیم. اما حیقیت این است که ما کاملاً منحصر به فرد هستیم و من معتقدم این باید در طراحی خانه ما انعکاس پیدا کند. یکی از دلایلی که آنها به عنوان روش موثری در طراحی های خاص و منحصر به فرد در نظر گرفته می شوند، وجود گزینه های مختلف و متنوع برای انتخاب است. اینکه آیا شما به دنبال نوع رنگی یا خنثی، الگو های طرح دار یا انتزاعی، هندسی یا ساده هستید، میلیون ها راه برای اضافه کردن تاثیرات شخصی پیش پای شما می گذارد، تا هر فضای را بتوانید تحت تاثیر قرار دهید.

تاثیر کاغذ دیواری در نور منزل


به دلیل وسیع بودن سطح دیوارها انتخاب رنگ کاغذ دیواری تاثیر بسیار زیادی در روشن و پرنور جلوه کردن فضا دارد. اگر دوست دارید خانه ای پر نور و روشن داشته باشید بهتر است به سراغ کاغذ دیواری هایی با زمینه رنگ سفید و یا طیف رنگ های خنثی بروید و در انتخاب مبلمان نیز همین نکته را مد نظر قرار دهید. با این روش به راحتی می تواند فضایی پر نور را در دکوراسیون منزل خود به وجود بیاورید. ترکیب رنگ آبی و سفید در فضای کوچک حس شادابی به وجودمی آورد و باعث می شود فضا پرنورتر به نظر برسد.

انتخاب کاغذ دیواری و دیوار پوش های ساده


اگر طرح های رنگی و پر زرق و برق شما را جذب نمی کند، به دنبال گزینه هایی باشید تا نگاه و احساسی را که به دنبال آن هستید به شما بدهد. شاید یک طرح کوچک یا الگوی انتزاعی بتواند حس طبیعی بودن را در فضای مورد نظر شما القا کند یا یک طرح بی روح تر شما را بیشتر به احساس خود نزدیک کند. اضافه کردن کاغذ دیواری هر چند ساده و ظریف می تواند برای ایجاد ظاهر زیبا و خاص راه نه چندان آسانی باشد. انواع بافت دار آن می توانند گرما، عمق، راحتی و نمایی سنتی و تجملاتی را به هر اتاقی ببخشد.این روزها، تعداد بسیار زیادی از طرح های هندسی بسیار جذاب وجود دارند که می توانند حس طراوت و انرژی عصر معاصر را انتقال دهند. در فضای مناسب، طرح های هندسی می توانند باعث احساس نور و گرما و انرژی شوند، حتی اگر به صورت خیلی ظریف به کار گرفته شوند. انتخاب رنگ یکدست و براق می تواند حس سر سختی به اتاق شما ببخشد. با استفاده از رنگی یک دست و براق می توانید به فضا عمق ببخشید، زیرا نور منعکس شده از کاغذ دیواری فضا را روشن تر جلوه می دهد.رنگ های یکدست، ساده و تیره می توانند فضا را دراماتیک و خیره کننده کنند و اتاق هایی با سقف بلند و نور طبیعی زیاد بهترین گزینه برای این کار خواهند بود.

استفاده از کاغذ دیواری های برجسته


در گذشته کاغذ دیواری به عنوان پس زمینه در هر اتاقی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه نقش هایی به زیبایی طراحی شده اند تا بتوانند ظرافت مورد نظر را انتقال دهند. یک دیوار طرح دار و برجسته می تواند یکی از ساده ترین و تاثیر گذار ترین راه ها برای بیان حال و هوایی خاص باشد. طرح برجسته می تواند مانند یک تابلو نقاشی، پرستیژ و جذابیت را به نمایش بگذارد. نقش برجسته به شما این امکان را می دهد که بزرگ و پر رنگ باشید و دیوار شما منعکس کننده جنب و جوش و سرزندگی باشد. چه دیوار را کامل پوشش دهید یا قسمت کوچکی از آن استفاده کنید، می تواند یک طراحی منحصر به فرد و متمایز در طراحی خانه شما ایجاد کند و مانند یک نقطه کانونی زیبا در فضا عمل کند.در انتخاب اینکه کدام دیوار باید برجسته باشد، از دور بایستید و گزینه های ممکن را دوباره بررسی کنید.

انتخاب طرح های نامتعارف و خاص کاغذ دیواری


کاغذ دیواری می تواند یک راه حل عالی برای تبدیل یک اتاق، به فضایی خیره کننده باشد.این مدل های متمایز، گاهی بیشترین تاثیر را ایجاد می کنند. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که برای طراحی دکوراسیون، حتماً از طرح های کامل طراحی شده استفاده نمایید و یا از یک متخصص طراحی داخلی بخواهید تجربه خود را در اختیار شما بگذارد؛ زیرا این کار می تواند بدون طراحی مناسب نتیجه برعکس نیز بدهد.

جدا کردن کاغذ دیواری کار ساده است


محصولات امروزی با آن هایی که دیوار خانه والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ های ما را پوشانده بودند، تفاوت بسیار دارند. پوشش های امروزی چسب هایی دارند که کمک می کنند آن ها را نصب و جدا کنیم. این بدین معنی است که شما نباید نگران جدا کردن این پوشش ها باشید.استخدام یک نصاب، برای اطمینان از اینکه شما و مدل انتخاب شده‌ زمان زیادی با هم بمانید، راه درستی است. یک نصاب حرفه ای اطمینان حاصل می کند که دیوارها به درستی آماده و پر شده اند و سپس کاغذ دیواری را نصب می کند. همچنین مطمئن می شود که در صورت لزوم به آسانی جدا می شوند.خرید و استفاده از چسب های با کیفیت باعث افزایش ماندگاری کاغذ دیواری می شود و اگر روزی برسد بخواهید آن را جدا کنید، این کار به آسانی انجام می شود.

دوام و نگهداری کاغذ دیواری


کاغذ دیواری های امروزی بسیار با دوام هستند و به نگهداری بسیار کمی نیازمندند. قسمت خارجی بسیاری از آن ها وینیل (vinyl) یعنی همان چسب چوب است. از این رو بر خلاف نسل پیشین، بسیار با دوام و قابل شستشو هستند و این بدین معنی است که احتمال خراش، لکه و یا پاره شدن آن ها بسیار کم است.
advertising