معرفی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/20
معرفی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشیسبک مراکشی یکی از عجیب و غریب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ست که حضور آن در طراحی داخلی نمایی منحصر بفرد و جذاب ایجاد می کند. این سبک ترکیبی از سبک های مختلف از جمله سبک های عربی, آفریقایی و مدیترانه ای است, بنابراین با استفاده از این سبک شگفت انگیز میتوانید چندین سبک را در دکوراسیون خانه خود داشته باشید. به دلیل موقعیت جغرافیایی مراکش, طراحی داخلی در این کشور تحت تاثیر سبک های عربی قرار گرفته است و وجود قصرها و محله های تاریخی و زیبا حاکی از این واقعیت می باشند.
معرفی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی

ویژگی های سبک مراکشی


از ویژگی های بارز سبک مراکشی میتوان به استفاده از رنگ های پرانرژی و زنده اشاره نمود که همین امر باعث شده این سبک دکوراسیون در طراحی خانه های مدرن و سنتی اعمال شود و فضایی جذاب و پرنشاط ایجاد کند. سبک مراکشی نمادی از فرهنگ و تاریخ کشور مراکش است و با بهره گیری از بافت های رنگارنگ, طرح های هندسی و تزئینات جذاب دکوراسیونی بی نظیر در فضای خانه ایجاد می کند. در معماری به سبک مراکشی از کاشی های پر نقش و نگار به عنوان کفپوش و دیوارپوش استفاده می شود.

سرویس بهداشتی به سبک مراکشی


سطوح مشکی براق یا لاکی رنگی ، آینه‌های زیبا ، ستون‌های تزیین شده با سرامیک ، پنجره‌های تزیینی که انعکاسی زیبا از نور را ایجاد کرده است. طرح زیبا روی کشوها ، خود نوع دیگری از دکوراسیون سبک معماری مراکشی است. با استفاده از این کشوها می‌توانید بسیاری از وسایل شخصی خود را داخل آن‌ها قرار دهید و از معرض دید دور کنید.در حمام ، وان و چیزهای اطراف آن به شکل همان ستاره هشت پر هستند و دیوار آینه کاری هم که وجود دارد براساس یک طرح سنتی اسلامی طراحی شده است.این کاشی های زیبا و جذاب برای دکوراتیو نمودن فضای آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارند.

رنگ و طرح سقف و دیوار در سبک مراکشی


سقف خانه های مراکشی بسیار بلند است و برای دکوراتیو نمودن آنها اغلب از تیرهای چوبی استفاده میشود. یکی از عناصر اصلی در معماری به سبک مراکشی استفاده از قوس و طاق های زیبا است. سقف بلند ، حکاکی های پیچیده ، ورودی های طاقدار و استفاده از پارچه های رنگارنگ ، پنجر های باریک مجاور یکدیگر، پله های بدون نرده ، حمام و سرویس بهداشتی با سقف گنبدی ، دیوارهای منحنی ، کاشی کاری های بزرگ ، طرح‌های متنوع ، حیاط‌های کاشی شده ، تزئینات با چوب های مشبک و طرح های هندسی اشاره کرد.دیوارهای شطرنجی نیز در مراکش متداول هستند. سایه بان بالای تخت ، حیاط اندرونی ( ریاض ) ، چراغ های خفا ، کاشی زلیج ، از دیگر شاخصه های سبک معماری مراکشی هستند. طاق های نعل اسبی در طراحی مراکشی بسیار رایج اند و از مشخصه های آن طاق بزرگ بر روی درگاه صاف و نسبتا باریک تر است.با اعمال این فرم ها در طراحی دکوراسیون خانه فضایی الهام گرفته از فرهنگ و هنر مراکش خواهید داشت. در طراحی ورودی ها, درب ها, کمدها, تخت خواب و … می توانید این اشکال زیبا را به کار ببرید.

مبلمان و دکوراسیون داخلی نشیمن مراکشی


مبلمانی که در سبک مراکشی استفاده می شوند مبلمانی خاص و منحصر بفرد هستند که از چوب مشبک و منبت کاری شده ساخته شده اند. روکش این مبلمان از جنس مخمل و با نقش و نگار مراکشی می باشد. برای ایجاد دکوراسیون به سبک معماری مراکشی، چیدمان مبل‌های اتاق پذیرایی را طوری انتخاب کنید که یک نیمکت و دو صندلی روبه‌روی هم و یک میز بزرگ جهت سرو غذا و نوشیدنی در وسط باشد. راحتی‌های کوتاه و گرد چرمی (عثمانی) با رنگ‌های شاد را در اتاق پخش کنید.استفاده از میزهای چوبی و رنگی شاد ، فرش‌های دستباف ، میزهای پلیش‌خورده ، سینی‌های برنجی ، صندلی‌ها و میزهای کناری کنده‌کاری شده ، کوسن‌های نرم ، پرده‌های زیبای ابریشمی ، چرم و صنایع دستی را فراموش نکنید.گلیم یا فرش طرح‌دار مراکشی ، دکوراسیون شما را تکمیل می‌کند.برای دکوراتیو نمودن اتاق نشیمن به سبک مراکشی میتوان از فانوس های رنگارنگ, ظروف سنگی و عناصر فلزی و چوبی مشبک استفاده نمود. صنایع دستی مراکشی زیبایی بی نظیری دارند و برای مزین کردن فضای خانه به کار می روند. فانوس مراکشی از جمله عناصر دکوراتیو مخصوص سبک مراکشی ست که میتوان آن را در مکان های مختلف اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار داد. این فانوس ها به دلیل داشتن طرح های مشبک نور را با طرح های بسیار زیبا در فضا پراکنده می کنند.

رنگ های سبک مراکشی


سبک معماری مراکشی سرشار از انرژی، بافت و رنگ های شاد و زیباست. رنگ های مورد مصرف (آبی فیروزه ای و کبود) سفید و سبز و رنگ های شاد مانند آبی و زعفرانی و صورتی در طراحی دکوراسیون به وفور یافت می شود و این نشان از مناعت طبع و پویا بودن سبک معماری مراکشی است.رنگ آبی لاجوردی جزو رنگ های اصلی پالت رنگی این خانه است. این رنگ در خانه های مراکشی و در کل باغ ماژورل معروف مراکش هم دیده می شود.رنگ و نقش قالی های دستبافت و کاشی های طرحدار برای پوشاندن دیوارها ، کف و فواره ها و … اما اگر در انتخاب رنگ خیلی پرجرات نیستید ، رنگ‌های کرم و سفید به شرطی که از پارچه‌های رنگی و کوسن‌های متعدد استفاده شود ، همان تاثیر را خواهند داشت. دیوار خانه های مراکشی چند وجهی و دارای نمای کچی هستند و رنگ آمیزی آنها اغلب با رنگ های صورتی کمرنگ, بژ و سفید انجام می شود. رنگ های خنثی و کمرنگ برای رنگ آمیزی دیوارها و رنگ های شاد, پر انرژی و پر رنگ برای سایر المان های اتاق به کار می رود. رنگ های جسورانه و زنده مانند نارنجی, قرمز و آبی پررنگ رنگ های درخشان و پر انرژی هستند که در انتخاب مبلمان, فرش, پرده, کوسن و … کاربرد دارند.خانه مراکشی سازه ای چند وجهی با نمای گچی سفید است که معمولا دیواره ها ی داخلی را به رنگ های بژ ، صورتی و سفید تزئین می کنند.
advertising