آموزش تهیه سوپ جو مخصوص سفره ی افطار

آشپزی و خوراکیسوپ و آش

- 98/02/23
آموزش تهیه سوپ جو مخصوص سفره ی افطار

مواد لازم برای دستو تهیه سوپ جو مخصوص افطار :


بال و گردن مرغ : 400 گرم
بلغور جو : 4/3 پیمانه
هویج متوسط : ۱ عدد
رب : 1 تا 5 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط : یک عدد
جعفری خرد شده : 2 پیمانه
نمک و فلفل و آبلیمو : به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ جو ویژه ماه رمضان :


۱- برای طرز پخت سوپ جو بسیار خوش طعم و لذیذ مخصوص افطار ابتدا پیاز را از رنده درشت رد کرده، با مقدار کمی روغن سرخ کنید و به آن کمی زردچوبه بزنید. رب را به آن اضافه کرده سر و تفت دهید.

۲- بال و گردن مرغ را همراه هویج فرنگی خرد شده وبلغور جو به سوپ اضافه کنید. (بجای بلغور جو از جو پوست کنده می توانید استفاده کنید. در این صورت در اواسط طبخ مقداری برنج برای لعاب دادن به سوپ اضافه نمایید.) و با مقدار کافی آب بگذارید بپزد.

۳- پس از آن که بلغور جو کاملاً پخت، جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید و بگذارید سبزی بپزد، به آن نمک و فلفل زده پس از آن که سوپ جا افتاد آن را در سوپخوری بکشید. به عنوان چاشنی از آبلیمو می توانید استفاده کنید.

نکات نحوه آماده کردن سوپ جو :


1.بجای قطعات مرغ از ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده می توان استفاده کرد. که از ابتدا آن را با پیاز داغ تفت می دهیم تا آب گوشت کشیده شود. آنگاه بلغور جو و هویج را به آن اضافه می کنیم.

2. یک سوپ وقتی کاملاً جا افتاده است که با حرارت کم طبخ شود.

3.برای این که سوپ شما غذای کاملی محسوب شود، می توانید قطعات گوشت مرغ را از سوپ در آورده، پس از آن که خنک تر شد، گوشت چسبیده به استخوان را از آن جدا کنید و در یک تابه با مقداری کره آن را همراه با زعفران تفت دهید و با نان میل نمایید.
advertising