آموزش طبخ آش عاشوره یا آشوره یا پودینگ حضرت نوح نذری محلی محرم در ترکیه

آشپزی و خوراکیسوپ و آش

- 97/10/15
آموزش طبخ آش عاشوره یا آشوره یا پودینگ حضرت نوح  نذری محلی محرم در ترکیه

مواد لازم برای طرز تهیه آش عاشوره یا آشوره یا پودینگ حضرت نوح:


گندم پوست کنده: یک و نیم پیمانه
نخود: نصف پیمانه
کره: 200 گرم
لوبیای سفید: نصف پیمانه
شکر : به اندازه دلخواه
هل ساییده:2 قاشق غذاخوری
انجیر خشک خرد شده: نصف پیمانه
قیسی هلو و زردالوی خشک بدون هسته:نصف پیمانه
خلال بادام: 1/4 پیمانه
کشمش پلویی:1/3 پیمانه
پسته خرد شده:1/3 پیمانه
گلاب: 1/4 پیمانه
نمک: به مقدار لازم
کره:100 گرم تا 150 گرم

دستور تهیه آش عاشوره یا آشوره یا پودینگ حضرت نوح :


1. برای طرزپخت آش عاشوره یا آشوره یا پودینگ حضرت نوح ابتدا تمامی حبوبات را از قبل خیس کنید و چند بار آب آنرا عوض کنید . سپس حبوبات را با آب ( یا عصاره غلیظ مرغ که رنگ آن سفید باشد ) و کره و نمک بار بگذارید تا بپزد.

2.وقتی حبوبات کاملا پختند , گندم خیس کرده را نیز اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا باهم بپزند و له شوند و لعاب بیندازند . خشکبار هایی مانند کشمش و قیسی و انجیر خردشده را شسته و خیس کنید تا نرم شوند . بادام ها نیز باید پوست گرفته شوند . در انتها گلاب را اضافه کنید.

3.شکر و خشکبار خرد شده را نیز اضافه کنید . در آخر باید این شله یا آش را با حرارت بسیار ملایم در مدتی طولانی دم کنید . این آش کم کم غلظت گرفته و آماده میشود . با خشکبار های نرم و مرباهای دسری و کنجد و سیاهدانه روی آنرا تزیین کنید.

نکات نحوه آماده کردن آش عاشوره یا آشوره یا پودینگ حضرت نوح :


1.من داخل قابلمه در حین پخت حبوبات آب و عصاره غلیظ مرغ اضافه کردم . خیلی خوشمزه شد . مرباهای دسر کم شیرین و خوشرنگ برای این امر بسیار مناسبند . نیازی به برنج و نشاسته نیست اگر در زمان طولانی خوب پخته شود به غلظت بسیار مناسبی میرسد. حبوبات هم لازم نیست کوبیده شوند زیرا در مدت طولانی چنان پخته خواهند شد که در داخل شله دانه دانه دیده نمیشوند .

2.برای تزیین آش پودر نارگیل و مغزتخمه ها و کنجد و سیاهدانه و انجیر خشک و مربای دسری زرشک و خرمالو و خلالها در صورت تمایل میتوانید پودر داچین هم روی تزیین بکار ببرید .
advertising