دستور پخت ماهی سالمون بخارپز

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/09/04
دستور پخت ماهی سالمون بخارپزماهی سالمون یک غذای دریایی خوشمزه است که با فیله ماهی سالمون درست می شود و بدون روغن بصورت بخارپز تهیه می شود که بسیار سالم و مقوی برای بچه ها و بزرگسالان می باشد.

مواد لازم جهت تهیه سالمون بخارپز:


فیله سالمون با پوست 1300 گرم
قارچ 70 گرم
تره فرنگی 1/2 پیمانه
سیر 1 قاشق سوپخوری
روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری
سس سویا 1 قاشق سوپخوری
جعفری تازه 1 قاشق سوپخوری
روغن کنجد 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل دلمه ای قرمز 1/8 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1/8 قاشق سوپخوری


روش پخت سالمون بخارپز:


1. 8 قارچ متوسط تقریبا 70 گرم است، ساقه آنها را بگیرید و نازک خرد کنید تا 1 پیمانه شوند. تره‮فرنگی‮ها را نصف کرده و نازک خرد کنید. سپس آن را بشویید. 1 عدد تره‮فرنگی بزرگ کافی است و فقط از قسمت‮های سفید آن استفاده کنید. 3 حبه سیر متوسط را ریز خرد کنید تا 1 قاشق سوپخوری شوند. جعفری را نیز خرد کنید
2. سالمون را شسته و آنها را کاملاً خشک کنید. طرف پوست فیله‮ها را روی ظرفی ضد حرارت و کم عمق قرار داده و اجازه دهید برای 51 دقیقه در دمای اتاق باقی بمانند.
3.فلفل قرمز، 1/2قاشق چایخوری نمک و 1/8 قاشق سوپخوری فلفل سیاه را روی فیله‮ها پاشیده، سیر، تره‮فرنگی و قارچ‮ها را به ترتیب روی آنها اضافه کنید.
4. ظرف سالمون را در بخارپز قرار دهید. در بخارپز را بگذارید و برای 8 تا 10 دقیقه ماهی را بپزید تا کاملاً همه جای آن پخته شود.
5.با فرو کردن چنگال در ضخیم‮ترین قسمت ماهی چک کنید که خوب پخته است یا نه. وقتی از پخت ماهیها مطمئن شدید سالمون و مواد بخارپز شده را به ظرف منتقل کنید.
6.سس سویا را روی ماهی بریزید.
7.سپس روغن زیتون و کنجد را درون تابه کوچکی ریخته روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود (حواستان باشد که روغن زیاد داغ نشود که دود کند و بوی سوختگی بدهد).
8.روغن داغ شده را روی سالمون و سبزیجات بخارپز شده که در بشقاب سرو قرار دارند بریزید تا پوششی کرانچی روی ماهی ایجاد شود.
9. سپس با جعفری خرد شده تزئین کنید و سریع تا داغ است سرو کنید. طرز تهیه ماهی بخار پز برای مهمانی های رسمی به دردتان می خورد.

نکات اصلی در مورد پخت ماهی بخار پز:


1.برای پختن سالمون بخارپز از بخارپز بامبویی استفاده می‮شود؛ اگر ندارید، می‮توانید از بخارپز برقی استفاده کنید یا یک بخارپز درست کنید. به این صورت که یک سبد فلزی گرد پایه‮‮دار را در ارتفاع حداقل 3 سانتی‮متری تابه یا قابلمه پر از آب قرار دهید
advertising