طرز تهیه قلیه میگو غذای محلی و جنوبی

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/12/28
طرز تهیه قلیه میگو غذای محلی و جنوبی

مواد لازم برای نحوه تهیه قلیه میگو :


میگو : نیم کیلو
پیاز : 1 عدد بزرگ
سیر خرد شده یا له شده: یک بوته کامل
آرد : 2 قاشق غذا خوری
شنبلیله :50 گرم
گشنیز : 250 گرم
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری در صورت تمایل
عصاره تمر هندی :1 پیمانه
نمک
فلفل قرمز و سیاه
پودر دانه گشنیز
پودر سیر

روش درست کردن قلیه میگو :


1.برای طرزپخت قلیه میگو با طعمی بی نظیر ابتدا باید میگوها را تمیز کنید و یا از میگوهای آماده شده و بسته بندی استفاده کنید. سپس میگوها را در مقداری نمک و آب جوش به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد آبکشی کنید تا نمک اضافه آن گرفته شود.

2.در این فاصله تمر هندی را هم در مقداری آب گرم بریزید و با دست کمی آن را له کنید تا نرم شود و بعد آن را صاف کنید.سپس عصار تمر هندی را با آرد مخلوط کنید. گشنیز و جعفری را هم تمیز کنید و بشویید و بعد از اینکه آب آنها خشک شد آنها را کاملا خرد کنید تا ریز ریز شوند.

3.پیاز ها را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید ، کمی بعد از تفت خوردن پیاز سیر خرد شده را هم اضافه کنید و به همراه پیاز سرخ کنید. در همین حین سبزی های خرد شده را هم اضافه کنید تا با حرارت ملایم به همراه پیاز و سیر تقت بخورند و جا بیفتند.کمی که سبزی ها سرخ شدند مقداری آب به داخل آنها اضافه میکنیم تا بجوش بیاید.

4.ادویه ها را هم به همراه عصاره تمر هندی مخلوط شده با آرد به داخل خورش اضافه میکنیم تا همه مواد با هم ترکیب شوند و جا بیفتند .در 5 دقیقه آخر میگو ها را داخل خورشت بریزد تا قلیه میگو آماده شود.اگر هم دوست داشتید به قلیه میگو رب هم میتوانید اضافه کنید . فقط دقت کنید میگو بیشتر از 5 دقیقه در خورش نجوشد چون سفت میشود.
advertising