طرز تهیه کوفته عربی

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/09/17
طرز تهیه کوفته عربیکوفته عربی یک غذای خوشمزه عربی با ظاهری زیبا و بسیا مقوی و سرشار از پروتئین .مواد تشکیل دهنده آن گوشت ،برنج،تخم مرغ،سبزی های معطرو........ در این مطلب طرز تهیه آن را آموزش می دهیم.

مواد لازم کوفته عربی


نمک و فلفل و زرد چوبه :به مقدار لازم
گوشت چرخ کرده :120 گرم
رب گوجه ‌فرنگی :2 قاشق غذا خوری
شکر ر(بنا بر ذائقه تان) :به مقدار لازم
برنج :1 پیمانه
تخم مرغ :1 عدد
پیاز: 1 عدد
گردو (کمی خرد شده):1 قاشق غذا خوری
زرشک قرمز:2-1 قاشق غذا خوری
روغن مایع:به مقدار لازم
سرکه:2 قاشق غذا خوری
آرد نخودچی :به مقدار لازم
سبزی (سبزی خشک معطر) :2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوفته عربی


1.برنج رو به روش کته نیم پز میکنید طوری که آب برنج کاملا تبخیر بشه(با درب باز) و بعد زیرش رو خاموش میکنید.توجه داشته باشید که میزان آب همون یک و نیم برابر میزان برنجه ولی این بار برنج دم کردن نداره.میذارین کمی خنک شه.
2.پیاز رو خلالی میکنین کمی با گردو و زرشک تفتش بدید بهش نمک و زردچوبه بزنید.
3.برنج،گوشت چرخکرده ،سبزی، تخم مرغ ،ارد نخودچی ،نمک فلفل و زردچوبه رو در یک کاسه جدا مخلوط کنین و حسابی با دست ورز بدید حالا ازین مایه به اندازه مشتتون بردارید تو دستتون حسابی گردش کنین بعدش بصورت مایه کتلت تختش کنین
۴.و روش مقداری از مخلوط پیاز داغ و گردو بریزید حالا لبه های کوفته بهم نزدیک کنین و به شکل بیضی یا گرد حالتش بدید بطوریکه پیاز داغ و گردو وسط کوفته باشن.
5.حالا تو ی قابلمه یا تابه گود که تفلون باشه و نچسب!! مقداری روغن بریزید هر دو طرف کوفته هارو سرخ کنید.
6.حالا 1 تا 2 لیوان اب جوش تو ی طرف مث شیرجوش با سرکه با توجه به ذایقتون و کمی نمک و شکر هم با توجه به ذایقتون!! با رب گوجه به اب اضافه کنید تا یک دست بشه حالا این مایع رو در حالیکه داره قل قل میکنه رو کوفته ها بریزید و در ظرف کوفته بذارید تا دم بکشه و این مایع رب گوجه حالت سسی پیدا کنه!!
advertising