دستور پخت دیماج قزوین

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/09/09
دستور پخت دیماج قزویندُیماج یا دگماژ یک غذای محلی منسوب به استان های قزوین و آذربایجان شرقی است. این غذای سبک برای افطار و عصرانه و پیش غذا مناسب است. دیماج را به راحتی و هر زمانی که بخواهید می توانید درست کنید. چون مواد اولیه آن در هر خانه ای پیدا می شود. این عصرانه لذیذ معمولا برای ایام تابستان در نظر گرفته شده است که با نان خشک، پنیر، گردو و زرد چوبه و سبزی خوردن درست می شود.

مواد لازم دیماج قزوین


سبزی خوردن ۵۰۰ گرم
پنیر ۴ قالب قوطی کبریت
پیاز سرخ شده ۴ قاشق غذا خوری
نان لواش خشک و خردشده به مقدار لازم
گوجه فرنگی خردشده به مقدار لازم
خیار خردشده به مقدار لازم
گردو خردشده به مقدار لازم
کشمش به مقدار لازم
پیازچه و تربچه خردشده به مقدار لازم
پیاز خام خردشده به مقدار لازم

طرز تهیه دیماج قزوین


۱.اول پیاز رارو خلالی کنید خوب سرخشون کنید.بهش زردچوبه بزنید که رنگی بشه(اگه روغنش یه کوچولو زیاد باشه خوشمزه تر میشه).
۲.نون لواش خشک رو خرد کنید(اندازش به دلخواهِ ولی زیاد ریزش نکنید)بعد تو یه کاسه بریزد روش مقداری آب سرد بریزید در حدی که جذب نون بشه و داخل کاسه آب نمونه(بسته ب ذائقتون میتونین میزان آبی که میریزین رو کم یا زیاد کنین ولی اصلا نباید آبی ته کاسه بمونه).
۳.سبزی و گوجه و خیار و....موادی که خرد کردین رو با هم مخلوط کنین.پنیر رو له کنید و بریزید داخل مخلوطتون پیاز و روغنِ پیاز رو به مواد اضافه کنید.
۴.نون رو هم اضافه کنید و خوب مخلوطتشون کنید.اگه فرصت دارید بزارید تو یخچال تا بیشتر مزه دار شه.غذا حاضره. نوش جان.

نکات دیماج


میتونید در کنار این غذا هندونه هم بزارید و به همراش نوش جان کنید.میتونید موادی که میزان دلخواه گفته شده رو حذفشون کنید و فقط اون موادی که دوس دارینو اضافه کنین.
حتی میتونین به جز این مواد موادی دیگه ای که فکر میکنین خوشمزش میکنه اضافه کنید.میزانِ موادی که تو این غذا استفاده میشه اختیاریِ و میتونید اندازشو کم یا زیاد کنید.
بهترین غذا برای صبونه عصرونه یا شامِ.بخصوص تو تابستونا خیلی میچسبه.اگه طعم نون پنیر سبزی رو دوس دارید حتما اینو امتحان کنید.هرجور که دوس دارید موادتونو خورد کنید.دوس دارید ریزشون کنید یا درشت بریزید.اگه پنیر کهنه دوس دارید حتما از اون استفاده کنید.اصلش با پنیر کهنه ست.عااااااااااالیه??????
advertising