طریقه درست کردن پودینگ گوشت با مایکرویو

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/09/26
طریقه درست کردن پودینگ گوشت با مایکرویوبرای تهیه این غذا نیاز به یک قالب پان کیک داریم که بهتر است کف آن را کاغذ روغنی بندازیم و کاغذ را کمی چرب کنیم. گوشت باید چربی نداشته نباشد چون اگر چرب باشد این غذا موقع پختن جمع میشود.


مواد لازم جهت درست کردن پودینگ گوشت با مایکرویو


نان خشک:1/3 پیمانه
شیر:3/4 پیمانه
جعفری:2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل :به مقدار لازم
پیاز: 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ:1 عدد
گوشت:250 گرم
سس گوجه فرنگی:1/2 لیوان

طریقه درست کردن پودینگ گوشت با مایکرویو


1.نان خشک کوبیده را در شیر حل می کنیم و جعفری خرد شده ، کمی نمک ، فلفل و پیاز داغ را به مایه اضافه می کنیم و بهم می زنیم. تخم مرغ را جداگانه کمی می زنیم و با گوشت داخل مایه ریخته می شود تا تمام مواد مخلوط شود.
2.ته و اطراف ظرف مسطحی را چرب می کنیم و کمی نان خشک کوبیده در آن می پاشیم ، مایه را در ظرف ریخته می شود و با پشت قاشق صاف می کنیم.
3.ظرف را با درپوش به مدت 10-8 دقیقه با قدرت 80% در ماکروفر قرار می دهیم.سپس سطح مواد را روغن اندود می کنیم و ظرف را روی سه پایه ی فلزی به مدت7-5 دقیقه و با قدرت 40% و گریل ( کلید ترکیبی ) قرار می دهیم.
4.اگر بخواهیم آن طرف پودینگ نیز برشته شود ظرفی را روی دهانه ی قالب می گذاریم و پودینگ را در آن برمی گردانیم و رو و اطراف آن را به سس گوجه فرنگی آغشته می کنیم و ظرف را به مدت ۵-۴ دقیقه با گریل روی سه پایه فلزی قرار می دهیم. پودینگ آماده ی سرو است.
advertising