دستور پخت فست فود موساکا

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/08/28
دستور پخت فست فود موساکاموزاکا یا موساکا یک نوع گراتن هست که از غذاهای محلی یونانی و با نان سرو می شود ، تو مزه ش شک نکنید اما باید بگویم خیلی پرکالری است اگه رژیم دارید سراغ این غذا نروید چون رژیمی موساکا اصلا معنی ندارد ! ممکنه یک غذای خوشمزه از آب در بیاید ولی دیگه موساکا نیست.

مواد لازم براي تهیه فست فود موساکا:


600 گرم گوشت چرخ کرده
5 عدد بادمجان
200 گرم قارج
1 فلفل دلمه اي
مقداري جعفري
3 عدد تخم مرغ
1 عدد پياز
2 حبه سير
2 قاشق چاي خوري نمک
روغن به مقدار کافي
2 قوطي کنسرو گوجه فرنگي (مي‌توانيد گوجه فرنگي تازه استفاده کنيد)
سس سفيد يا همان سس بشامل

طرز تهيه فست فود موساکا:


1.فلفل دلمه‌اي را بشوييد و خرد کنيد. قارچ‌ها را هم بشوييد و خرد کنيد. جعفري را هم خورد کنيد.
2.بادمجان ها را پوست بکنيد و از وسط نصف کنيد سپس آنها را در روغن سرخ کنيد.
3.پياز را خرد کنيد و سرخ کنيد سپس سير را هم خرد کنيد به پيازداغ بيفزايد. فلفل دلمه‌اي را به آن بيفزايد و چند دقيقه‌اي سرخ کنيد
4.سپس گوشت چرخ کرده را بيفزايد و همراه ديگر مواد سرخ کنيد آخر سر هم قارچ وجعفري را به آن بيفزايد و کمي سرخ کنيد.
5. پس از اينکه همه مواد سرخ شد. گوچه فرنگي‌هاي را هم خورد کنيد به آن بيفزايد نمک و فلفل بزنيد بگذاريد خوب بجوشد تا آبش تقريبا تمام شود
6.يک لايه بادمجان را ته ظرف بچينيد و سپس مقداري از مواد تهيه شده (گوشت و قارچ و ديگر مخلفات) را روي آن بريزيد همين کار را ادامه دهيد تا همه مواد تمام شود، فقط توجه داشته باشيد که آخرين لايه بايد مخلوط گوشت چرخ کرده و ديگر مخلفات باشد.
7.دقت کنيد مقداري جا در ظرف مورد استفاده بايد باقي مانده باشد براي سوس بشامل که بعدا به آن خواهيم افزود.

8.حالا ظرف را اگر در دارد درش را ببنديد و اگر ندارد سر آنرا بوسيله ورقه آلومينيوم آشپزخانه بپوشانيد و آنرا در فر که قبلا تا 200 درجه گرم شده قرار بدهيد. طبخ مرحله اول 30 دقيقه کافي است.

9.پس از 30 دقيقه آنرا خارج کنيد، سوس بشامل سرد شده را با سه تخم مرغ خوب مخلوط کنيد و روي آن بريزيد با قاشق آنرا خوب پهن کنيد تا تمام سطح ظرف را يکنواخت بپوشاند.
10.دوباره ظرف را در فر بگذاريد، اين بار بدون سر يا ورقه آلومينيوم و براي تقريبا 20 تا 30 دقيقه ديگر در فر طبخ کنيد دقت کنيد روي آن نسوزد.
advertising