چگونه طلا و جواهرات را با پوشش خود ست کنیم

مد و زیباییجواهرات

- 97/08/07
چگونه طلا و جواهرات را با پوشش خود ست کنیمزيور آلات شامل طلا، جواهرات، سنجاق سينه و دكمه سردست و ... نه تنها به انسان جلوه خاصي مي‌بخشد، بلکه باعث افزايش اعتماد به نفس نيز مي‌شود.نحوه پوشش و آرايش تاثير بسيار زيادي بر چهره، شخصيت و روابط اجتماعي دارد به همان صورت که پوشش نا مناسب، زيبايي و البته شخصيت اجتماعي را به خطر مي‌ اندازد؛ استفاده نا بجا از جواهرات نيز مي‌تواند تأثير معکوس داشته باشد مهم‌ ترين ويژگي جواهرات، طبيعي بودن آنها است که تأئيد صحت اين موضوع تنها توسط کارشناس مجرب گوهرشناسي امکان‌ پذير است و توجه به اين ويژگي مهم نقش به‌سزايي در معرفي جايگاه شما در جامعه ايفا مي‌كند.هيچ قانوني براي انتخاب جواهرات وجود ندارد و اين موضوع رابطه‌اي مستقيم با سليقه و بودجه هر شخص جهت خريد جواهرات دارد. ولي فراموش نکنيد که زيبايي جواهرات نه تنها جاودانه است، بلکه ارزش آن يک پشتوانه مالي محسوب مي‌شود. با توجه به گفته‌هاي فوق، راهکارهايي توصيه مي‌شود که اميدواريم شما را در انتخاب بهتر در خريد جواهرات ياري کند.
چگونه طلا و جواهرات را با پوشش خود ست کنیم

اهمیت رنگ جواهرات


يکي از نکات مهم و مورد توجه، رنگ جواهر مورد نظر شماست. سعي كنيد از جواهراتي که هماهنگ با لباس شما است استفاده کنيد.
اگر رنگ لباس گرم است (رنگ‌هاي قرمز، نارنجي و... ) طلاي زرد به پوست شما جلوه بيشتري مي‌دهد و اگر رنگ لباس شما سرد (آبي و بنفش و...) است نقره، پلاتين يا طلاي سفيد شما را برازنده تر نشان مي‌دهد.

اگر از چند نوع زيورآلات همزمان استفاده مي‌کنيد بايد از لحاظ رنگ ‌هارموني داشته باشند. استفاده از يک ست مرواريد در هر حالت توصيه مي‌شود.به فصل استفاده از زيورآلات نيز توجه کنيد. طلاي رنگ زرد و رنگ‌ هاي تيره‌ تر براي استفاده در فصل سرد و طلاي سفيد براي استفاده در فصول گرم پيشنهاد مي‌شود.

هميشه سعي کنيد با توجه به اندام، مدل مو و لباس خود جواهرات مناسب را انتخاب کنيد تا خود را با نشاط و پر شورتر نشان دهيد. به عنوان مثال خانم‌ هايي که هيكلي ظريف دارند نبايد از جواهرات با سايز بزرگ استفاده کنند و بايد مدل‌ هاي ظريف‌ تر را انتخاب کنند و بالعکس افراد قدبلند و درشت‌ هيكل نبايد از زيورآلات کوچک و ظريف استفاده کنند.پس براي سريع تر به نتيجه رسيدن ابتدا کافي است شکل و سايز بدن خود را در نظر بگيريد و در مدل‌ هاي موجود و با توجه به سليقه خود قطعه مناسب را خريداري کنيد.

اهمیت گوشواره


تناسب مدل مو و شکل اندام در انتخاب تأثيرگذار است. پس با توجه به مدل مو و شکل صورت خود گوشواره‌ را انتخاب کنيد.

اصول تناسب مدل مو و اندازه گوشواره:


براي موهاي بلند از گوشواره‌ هاي بلند و کشيده و براي موهاي کوتاه از گوشواره‌ هاي کوتاه استفاده کنيد. موهاي بلند و گوشواره‌ هاي بلند يک الگوي جذاب زنانه را به نمايش مي‌گذارد؛ در حالي‌که موهاي کوتاه و گوشواره‌ هاي ظريف نشان دهنده زنان شيک و باهوش است.اگر گوش‌ هاي کوچکي داريد از گوشواره‌ هاي چسبان استفاده کنيد. گوشواره بايد به رنگ لباس يا تلفيقي از رنگ‌ هاي لباس باشد، حتي همرنگ بودن آن هم، ‌هارموني خوبي ايجاد مي‌کند.توجه كنيد لباس‌ هاي تيره با گوشواره‌ هايي با سنگ‌ هاي رنگ روشن استفاده مي‌شود که بهترين و شيک‌ ترين انتخاب ترکيبي از رنگ‌ هاي نقره‌اي و سفيد است؛ به عنوان مثال گوشواره‌ هاي مرواريد دار با رنگ روشن، تيره بودن لباس را مي‌ پوشاند.خانم‌ هايي که پوست روشن دارند از گوشواره‌ هاي با سنگ‌ هاي قرمز يا به رنگ تيره استفاده کنند.

به ياد داشته باشيد با لباس‌هاي رسمي‌حتما از گوشواره‌ هاي کوچک استفاده کنيد.اگر مدل موهاي جمع را انتخاب کرده‌ايد، گوشواره‌ هاي آويزدار بسيار شيک به نظر مي‌رسد.به ياد داشته باشيد هنگام استفاده از گوشواره‌ هاي با آويز بلند بهتر است از گردنبند صرف نظر شود، تا جلوه گوشواره‌ شما بيشتر شود.استفاده از دستبند و گوشواره به تنهايي توصيه مي‌شود؛ البته به جز براي عروس خانم‌ ها.
advertising