بولگاری برندی با سبک و ظرافت جواهرات ایتالیایی

مد و زیباییاکسسوری

- 97/08/07
بولگاری برندی با سبک و ظرافت جواهرات ایتالیایی

تاریخچه برند بولگاری


بولگاری، برند تجاری است که در سال ۱۸۸۴ فعالیت خودش را در رم، ایتالیا آغاز کرد. امروزه این شرکت یکی از زیرمجموعه‌ های شرکت بزرگ ال وی ام اچ (LVMH) محسوب می‌شود. بولگاری، خانه مد و طراحی جواهرات، در استفاده از سنگ‌ های تزیینی و گران‌ قیمت در رنگ و اندازه‌ های مختلف استاد است و به این آوازه در جهان مشهور شده است. هر کسی که در دنیای جواهرات و مد کار کرده باشد می‌تواند از فرسنگ‌ ها دورتر، آثار هنری و بی‌ نظیر بولگاری را تشخیص دهد.
بولگاری برندی با سبک و ظرافت جواهرات ایتالیایی

برند بولگاری جواهرات و کالای لوکس با ظرافت ایتالیایی


برند بولگاری علاوه بر استفاده از جادو سنگ‌ های تزیینی، مواردی همانند زیبایی، لذت به چشم آمدن جواهرات، ترکیب زیبای رنگ‌ ها و طراحی اصیل جواهرات را در محصولات خودش به کار می‌برد تا کسانی که از بولگاری خرید می‌کنند همیشه با خود احساس باشکوهی از جلوه جواهرات دوران رم و یونان باستان را داشته باشند. برند بولگاری در زمره جواهرسازان کلاسیک، دوران اخیر شناخته می‌شود و میراث ۱۳۰ ساله خودش در جواهرسازی را بدون هیچ کم و کاستی در ساخت و طراحی محصولاتش برای مجذوب کردن عاشقان جواهرات استفاده می‌کند.

آغاز کار برند لوکس بولگاری


بولگاری یکی از قدیمی‌ ترین خانه‌ های مد و طراحی جواهرات در رم، ایتالیا است که همان‌طور که اشاره شد در سال ۱۸۸۴ بنیان‌گذاری شده است. شروع به کار این برند با یک مغازه جواهرسازی بوده است و از ابتدا، تمرکز اصلی برند روی ساختن جواهرات بود و پس از مدتی به سمت تولید دیگر محصولات مد گرایش پیدا کرد. علامت تجاری بولگاری، نوشته لاتین آن به صورت BVLGARI است. این نام، برگرفته از بنیان‌گذار یونانی برند، سوتیریوس بولگاری (Sotirios Voulgaris) است. وولگاریس نسخه نوشتاری و بولگاری نسخه فونتیک و آوایی نام خانوادگی سوتیریوس بود.سوتیریوس مهاجر یونانی به ایتالیا بود. سوتیریوس نوجوان در سال ۱۸۸۰ با ۱۸ سنت پول در جیبش تصمیم گرفت با مهارت و اعتماد به نفسی که در زمینه جواهرات و کار با فلزات داشت به کشور عظیم و مهد مد و جواهرات دنیا، ایتالیا مهاجرت کند. او پس از کار در فروشگاه‌ ها و کارگاه‌ های مختلف تصمیم گرفت که روی پای خودش بایستد و فروشگاه مخصوص خودش را در سال ۱۸۸۴ بنیان‌گذاری کرد. او پایه و اساس طراحی‌ های خودش را رم باستان و یونان قرار داد و به زودی توانست با محبوبیتی که به دست آورده بود دو بوتیک دیگر نیز افتتاح کند.

سوتیریوس در دوران زندگی خودش، دو پسر داشت که اکنون هیچ‌ کدام از آن‌ها همانند پدرشان در قید حیات نیستند. کنستانتینو (۱۸۸۹–۱۹۷۳) و جورجیو (۱۸۹۰–۱۹۶۶) دو پسر بولگاری بودند که در طول دوران حیاتشان مشغول به فعالیت در شرکت پدری بودند و اکنون این شرکت توسط نوه بزرگ خانواده سوتیریوس، فرانسسکو تراپانی اداره می‌شود. فرانسسکو متولد ۱۹۵۷ در ایتالیا است. او فرزند سورجئون و لیا بولگاری است.فرانسسکو در سال ۲۰۰۴، طی مقاله‌ ای اعلام کرد که به زودی بولگاری فروخته خواهد شد. سال ۲۰۱۱ بود که شرکت به طور رسمی به مجموعه برند دنیا، LVMH واگذار شد.

سبک بولگاری، به راحتی با استفاده از درک عناصر مربوط به جواهرات و تزئینات دوران یونان باستان و رم اصیل قابل شناسایی است. بولگاری در سال‌ های اخیر سبک‌ های دیگری همانند سبک پاریسی را وارد جواهرسازی خودش کرد. اصالت جواهرات بولگاری در طول نزدیک به ۱۳۰ سال گذشته حفظ شده است. بولگاری برندی است که بعد از گذشت این مدت طولانی هنوز هم متکی به طراحی جواهرات بر اساس رنگ و جادو است. بولگاری همچنین، برای سال‌ های طولانی، در استفاده از سنگ‌ های قیمتی رنگی شهرت دارد و در قالب‌ های منحصر به فردی از آن‌ها استفاده می‌کند.

بازوی قدرتمند بولگاری برای رسیدن به شهرت و جایگاهی از لوکس بودن که امروز در آن قرار دارد، افراد مشهور و هنرمندان است. افراد معروفی همانند الیزابت تیلور، آدری هپبورن، شاهزاده گریس موناکو، کسانی بودند که عاشقانه از بولگاری حمایت و استفاده می‌کردند. جسیکا لنگ، هنرپیشه آمریکایی در سال ۱۹۷۶ زمانی که در فیلم کینگ کونگ هنرنمایی می‌کرد، یک زنجیر گران‌ قیمت پوشیده از جواهرات و طلا به گردن داشت.اخیراً هنرمندانی همانند اوما تورمن و نائومی واتس انگلیسی با جواهراتی از برند بولگاری دیده شده‌اند. اندی وارهول، هنرمند، نویسنده و فیلمساز آمریکایی که یکی از بنیان گذران هنر پاپ در دهه هفتاد میلادی است، ورود به مغازه‌ های بولگاری را سفری در زمان به دوران رم باستان و دیدن هنر های معاصر می‌داند.

بولگاری


بولگاری در حال حاضر به اندازه کافی رشد کرده است و ریشه‌ هایش را با ۳۰۰ فروشگاه در سراسر جهان گسترانده است. بزرگ‌ ترین فروشگاه بولگاری در توکیو قرار دارد که در سال ۲۰۱۴ هم‌ زمان با جشن تولد ۱۳۰ سالگی بولگاری، افتتاح شد.
advertising