طرز تهیه لازانیا رولی گوشت چرخ کرده با سس سفید

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/08/27
طرز تهیه لازانیا رولی گوشت چرخ کرده با سس سفیدلازانیا جزو غذاهای پر طرفدار هستش به شرطی که خوشمزه درست بشه! حالا اگه بخوایم لقمه ای باشه و سریع سرو بشه رول که باشه خیلی بهتره.لازانیا در واقع یه جور پاستا هستش که روش پخت متفاوتی داره و عموما توی فر درست میشه .لازانیا رو میشه با انواع سس و مواد چه گوشتی چه گیاهی ترکیب کرد و لذت برد! حتی میشه بدون پنیر و رژیمی باشه یا حتی روی گاز! لازانیا یه غذای ایتالیایی هستش که ما ایرانیان هم بسیار میپسندیم ، از طبقات پاستای ورقه ای و سس و پنیر درست میشه ، انواع سس رو میشه آماده کرد و همچنین انواع پنیر ، خلاصه که هم خوشمزه و هم پرطرف داره!یکی از لذیذترین مدل های غذای لازانیا مدل قارچ و گوشت می باشد

مواد لازم جهت تهیه لازانیا رولی:


لازانیا: یک بسته
گوشت چرخ کرده: 300 گرم
فلفل دلمه ای: یک عدد
سیر: دو حبه
پیاز: یک عدد
رب گوجه فرنگی: سه قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: یک قاشق غذاخوری
آویشن: یک قاشق چایخوری
روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم
پنیر پیتزا: به میزان کافی

روش تهیه لازانیا رولی:


1.در مرحله اول تهیه لازانیا رولی پیاز را نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید.
2.وقتی پیازها کمی طلایی شدند، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا وقتی که رنگ گوشت تغییر کند.
3.سپس فلفل دلمه ای ها را که در قطعات کوچک خرد نموده اید، اضافه نمایید، بعد از کمی تفت دادن، آویشن، جعفری و نمک و فلفل آن را اندازه نمایید.
4.سپس در ظرفی جداگانه رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت داده و سپس سیر را له کرده به آن بیافزایید، سپس مقدار کمی آب درون آن ریخته، بگذارید بجوشد و سس آماده گردد.
5.سپس سس را به مواد دیگر اضافه نمایید( کمی از سس را نگه دارید) مجددا نمک و فلفل آن را اندازه نمایید.
6.در این مرحله از طرز تهیه لازانیا رولی, ورقه های لازانیا را در آب در حال جوش به همراه مقدار کمی روغن و نمک بگذارید به مدت 10 دقیقه تا نرم گردند، سپس آبکش نموده و یکی یکی روی سطحی صاف قرار دهید و از موادی که آماده کرده اید روری آن بریزید ( زیاد نریزید تا در هنگام رول کردن، مواد از کناره های آن بیرون نریزد) و به مقدار کافی پنیر پیتزا روی آن پخش نمایید.
7.سپس از یک طرف شروع به رول کردن کنید
8.به همین ترتیب ورقه های دیگر را نیز رول نمایید. سپس در ظرف مخصوص ابتدا سسی را که کمی از آن باقی ماند را بریزید.
9.سپس لازانیا های لقمه ای را بچینید و بعد از آن مواد باقیمانده را روی آن بریزید، همچنین به مقدار کافی پنیر پیتزا روی آن پخش کنید و سپس درون فر که قبلا با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم نموده اید به مدت تقریبا نیم ساعت تا 45 دقیقه بگذارید تا بپزد.
advertising