طرز تهیه لازانیای اسفناج و قارچ

آشپزی و خوراکیفست فود

- 98/01/22
طرز تهیه لازانیای اسفناج و قارچ

مواد لازم برای دستور تهیه لازانیای اسفناج و قارچ :


اسفناج تازه : 2.25 کیلوگرم
قارچ : 1.35 کیلوگرم
پنیر ریکوتا : 450 گرم
ورق لازانیای اسفناج یا ساده : 450 گرم
شیر :1/2 و 4 پیمانه
کره : 1 پیمانه (240 گرم)
عصاره سبزیجات : 3/4 پیمانه
برگ جعفری : 1/2 پیمانه
آرد سفید : 1/2 پیمانه
پنیر گودا : 1/2 پیمانه
پنیر پارمزان : 1/2 پیمانه
سیر : 3 حبه
نمک : 3 قاشق چای خوری
فلفل سیاه آسیاب شده : 3/4و 1 قاشق چای خوری
جوز هندی رنده شده : 1/2 قاشق چای خوری

روش درست کردن لازانیای اسفناج و قارچ :


1.دقت کنید که فقط از برگ اسفناج استفاده کنید.برای نحوه تهیه لازانیای اسفناج و قارچ با طعم عالی ابتدا برگ های اسفناج را با آب سرد بشویید و خوب آبکشی کنید بگذارید کمی آب آنها برود سپس خرد کنید.

2.تابه نسبتا بزرگی انتخاب کنید. 2 قاشق غذاخوری کره را در ظرفی ذوب کنید. سیرهای خرد شده را در کره تفت دهید تا طلایی شوند. برگ های اسفناج را اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید؛ هر چند وقت یک بار اسفناج ها را تفت دهید. پس از 4 تا 5 دقیقه آن ها را از ظرف خارج کنید. توجه داشته باشید در نهایت اسفناج های تفت داده شده آب نداشته باشند.

3.اسفناج ها را به همراه پنیر ریکوتا، 2 قاشق چای خوری نمک و 1 قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه در کاسه ای بریزید.

4. قارچ ها را به صورت ورقه های ضخیم خرد کنید. کره (5 تا 6 قاشق غذاخوری) را در تابه ای بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. 2/3 قارچ ها را به کره اضافه کنید و آن ها را تا زمانی که نرم شوند تفت دهید. سپس 1/4 پیمانه عصاره سبزیجات را اضافه کنید و تا زمانی که تمام مایع بخار شود و قارچ ها بپزند، به حرارت دادن ادامه دهید. سپس قارچ های پخته شده را به کاسه ای منتقل کنید.و 2/3 جعفری های خرد شده را با قارچ ها مخلوط کنید.

5.سپس4 پیمانه شیر را گرم کنید.

6.و 8 قاشق غذاخوری کره را در ظرفی ذوب کنید، زمانی که کره شروع به حباب زدن کرد، آرد را اضافه کنید و آن را به مدت 1 دقیقه با کره تفت دهید. سپس شیر گرم شده را به آرامی اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا سس غلیظ و یک دست شود. سپس سس را از روی حرارت بردارید و مقداری نمک، فلفل و جوز هندی رنده شده را به همراه 1/2 پیمانه مخلوط پنیرهای رنده شده به آن اضافه کنید.

7. فر را با دمای 350 درجه گرم کنید. 1/2 پیمانه از سس شیر و پنیر را برای آخر کار و زمان سرو کناری بگذارید، سپس لایه های لازانیا را بچینید:در یک ظرف با ابعاد 22*32، 1/2 پیمانه سس بریزید، سپس ورق های لازانیا را روی سس بچینید و روی ورق ها به ترتیب، 1 پیمانه از مخلوط اسفناج، 1 پیمانه از مخلوط قارچ و 1/2 پیمانه از سس سفید بریزید. این لایه ها را تکرار کنید و در لایه آخر، روی ورق های لازانیا، 1/2 پیمانه سس سفید و بعد از آن 1/2 پیمانه پنیر رنده شده بریزید.

8.ظرف لازانیا را در فر قرار دهید و به مدت 1 ساعت تا 1 ساعت و 15 دقیقه بپزید تا رویه آن طلایی قهوه ای شود. لازانیا را به مدت 20 دقیقه قبل از سرو در دمای اتاق قرار دهید.

9.قبل از سرو غذا، 2 قاشق غذاخوری کره را در ظرفی ذوب کنید و 1/3 باقیمانده از قارچ های خام را به همراه مقداری نمک و فلفل در آن تفت دهید تا نرم شوند. سپس 1/4پیمانه از عصاره سبزیجات را در آن بریزید و بعد از اینکه مایع درون ظرف بخار شد، 1/3 باقیمانده از جعفری ها را در آن بریزید و ظرف را از روی حرارت بردارید.

10.و 1/21 پیمانه از سس را که نگه داشته بودید با 1/2 پیمانه شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم و یک دست شود. سپس برش های لازانیا را با مخلوط قارچ پخته شده با جعفری تزیین کنید و آن ها را با سس سفید گرم سرو کنید.نوش جونتون.
advertising