طرز تهیه شیر بادام هندی خانگی

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 98/10/22
طرز تهیه شیر بادام هندی خانگی

مواد لازم برای تهیه ی شیر بادام هندی


بادام هندی خام: یک پیمانه
آب : 508 میلی لیتر (کمی نیز برای خیساندن بادام هندی ها)
نمک دریا: به میزان دلخواه
وانیل: 1/4 قاشق چایخوری
عسل یا شیره ی درخت افرا: 2 تا 3 قاشق غذاخوری
مخلوط کن با سرعت بالا
ظرف شیشه ای برای نگهداری شیر به دست آمده

روش تهیه شیر بادام هندی در خانه


1. بادام هندی ها را در ظرفی شیشه ای ریخته و مقدار مناسبی آب که همه ی بادام ها را در بر گرفته و در آن غوطه ور شوند، به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید بادام هندی ها در آب به مدت 5 ساعت در دمای محیط خیس بخورند. همچنین می توانید آن را به مدت یک شب در یخچال بگذارید.

2. بعد از گذشت زمان گفته شده، بادام ها را از صافی رد کرده و زیر شیر آب بگیرید و آن را آبکش نمایید. سپس بادام ها را به همراه 3.5 پیمانه (828 میلی لیتر) آب شرب تصفیه شده، نمک، وانیل و عسل در مخلوط کن بریزید.

3. حال باید مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط کن را ابتدا با دور پایین روشن کرده و سپس روی دور بالا تنظیم کنید. اجازه دهید مواد 1.5 تا 2 دقیقه، یا تا زمانی که ماده ای نرم و کرمی به دست آید، مخلوط شوند. بعد از این مدت دستگاه را خاموش کرده، شیر را تست کنید و اگر شیرینی، وانیل یا نمک آن کم است، مقداری به آن اضافه کنید. اگر بافت شیر بادام هندی بسیار غلیظ است، ½ پیمانه آب به آن اضافه کنید.
نکته: بادام ها باید به طور کامل پودر شده و مخلوط شوند. به طوری که هیچ تکه ی درشتی از آن ها در مخلوط به دست آمده نباشد. اگر مخلوط کن قدرت له کردن کامل بادام ها را نداشت، در پایان شیر بادام هندی را از صافی رد کرده و یا مدت زمان مخلوط را افزایش دهید.

4. شیر بادام هندی شما آماده است. می توانید آن را در ظرفی شیشه ای و به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. هر بار قبل از استفاده آن را تکان داده و نوش جان کنید.
advertising