دستور تهیه دسر جعبه ای انار

آشپزی و خوراکیدسر

- 98/09/30
دستور تهیه دسر جعبه ای انار

مواد لازم برای دسر جعبه ای انار :


خامه: 3 قاشق غذاخوری
ژله انار: نصف بسته
نشاسته ذرت: 3 قاشق غذاخوری
شکر: 3 قاشق غذاخوری
وانیل: نوک قاشق چایخوری
بیسکوئیت پتی بور ساده و شکلاتی و نان روغنی: بستگی به تعداد دسرها دارد
آب جوش: 1 لیوان

طرز تهیه دسر جعبه ای انار:


1. برای تهیه ی دسر جعبه ای ابتدا باید کرم را درست کنید. به این صورت که نشاسته ذرت را با با آب سرد مخلوط کنید تا کاملا حل شود.

2. ژله ی انار را با یک لیوان آبجوش مخلوط کنید. زمانی که حل شد کنار بگذارید و مخلوط نشاسته را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا زمانی که نشاسته غلظتی مانند فرنی پیدا کند شعله را خاموش کنید.

3. سپس ژله را کم کم به نشاسته اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. اگر همه ی ژله را یکدفعه اضافه کنید نشاسته گلوله گلوله می شود.

4. بعد از اضافه کردن ژله موادمان شل می شود. آن را روی شعله بگذارید و مرتب هم بزنید تا جایی که مایه غلظت فرنی پیدا کند. مراقب باشید نه سفت تر و نه شل تر از فرنی نباشد. زمانی که غلظت پیدا کرد گاز را خاموش کنید.

5. خامه را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید سپس روی بخار کتری بگذارید و هم بزنید تا روان شود. (به هیچ عنوان خامه ی سرد را به دسر اضافه نکنید زیرا باعث بریده شدن آن می شود) زمانی که خامه گرم و روان شد به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. وانیل را هم اضافه کنید الان می توانید دسر را بچشید و شیرینی آن را تست کنید. اگر شیرینی آن کم بود مقداری شکر (من 3 قاشق غذاخوری اضافه کردم) اضافه کنید.

6. شکر را کم کم اضافه کنید تا باب میلتان شود. زمانی که کرمتان درست شد آن را کنار بگذارید تا خنک شوند. اگر زیاد بماند سفت می شود.

7. یک لایه بیسکوئیت و کرم بریزید و دوباره بیسکوئیت بگذارید و دوباره کرم می توانید بیسکوئیت ها را یکی در میان شکلاتی و ساده بگذارید. مراقب باشید کرم میان بیسکوئیت ها زیاد نباشد زیرا محکم نمی شه و بیسکوئیت ها سر می خورند.

8. تا چهار لایه بیسکوئیت بگذارید سپس بیسکوئیت های روغنی را بردارید و پشت آن کمی کرم بزنید و به دیواره های بیسکوئیت ها بچسبانید راحت می چسبند. دور تا دور بیسکوئیت ها را به همین صورت بیسکوئیت بچسبانید. سپس دو لایه دیگر بیسکوئیت و کرم داخل آن ها قرار بدهید و روی آن کرم بریزید و با روبان و دانه های انار تزیین کنید.

9. این دسر را حدود 3 ساعت یا بیشتر داخل یخچال قرار بدهید تا کاملا سفت شود. در این دسر بیسکوئیت ها حالت کیک به خود می گیرند و به راحتی برش می خورد.
advertising