طرز تهیه پاته شکلات با کرم شاو فروید فرانسوی

آشپزی و خوراکیدسر

- 98/05/09
طرز تهیه پاته شکلات با کرم شاو فروید فرانسوی

مواد لازم برای پاته شکلات با کرم شاو فروید فرانسوی :


خامه قنادی:نصف فنجان
شکر:3 قاشق غذاخوری
وانیل:1 قاشق چایخوری
آب سرد:2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین:2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای موس شکلات :


پودر ژلاتین:2 قاشق چایخوری
آب سرد:2 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ:3 عدد
شکر:نصف فنجان
شیر داغ:نصف فنجان
شکلات رنده شده:225 گرم
خامه قنادی:1 و نیم فنجان

طرز تهیه پاته شکلات با کرم شاو فروید فرانسوی :


1.ابتدا پودر ژلاتین را در دو قاشق غذا خوری آب سرد بریزید تا نرم شود، سپس آن را در ظرف استیلی ریخته و با حرارت غیر مستقیم حل کنید.

2.خامه را داخل تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، قبل از این که خامه بجوشد وانیل و شکر را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.

3.ژلاتین حل شده را به خامه اضافه نمایید و با هم مخلوط نمایید.داخل یک قالب لوف 22*12 سانتی متری را با کره چرب کرده و یک کاغذ روغنی داخل آن قرار دهید طوری که لبه های کاغذ از قالب بیرون بماند.

4.حالا مواد بالا را داخل قالب ریخته و در یخچال بگذارید تا خنک شده و ببندد. در این فاصله سراغ درست کردن موس شکلاتی بروید.

روش درست کردن موس شکلاتی:


1.برای درست کردن موس ابتدا شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی گاز قرار دهید تا داغ شود. حالا دو قاشق چایخوری ژلاتین را در مقداری آب سرد بریزید تا کمی نرم شود.

2. در این فاصله سه عدد زرده تخم مرغ را به همراه نصف فنجان شکر هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

3.سپس شیر داغ را کم کم افزوده و مدام هم بزنید. مواد را داخل قابلمه ای بریزید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید، وقتی که مواد به غلظت رسید و به پشت قاشق چسبید شکلات رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا آب شود.

4.حالا زیر قابلمه را خاموش کرده و اجازه دهید مواد خنک شود.

5.یک و نیم فنجان خامه قنادی را به بوسیله هم زن برقی خوب هم بزنید تا فرم بگیرد ، سپس خامه زده شده را به مواد بالا افزوده و به کمک لیسک به آرامی مواد را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شده و یکدست شود.

6.قالب را از یخچال بیرون آورده و موس شکلاتی را روی کرم بریزید و روی آن را صاف کنید. روی قالب را با سلفون خوب بپوشانید و برای 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب ببندد.

7.اگر میخواهید دسرتان به خوبی ببندد تا دو روز در یخچال قرار دهید.

8.بعد از گذشت زمان مورد نظر قالب را در ظرفی برگردانید و کاغذ روغنی را جدا کرده و بعد از تزیین سرو کنید. برای تزیین این دسر میتوانید از مقداری شکلات رنده شده استفاده کنید.
advertising