آموزش تهیه شکلات رول

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/11/15
آموزش تهیه شکلات رول

مواد لازم شکلات رول:


بیسکویت ساده‌ی پودر شده : یک بسته (17 تا 18 عدد کوچک)
مغز گردوی ریز خرد شده: 100 گرم
پودر کاکائو: دو قاشق غذاخوری
گلاب :نصف قاشق غذاخوری
شیر ولرم: 1/4 فنجان
پودر نارگیل: 100 گرم
پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری
خامه‌ی زده شده: به میزان لازم
کره‌ی آب شده : یک قاشق غذاخوری
پودر قند : نصف پیمانه
ورقه‌ی فویل: به میزان لازم

روش درست کردن شکلات رول:


1. برای نحوه تهیه شکلات رول ابتدا درون ظرفی مناسب، بیسکوییت‌ها، پودر کاکائو، مغز گردو، پودر هل و پودر قند را ریخته و با همزن دستی یا برقی به مدت چند دقیقه مخلوط کنید تا تمامی مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

2. سپس کره‌ی آب شده، شیر و گلاب را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره به هم زدن مشغول شوید تا خمیری یکدست بدست آید. در صورت خشک و شکننده بودن خمیر می‌توانید از مقدار بیشتری کره‌ی آب شده (در صورت تمایل می‌توان به جای کره از شکلات صبحانه‌ نیز استفاده کرد در اینصورت مقدار پودر قند را به نصف کاهش دهید)، استفاده کنید.

3.ورقه‌ی فویل را به شکل مستطیل 10*25 بریده و خمیر بدست آمده را در مرکز آن بریزید. سعی کنید با دست آن را به‌صورت لوله‌ی استوانه‌ای با ضخامت 3 سانتی‌متر فرم داده و فویل را به‌خوبی دور تا دور خمیر بپیچید.

4.سعی کنید هیچ منفذی برای ورود هوا به داخل خمیر وجود نداشته باشد. مواد را داخل فریزر به مدت زمان ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قرار داده تا خود را به خوبی بگیرد. گاهی اوقات مدت زمان بیشتر یا کم‌تری برای آماده‌سازی شکلات رول نیاز است.

5. پس از آماده‌ شدن شکلات، آن را به اندازه‌های دلخواه برش داده و برای سرو درون ظرف مناسبی بچینید. روی تمامی شکلات‌ها را با مقداری از خامه‌ی زده شده تزئین کنید.

6.حالا آماده سرو است نوش جونتون.
advertising