نگاهی به خودرو لبنانی لایکن هایپر اسپرت

خودرواسپرت

- 97/09/27
نگاهی به خودرو لبنانی لایکن هایپر اسپرتشرکت خودروسازی دبلیو موتورز (W Motors) در سال 2012 و در شهر بیروت، لبنان تأسیس شد. این شرکت با معرفی مدل لایکان هایپراسپرت (Lykan HyperSport) به‌عنوان اولین محصول خود، به تولید خودروهای با عملکرد بالا روی آورد. لایکان هایپراسپرت با تیراژ محدود 7 دستگاه به شهرت جهانی رسید دیدن خودرویی که فقط 7 دستگاه از آن ساخته می شود، سعادت بزرگی است! لایکن هایپراسپرت که دستاورد عربی W Motors است به تازگی وارد خیابان های موناکو شده؛ این خودرو در عقب مجهز به انجین ۶ سیلندر تختی است که 750 اسب بخار قدرت و 1000نیوتن متر گشتاور داشته و تیونر آلمانی RUF آن را در اختیارش قرار داده است.
نگاهی به خودرو لبنانی لایکن هایپر اسپرت
نیروبخش لایکن هایپر اسپورت پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.7 لیتری‌ای است که در وسط بدنه جای گرفته و قدرت 780 اسب بخاری و گشتاور 960 نیوتون متر دارد. این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. مجموعه‌ی قوای محرکه‌ی لایکن باعث شده این خودرو تنها در عرض 2.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت هایپر اسپورت نیز 9.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز از 395 کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود.
مسئولیت انتقال تمام این قدرت به چرخ‌های عقب، برعهده‌ی جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه به همراه دیفرانسیل لغزش محدود است. فنیر سوپراسپرت که در دو نسخه‌ی فرمان چپ و راست ساخته خواهد شد،

علاوه بر مشخصات فنی فوق العاده استفاده از تزیینات مختلف به بهای این خودرو می افزاید . چراغ های LED پوشش داده شده از الماس ، صندلی های چرم طلادوخت ، استفاده از فلزات گرانبها در کابین ، صفحه نمایش سه بعدی هولوگرافی و اهدای ساعت Cyrus Klepcys به مالک خودرو به ارزش 200 هزار دلار تنها بخشی از تزیینات گران قیمت این خودروست .

علیرغم پیشنهادهای متعدد ، اما تنها 7 دستگاه از لایکن هایپراسپرت ساخته خواهد شد . البته مسئولین شرکت ساخت نسخه ی لایکن سوپراسپرت که ارزان تر است و در نسخه ی بیشتری تولید خواهد شد را در دستور کار خود قرار داده اند .
advertising