بررسی و مشخصات بی ام و M2 با چهره ای جدید

خودرواسپرت

- 97/09/05
بررسی و مشخصات بی ام و M2 با چهره ای جدیدکمپانی بی ام و خودرو کوپه M2 با تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خود را معرفی کرد این خودرو اسپرت یک هیولای کامپکت در خط تولید بی‌ام‌و است که بیش از هر چیز می‌تواند با کوپه معروف و دوست‌داشتنی بی‌ام‌و M4 مقایسه شود.خودروی BMW-M2 قبلی از ایرادات زیادی مانند کمبودهایی در بازدهی و کارایی برخوردار بود و بیشتر یک خودروی معمولی تلقی می شد. از این رو شرکت BMW-M تصمیم به تولید خودرو ای رقابتی تر گرفت . موتور قرار گرفته بر روی این مدل بسیار قدرتمند است که کمی با ابعاد جمع و جور و کوچک این خودرو در تضاد است.
بررسی و مشخصات بی ام و M2 با چهره ای جدید
پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر ردیفی مجهز به توربوشارژر نسبت به مدل M2 معمولی40 اسب بخار قدرت و 85نیوتن‌متر گشتاور بیش‌تری تولید می‌کند. در نتیجه قدرت پیشرانه به 405 اسب بخار می‌رسد، در حالی که گشتاور نیز به 550 نیوتن‌متر محدود خواهد بود. قدرت از طریق جعبه دنده دستی 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود، در حالی که می‌توان از جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته سفارشی نیز استفاده کرد. بدین ترتیب خودروی اسپرت بی‌ام‌و M2 کامپتیشن می‌تواند با هر دو جعبه دنده در زمان 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد، که 0.1 ثانیه کمتر از نسخه کنونی بی‌ام‌و M2 است. بیشینه سرعت در مدل معمولی به 250کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود، در حالی که با بهره‌گیری از پکیج اختیاری M Driver این میزان به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد. بیشینه سرعت 10 کیلومتر بر ساعت نسبت به مدل 2018 کوپه بی‌ام‌و M2 تفاوت دارد.

بی ام و می گوید سیستم خنک کننده این خودرو از بزرگترین و قویترین M4 مسابقه به عاریت گرفته شده است و سیستم روانکاری موتور m2 مدل 2019با یک پمپ اضافه روغن بکار گرفته شده است تا در زمانی که خودرو در زیر فشار است اطمینان از کارکرد سیستم روانکاری حاصل گردد.همچنین جلو پنجره کلیوی بزرگ جلوی خودرو علاوه بر جذابیت بیشتر در سیستم خنک کنندگی خودرو تاثیر دو چندانی دارد.

برای بهبود فرمان‌پذیری خودرو تغییرات زیادی اعمال شده است؛ به عنوان مثال در قسمت جلو، میل تعادل کمکی از جنس فیبر کربن پلیمری تقویت‌شده (CFRP) انتخاب شده است که در بی‌ام‌و M3 و M4 نیز یافت می‌شوددر قسمت عقب دیفرانسیل فعال M می‌تواند با توجه به وضعیت رانندگی، اثر قفل‌کنندگی را تنظیم کند؛ یک موتور الکتریکی به طور کامل در هر 150میلی‌ثانیه دیفرانسیل را کاملا قفل می‌کند. سیستم کنترل پایداری بی‌ام‌و M2 کامپتیشن برای شرایط مسابقه دوباره برنامه‌ریزی شده است و مانند سایر خودروهای بی‌ام‌و سری M، یک حالت دینامیکی M دارد که به راننده اجازه می‌دهد دریفت‌های آرام و کنترل‌شده‌ای داشته باشد.

از جمله تغییرات کابین خودرو باید تعبیه دکمه M1 و M2 اشاره کرد که همانند بی ام و M4 بر روی فرمان تعبیه شده است که وظیفه انتخاب حالت رانندگی را بر عهده خواهد داشت.همچنین تریم های نارنجی و آبی برای صندلیهای این خودرو قابل سفارش هستند.

اخیرا یک تیونر آلمانی به نام منهارت تغییراتی در این خودرو اعمال کرده است که چهره ای خشن تر وقدرت بیشتر رانددگی هیجان انگیز تری را به ارمغان آورده است
با وجود قطعات جدید، قدرت خودرو هم‌اکنون به 550 اسب بخار و گشتاور نیز به 800 نیوتون متر رسیده که خروجی آن در مقایسه با نسخه استاندارد 140 اسب بخار و 250 نیوتون متر افزایش یافته است. شایان ذکر است شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت M2 کامپتیشن با گیربکس اتوماتیک به 4 ثانیه می‌باشد بنابراین به احتمال زیاد نسخه‌ی تیون شده شتاب بهتری خواهد داشت.

چیزی که باعث بهبود جذابیت شنیداری این خودروی اسپورت می‌شود سیستم اگزوز جدید و چهار خروجی فیبر کربنی است که داخل یک دیفیوزر عقب جدید جا خوش کرده‌اند. از دیگر تغییرات ظاهری M2 کامپتیشن منهارت می‌توان به اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب اشاره داشت که همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. زیر خودرو نیز یک دست رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی جای گرفته‌اند
advertising