نگاهی به ابرخودرو سالین S7 LM

خودرواسپرت

- 97/09/23
نگاهی به ابرخودرو سالین S7 LMسالینS7 یک ابرخودروی آمریکایی است شرکت سالین (Saleen Automotive)، یک مجموعه طراحی و تقویت خودروی آمریکایی بوده که از سال 1983 میلادی و با شعار “قدرت در دستان تنها افرادی محدود” به تولید خودروهای با قدرت و عملکرد بالا می‌پردازد. از خودروهای تولیدی این شرکت می‌توان به نمونه‌هایی مانند سالین S302 (بر پایه فورد موستانگ)، سالین S320 (بر پایه شورولت کامارو) و سالین S570 (بر پایه دوج چلنجر) و سالین GTX بر پایه تسلا مدل S اشاره کرد.
نگاهی به ابرخودرو سالین S7 LM
سالین اس 7 ال ام آخرین نمونه از محصولات این شرکت خودروسازی واقع در کالیفورنیا است. این خودرو که نسخه مخصوص مسابقات اتومبیل رانی 24ساعته لمان (Le Mans) یک خودروی کوپه 2 در موتور وسط بوده که توانایی‌ها بسیار بالا را از خود به نمایش می‌گذارد.مانند نمونه اصلی، سالین S7 لمان از یک شاسی سبک وزن فولادی همراه با ساختار شانه‌ای آلومینیومی با قطعات بدنه کامپوزیتی سود برده که وزن این خودرو را بسیار پایین نگه می‌دارد. طراحی کلی نیز مشابه نمونه اصلی و سالین اس 7 مدل سال 2000میلادی بوده و با طراحی مبتنی بر اصول علم آئرودینامیک، جریان هوا را به بهترین وجه پشت سر می‌گذارد.

سالین که اصولاً به خاطر تیونینگ موستانگ های مختلف شناخته شده سوپرکار خود را هنگام عوض شدن هزاره‌ی میلادی عرضه کرده بود. این خودروی توانا از پیشرانه‌ای قرارگرفته در میانه‌ی خودرو که از نوع 8 سیلندر 7 لیتری بوده بهره برده است. این خودرو به حدی نیروی داون فورس تولید می‌کند که از نظر تئوری راننده می‌تواند در سرعت 257 کیلومتر در ساعت به‌صورت برعکس در سقف تونل حرکت کند.پیشرانه‌ی تنفس طبیعی این خودرو با قدرت 550 اسب بخاری می‌تواند در 3.3 ثانیه سالین را به تندی 96 کیلومتر در ساعت برساند و همچنین سقف سرعت خودرو 354 کیلومتر در ساعت است. حتی نسخه‌ی توئین توربوی این خودرو با قدرت 750 اسب بخاری طبق گفته‌های سازنده می‌تواند به حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت دست یابد و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن نیز 2.8 ثانیه است. مسافت 400 متر توسط این خودرو در 10.5 ثانیه طی می‌شود.

کابین سالین S7 لمان با استفاده از یک قاب فلزی (Roll Cage) تقویت شده و با توجه به ماهیت و هدف ساخت، از سیستم‌های رفاهی محدودی مانند سیستم تهویه مطبوع، قفل مرکزی، روکش‌ها و تزئینات چرمی و پنجره‌های الکتریکی و دوربین کمکی دنده عقب سود می‌برد. عقربه‌های نشانگر که تا رقم 240مایل در ساعت (معادل 386کیلومتر در ساعت) مندرج شده اند نیز ساختاری کاملا اسپرت و مشابه خودروهای مسابقه‌ای داشته و در بخش میانی داشبورد تعبیه شده است.
advertising