نسل جدید هیوندای ولوستر مدل 2019 معرفی شد

خودرواسپرت

- 97/08/16
نسل جدید هیوندای ولوستر مدل 2019 معرفی شدحتما نمونه این خودروی عجیب را در خیابان‌های کشورمان دیده‌اید، محصولی که به هیوندای اووربال مشهور بود و با دارا بودن دو درب در یک طرف و تنها یک درب در سوی دیگر، طراحی جالبی داشت.زمانی که کارشناسان نسخه ولوستر توربو در سال ۲۰۱۲ را آزمایش کردند؛ اولین جمله‌ای که به زبان آوردند این بود: شیفته این خودرو شدیم! در واقع بهترین عنوانی که می‌توان برای این خودرو انتخاب کرد، لقب خودروی کوچک کاربردی است.هیوندای ولستر یا ولوستر (Veloster) نمونه‌ایست در خودروهای کلاس بدنه هاچ بک که سال ۲۰۱۹ نسل دوم آن راهی بازارهای جهانی خواهد شد
نسل جدید هیوندای ولوستر مدل 2019 معرفی شد
نسل اول هیوندای ولستر ، ولوستر یا Veloster از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کرد که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۳۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۲۳ پاوند بر فوت (معادل ۱۶۷ نیوتون متر) را داشت. در سال ۲۰۱۲ نیز یک نمونه مجهز به سیستم توربوشارژر (Turbocharger) از این خودرو به فهرست محصولات اضافه شد. این موتور در دو آرایش متفاوت، نیرویی برابر با ۱۸۳ اسب بخار و ۲۰۱ اسب بخار را تولید کرده و با گشتاور تولیدی ۲۶۵ نیوتون متر، عملکرد در حد و اندازه‌های خودروهای هات هچ (Hothatch) ارزان قیمت را از خود به نمایش می‌گذاشت.

ولوستر ۲۰۱۹ با وجود بهره‌گیری از طراحی جدید و قرار گرفتن در رده خودروهای کم‌بک (kammback – کلاسی مابین کوپه و هاچ بک با خطوط نرم بدنه به منظور کاهش مقاومت هوا) هنوز هم ساختار کلی خود را حفظ نموده و با آرایش ۲+۱ در (۱ در بزرگ سمت راننده و ۲ در استاندارد در سمت سرنشین) ارائه می‌گردد.طراحی هیوندای ولستر ۲۰۱۹ با توجه به استفاده از پلتفرم‌های متنوع این شرکت، متفاوت با نسل پیشین بوده و از ساختاری یکپارجه در شاسی (Unibody) سود می‌برد. هرچند فاصله دو محور عقبی و جلویی و ارتفاع ثابت مانده، اما با افزایش طول و پهنا، این خودرو علاوه بر افزایش قابلیت‌های دینامیکی، نمایی اسپرت تر نیز به خود گرفته است.
طراحی مدرن و متفاوت ,مواد اولیه با کیفیت قابل قبول برای بازه قیمتی,سیستم چند رسانه‌ای با عملکرد بالا,وجود موتورهای توربوی قدرتمند,فضای بسیار زیاد محفظه بار در مقایسه با رقبا,قیمت پایین و ایمنی بالا را میتوان از نقاط قوت این خودرو کاربردی نام برد

کابین هیوندای ولستر ۲۰۱۹ نیز طراحی مشابه با بدنه و نامتقارن و با الهام از مدل کونا (Kona) ساخته شده و تمرکز اصلی آن بر روی راننده قرار دارد. غربیلک فرمان سه شاخه و اسپرت بوده و مانند تمامی خودروهای مدرن و جدید موجود در بازار، دکمه‌های مخصوص کنترل سیستم‌های تهویه و سیستم صوتی و کنترل سرعت بر روی آن تعبیه شده‌اند. کیفیت مواد اولیه استفاده شده نیز نسبت به قیمت پایه، بالا بوده و فضایی لوکس و اسپرت را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.
داشبورد طراحی تختی داشته و صفحه نمایش لمسی رنگی اصلی ۷.۰ اینچی استاندارد (یا ۸.۰ اینچی سفارشی) در بخش میانی آن و مابین دو خروجی نامتقارن سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است. در زیر این قسمت، دکمه‌های مخصوص کنترل سیستم‌های چند رسانه‌ای و سامانه راه یابی ماهواره‌ای قرار داشته که با طرحی نامتقارن، به دکمه بزرگ مخصوص روشن و خاموش کردن خودرو ختم می‌گردد.

این در این خودرو یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری جدید وجود دارد که برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است. این موتور خطی ۱۶ سوپاپه DOHC چرخه اتکینسون (Atkinson) با ضریب سوپاپ متغیر دوگانه (D-CVVT) مدل پایه هیوندای ولستر ۲۰۱۹ بوده و با بهینه سازی‌های صورت گرفته بر روی موتور ۲.۰ لیتری قدیمی، نیرویی در حدود ۱۴۷ اسب بخار در دور موتور ۶.۳۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۳۲ پاوند بر فوت (معادل ۱۷۹ نیوتون متر) را در دور موتور ۴.۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز توسط ۲ جعبه دنده ۶ سرعته دستی (استاندارد) و ۶ سرعته اتوماتیک (سفارشی) به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می‌گردد.

هیوندای ولستر ۲۰۱۹ با استفاده از این موتور به زمانی در حدود ۸.۴ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۲۴ مایل در ساعت (معادل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت) را دارد که رقمی قابل قبول برای یک خودروی کوچک و ارزان‌قیمت به حساب می‌آید.
هیوندای ولستر ۲۰۱۹ از این لحاظ یکی از خودروهای ایمن بازار بوده و با استفاده از امکاناتی که در سیستم ایمنی این خودرو بکار رفته توانایی کسب بالاترین امتیازات در بررسی‌های سازمان‌های نظارتی ایالات متحده آمریکا را دارداما این خودرو همچنان از نقاط ضعفی همچون خشکی رانندگی,عملکرد نامناسب موتور پایه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری,عملکرد نامناسب جعبه دنده دستی,واکنش بی‌موقع جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه رنج میبرد
advertising