معرفی کانسپت شاسی بلند تمام الکتریکی بایتون

خودرولوکس

- 97/09/13
معرفی کانسپت شاسی بلند تمام الکتریکی بایتونکمپانی‌های گوناگون چینی در حال کار بر روی خودروهای الکتریکی به منظور عرضه در بازار خودروی آمریکا هستند استارتاپ چینی بایتون از خودروی مفهومی خود رونمایی کرد. این مدل، ترکیبی از تمام فناوری‌های پیش‌تاز صنعت خودروسازی برای آینده است. کانسپت این شرکت پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی شاسی‌بلند جدیدش می‌باشد.
معرفی کانسپت شاسی بلند تمام الکتریکی بایتون
در حال حاضر بازار گرم خودروهای الکتریکی مدرن سبب شده شرکت‌ها و استارتاپ‌های زیادی پا به عرصه‌ی این صنعت بگذارند و تسلا به‌عنوان پیش‌تاز این عرصه کماکان در اوج قرار دارد. دفتر اصلی استارتاپ بایتون در نانجینگ چین قرار دارد و دفتر سرمایه‌گذاری آن در هنگ‌کنگ واقع شده است. مرکز طراحی این استارتاپ در مونیخ آلمان است و واحد توسعه‌ی نرم‌افزاری‌اش که شامل مباحث فناوری خودران است، در سیلیکون ولی قرار دارد.

کراس اوور این برند از نظر طراحی خارجی چشم‌نواز بوده و در آن شاهد شاخصه‌های طراحی برگرفته از نیسان و لندروور می‌باشیم. البته این موضوع در کابین کاملاً تغییر می‌کند. در داخل کانسپت بایتون خبری از پشت آمپرهای استاندارد و سیستم اطلاعات سرگرمی مرسوم نبوده و یک صفحه‌نمایش عریض و چشمگیر در کل طول داشبورد کشیده شده است. غربیلک فرمان نیز در مرکز خود دارای تبلتی 8 اینچی است. حتی صندلی‌ها نیز تا 12 درجه می‌چرخند.

بایتون می‌گوید یک پیشرانه تنهای واقع در بخش عقب که قدرت 272 اسبی خواهد داشت در این خودرو بکار رفته و محدوده حرکتی آن به حدود 402 کیلومتر خواهد رسید. البته نسخه دیگری که دارای دو پیشرانه خواهد بود قدرت 476اسبی و برد 523 کیلومتری خواهد داشت. این اعداد غیرواقعی نیستند مخصوصاً زمانی که بفهمیم بایتون می‌خواهد بهای مدل پایه حدود 45هزار دلار باشد.
استفاده از فناوری خودران یکی از برنامه‌های بزرگ بایتون است. این شرکت با تأکید بر قابلیت‌های خودران این خودرو اعلام کرده است که مدل جدید بایتون به راننده اجازه می‌دهد فراتر از کنترل فرمان خودرو در ترافیک‌ها، وقت خود را با سرنشینان بگذراند

اما در مورد طراحی داخلی بایتون به لطف عرض زیاد بدنه و حذف داشبورد،فضای کابین بسیار راضی کننده است و متریال مرغوب در ساخت اجزای داخل بکار رفته که حس لوکس بودن خاصی به این خودرو داده است.فرمان این ماشین شبیه به سکان کشتی است و یک صفحه نمایش روی آن قرار دارد.همچنین تمام صندلی های این خودرو قابلیت چرخش بصورت کامل و تنظیم در هر زاویه را دارد که در صورت تولید نهایی این طراحی صندلی برای اولین بار در صنعت خودرو انجام می شود
advertising