نگاهی اجمالی به سریع ترین خودرو دنیا تسلا P100D

خودرواسپرت

- 97/09/27
نگاهی اجمالی به سریع ترین خودرو دنیا تسلا  P100Dچندی قبل خبری مبنی بر تولید نسخه‌ی سریع‌تر سدان و شاسی بلند تسلا یعنی مدل اس و مدل X منتشر شد. این شرکت، نسخه‌ی جدیدی از سدان الکتریکی مدل اس نیز عرضه کرده است. این خودرو در سه نوع 100D ،90D و P100D عرضه خواهد شد، که از این به بعد مدل P100D به‌عنوان پرچم‌دار سدان‌های این شرکت شناخته می‌شود.
نگاهی اجمالی به سریع ترین خودرو دنیا تسلا  P100D
تسلا از مدل‌ S نسخه X P100D رونمایی کرد. مجموعه باتری‌های قدرتمندتر به مدل S P100D اجازه می‌دهند تا سریع‌ترین شتاب را در بازار کنونی داشته باشد. این خودرو تنها در مدت 2.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که سریع‌تر از مک لارن F1 است.
مدل P100D باتری‌های 100 کیلووات ساعتی دارد که کارایی بالاتری نسبت به مدل P90D ارائه می‌کند. علیرغم یکسان بودن خروجی هر دو مدل، محدوده‌ی حرکتی مدل قدرتمندتر به 613 کیلومتر افزایش یافته است. شتاب 2.5 ثانیه‌ای خودرو نیز از طریق ارتقای سخت‌افزاری و قوای محرکه‌ای به دست آمده است. P100D سیستم چهارچرخ محرک نیز دارد.

تست شتاب‌گیری در مسیر مسابقه‌ای درگ به مسافت یک هشتم مایل برگزار شد و کانال مسابقه‌ای تسلا در یوتیوب توانست رکورد شتابِ از حالت سکون تا سرعت 100کیلومتر بر ساعت در مدت‌زمان 2.389 ثانیه ثبت کند. این زمان تقریباً از هر نوع خودروی مجاز شهری و بدون تیونینگ به بازار عرضه می‌شود، سریع‌تر است. زمان ثبت‌شده سریع‌تر از زمان‌های اعلام‌شده برای بوگاتی شیرون، پورشه 918 اسپایدر، کونیخزگ One1 و مک‌لارن P1 GTR است.

حال خودروهای اسپرت و سوپراسپرت موجود در بازار را در نظر بگیرید، شکاف زمانی که در شتاب‌گیری به دست می‌آید، نسبت به ابرخودروها نیز بیشتر خواهد شد. در نظر بگیرید شما یک آئودی R8 V10 Plus دارید! به‌محض شروع رقابت و شتاب‌گیری در کنار مدل اس P100D، تنها چیزی که خواهید دید چراغ‌های عقب این خودرو خواهد بود. قطعاً مدل‌های مک‌لارن نیز بسیار سریع هستند، اما فضای داخلی آن‌ها نسبت به مدل اس کوچک‌تر است و در برابر حالت رانندگی Insane مدل اس، شانسی جز ماندن در گرد و غبار حاصل از شتاب این خودرو نخواهد داشت.
advertising